Stoere P.R.E hengst Mercurio @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seraphim

Stoere P.R.E hengst Mercurio @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 21:41

Afbeelding

Mercurio is een 8jarige Spaanse hengst. Twee jaar geleden heb ik hem een tijdje gereden, maar had nog niet veel ervaring met hengsten, en vond hem een beetje too much. Vorige maand is mijn pony verkocht, en helaas mijn bijrijdpaard ook. Toen kwam ik dus een beetje zonder paard te staan, en bood de staleigenaar me Mercurio aan. Het klikt eigelijk heel goed tussen ons, hoewel hij soms een ontzettende kleuter kan zijn. Maar dat nemen we voor lief Vork

Mercurio is getraind tot Juvenil, wat in NL geloof ik Z1 is. Ik train hem ook op dit niveau, maar vooral veel basisoefeningen, zodat ik hem rustig aan kan leren kennen en de knopjes kan vinden, wat niet makkelijk is, want zijn 'bok-en-spring'- knopje lijkt overal te zitten Haha!

Anyway, geniet van deze stoere hengst!

Afbeelding
1. Losstappen, hier lijkt hij echt een tank!

Afbeelding
2.

Afbeelding
3. Losdraven, hier wilde hij nog niet echt lekker laag zakken.

Afbeelding
4. Schouderbinnen.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11. Mijn vaak voorkomende fout; hem veel te veel vasthouden ipv meegeven.

Afbeelding
12. Fijn galopje.

Afbeelding
13.

Kiona

Re: Stoere P.R.E hengst Mercurio @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:48

Ik zou w8ten met de hogere oefeningen. De basis moet eerst goed zijn. Hij moet meer door de rug lopen. Voordat je hem oppakt.
Je hebt af en toe je handen ongelijk,
succes verder

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:50

wow, die wil goed naar voren!! ziet er best netjes uit voor de beginfase van jullie als combinatie.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:50

ten eerste mooi paard! Ja
ten tweede, ik vind dat je paard nog een stuk ronder moet worden in zijn hals. als je veel achtjes rijd en overgangen dan moet dat wel komen Knipoog
maar je rijd hem nog maar net dus dat komt vast wel goed Knipoog

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:52

weet je zeker dat Juvenil gelijk licht aan z1?! niet banketstaaf bedoelt maar het lijkt niet of jij z1 rijd Bloos wel erg leuk paard

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:56

Zo wat een leuke paard heb je daar onder je kont staan.

Je leert het nog wel hoor, als je verzorgpaard hogere niveau heeft dan jij kan, dan leer je juist van je verzorgpaard.

Succes

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:00

Wat een leuk en stoer paard!

Super dat je hem nu mag rijden, lijkt me een heerlijk paard waar je een hoop van kunt leren als hij inderdaad al zo ver geschoold is.

Ik zou als ik jou was proberen om hem er wat meer doorheen te rijden, zodat hij wat meer gaat zakken in de hals en wat ronder en nageeflijker wordt.
Vandaar uit kun je dan uiteindelijk wat meer oefeningen gaan rijden.

Succes!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 22:02

Wow, wat een snelle reacties!
Kiona schreef:
Ik zou w8ten met de hogere oefeningen. De basis moet eerst goed zijn. Hij moet meer door de rug lopen. Voordat je hem oppakt.

MI1990 schreef:
ik vind dat je paard nog een stuk ronder moet worden in zijn hals. als je veel achtjes rijd en overgangen dan moet dat wel komen Knipoog

Ik ben het met julie allebei eens. Ik wil hem sowieso anders gaan rijden dan ik nu doe, en na het zien van deze foto's zeker. Met mijn vorige bijrijdpaard heb ik in het begin veel problemen gehad omdat mijn rijstijl niet strookt met de zijne. Mijn doel is Mercurio vooral laag te rijden, goed over de rug. Maar dat heeft even tijd nodig, voor meer info PB Lachen
girlyggirl schreef:
weet je zeker dat Juvenil gelijk licht aan z1?! niet banketstaaf bedoelt maar het lijkt niet of jij z1 rijd Bloos wel erg leuk paard

Ragdollcat schreef:
Je leert het nog wel hoor, als je verzorgpaard hogere niveau heeft dan jij kan, dan leer je juist van je verzorgpaard.

Precies, en daarom ben ik ook blij dat ik hem mag rijden. En girlyggirl; dat je op de foto's het niveau niet ziet, is logisch, het zijn enkel draffoto's Knipoog

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:05

mooie combi! je mag je handen wel wat lager instellen en hem wat meer laten volgen. Je probeert hem (wellicht onbewust) in een oprichting te krijgen. Een paard op dit nivo berijden is in tegenstelling wat veel mensen denken best lastig. Succes met het zoeken naar jouw en zijn knoppen!

Imerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:17

Erg gaaf paard, maar inderdaad, het is niet zo makkelijk een paard te rijden waar de knoppen al op zitten te rijden als het lijkt.
Deze paarden willen vaak graag in hun eigen hoge houding lopen, ziet er leuk uit maar ze lopen niet van achter uit.
Het lijkt ook zoals je al zegt dat hij erg graag wil waardoor je sneller geneigd bent vast te pakken.
Denk wel dat je van dit paard erg veel kunt leren......lekker rijden en genieten!!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:32

wat een knapperd Haha!
maar zoals gezegd zou ik het geen Z waardig geven

diertje heeft een flinke onderhals erop zitten
dus weer even terug naar de basis
lekker laten zandhappen

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:34

Prachtig paard heb je daar zeg. Probeer ook goed op je eigen houding te letten, je handen heb je op sommige foto's te dicht bij je lichaam waardoor je eigenlijk jezelf blokkeert.
Soms heb je ook je rug niet recht en kijk je naar beneden, maar dat zie ik eigenlijk maar 1 keer echt duidelijk dus dat zal wel meevallen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 00:05

Leuk paard hoor! idd een behoorlijke verschijning.

Alleen is nog lang niet Z waardig als ik dit zo zie, ookal alleen draffoto's, juist daar kun je zien of je paard goed bevestigt is.. Maar goed buiten dat probeer eerst de basis goed te krijgen, dwz ontspanning, niet onder je vandaan lopen en lekker nagevelijk krijgen. Probeer eerst dit goed voor elkaar te krijgen voor andere oefeningen, als je basis goed hebt gaat alles vast makkelijker!

Verder jullie zijn wel leuke combi! veel succes nog ermee en ik wordt jaloers als ik het weertje zo daar zie Haha!

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 08:30

ik vind het een heel erg mooi beestje!
maar het rijden is nog niet zo goed als je het mij vraagt en wat ik kan zien op foto's. Het paard loopt niet aan de teugel, waardoor die ook neit over de rug loopt. HEt ziet er meer uit of jij zijn hoofd omhoog houd, hij paard komt niet door de kaak heen, en buigt niet in zijn hals. Ik zou zeggen begin eerst met voorwaartsneerwaarts los te rijden, als die goed voor elkaar is, en hij is er aan toe zul je merken dat ie vanzelf meer in de oprichting komt, en dat is dan wel een goeie oprichting waarbij die wel in zijn hals buigt en over de rug gaat lopen. Je merkt dan ook dat hij achter meer gaat zitten, en dat is toch wat iedereen in de dressuur graag wil. Succes er mee!

FelxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:05

Ziet er super uit. Ga zo door. Ik zou alleen wat meer gaan losrijden zodat hij wat losser en ontspannender word en meer gaat zakken. Het ziet er echt leuk uit zo.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:11

Meid, wat heerlijk dat je op dit paard mag rijden. Lijkt mij prachtig, veel van hem leren, veel voelen en leren los te laten ipv vast te houden. Je zit er trots op en met je houding zelf is niets mis, en dan heb je al de helft gewonnen! Succes met hem

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:43

Leuk dier!! Kan je vast een hoop van leren.

Wat al gezegd is, mag hij er meer doorheen. Zoals ik de foto's zie, kan hij er ook niet doorheen, omdat je hem teveel tegenhoudt. Wat je zelf ook al aan gaf. Geef hem iets meer lengte, zodat hij die buiging kan maken. Op alle foto's til jij hem zelf met je hand weer naar boven waardoor de onderhals eruit komt. Dus meer lucht geven, dat zal al een heel stuk schelen. als hij dan nog niet rond genoeg is voor jouw smaak, kan je de hand op de plaats houden, voor dus, met je been eraan en dan een ophouding in je hand. Maar zet eerst je hand maar 10 cm naar voren. Haha! succes met hem, is een erg leuk paard wat je daar hebt.

WillyoWonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:29

Kiona schreef:
succes verder

Hier ga ik in mee. Je kan zijn dat je erg je best doet netjes te rijden maar het ziet er af ent oe net iets te slorig uit. Probeer ook echt rechtop te gaan zitten. Je gaat nu weleens naar voren of naar achteren hangen. Maar ga zo door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:33

Je hebt echt een leuk paard onder je kont!!
Let erop dat je je handen gelijk houd, op een paar foto's heb je je ene hand een stuk hoger dan de andere. Op de eerste en de 10e foto lijkt het alsof het zadel misschien wat klein is voor je. Hierdoor ga je vrij ver achterin het zadel zitten. Kan ook zijn dat ik het verkeerd zie want op de andere foto's is het niet echt duidelijk.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:06

Alweer zo'n lekker ding!
Ik vind het er netjes uitzien, vooral als jij zegt dat je hem nog niet zo lang doet Lachen

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:09

Tja, ik had het al gezegd, hij is knap! Haha!
De opmerkingen over 'niet-Z-waardig' hier, vind ik niet helemaal terecht. Ik ben het ermee eens dat je niet gelijk zou zeggen: 'Dit is een Z-combinatie!' maar wat wil je met een paard wat je pas net rijdt.
Heel fijn voor jou ook dat je Mercurio mag rijden, kun je vast veel van leren en ondanks dat hij meer ervaring heeft denk ik dat het andersom ook kan.
Wat de anderen al zeggen, lekker een beetje met lang en laag oefenen, dan komt de rest vanzelf!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:59

Ook een knapperd hoor, bijna al die PRE's zijn ongelovelijk knap hihi. Jullie moeten nog helemaal een team worden, dat zie je wel. Maar als je zag hoe je met Benisero begon, komt het met deze ook goed! Vind deze wel wat grover ogen als Benisero, maar hij heeft er wel zin in zo op de foto's te zien Pling . Let op dat je niet te streng word met de binnenhand, deze komt soms hoger dan je andere hand. En probeer hem idd wat lager/ronder in te stellen. Het komt goed, dat geloof ik wel Lachen .

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 16:23

Iedereen bedankt voor het commentaar en tips, daar kan ik wat mee Lachen

@ Prinslover; ja, we zitten echt nog in de beginfase, dat merk ik zelf ook heel goed. Hij is zo anders dan Benisero, zowel qua bouw als karakter, eigelijk qua alles Nagelbijten / Gniffelen en ik moet nog heel erg aan hem wennen. Dat we een goed team kunnen worden, denk ik wel, maar ik zal niet de band met hem krijgen die ik met Beni had Lovers

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:24

Hey!

Wat gaaf dat je een nieuwe kanjer om te rijden hebt! Zoals ilona zei kun je goed zijn dat jullie nog aan elkaar moeten wennen, maar dat komt zeker goed!
Zeker met het losrijden mag hij, net als benisero in het begin, wat meer ruggebruik tonen! Maar met hem werd dat ook steeds beter dus als je met deze ook zo aan het werk gaat komt het zeker goed! Ben wel benieuwd naar jullie vorderingen!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:49

Monstro is goed opgedroogd Tong uitsteken
(even een insider: ik "ken" Mercurio van toen hij 4 was en ik vond het toen een verschrikkelijk lelijk dier, we noemden hem zelfs Monstro...) Ik vind hem qua type nog steeds niet helemaal mijn ding, maar hij heeft wel een sterk achterbeen, dat moet je hem nageven!

Je geeft zelf al aan wat beter kan: hij zou vanaf de schoft zijn hals moeten leren laten vallen. Ik weet dat het niet mee zal vallen voor jou om dit te gaan leren, gezien het gebrek aan rijkunstige visie van de eigenaar van Mercurio Clown Maar je weet waar je heen wil, dus dat is al een grote stap vooruit!
Op de stapfoto zakt hij al mooi in de hals, probeer vanuit die houding aan te draven en rijdt hem in een laag tempo. Probeer elastisch te werken met je teugels en sta hem zo toe om langzaamaan uit te schuiven met zijn hals.
Succes!!