Point (v. Wolfgang) @ poging tot dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quincy123

Point (v. Wolfgang) @ poging tot dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 19:54

Dit is Point een 11 jarige merrie (1.64) van Wolfgang.
We hebben haar nu ongeveer 4 maandjes en zijn hard aan het trainen, zowel springen, dressuur, en lekker het bos in.
Als alles een beetje mee zit wil ik met haar gaan starten als we er allebei klaar voor zijn, dus nog even doortrainen.
We zijn vooral bezig met haar van achter lekker actief te krijgen zodat ze wat constanter wordt in de aanleuning vooral de galop is nog een struikelpunt.

Commentaar is welkom.

Afbeelding

instappen
Afbeelding

nog meer stappen
Afbeelding

Drafje, mag een stuk actiever van achter
Afbeelding

Hier kantelt ze haar hoofd iets..
Afbeelding

Dat is actief!
Afbeelding

Uitdraven
Afbeelding

En Lang en laag uitstappen
Afbeelding

Brand los... Vork

Walliska

Re: Point (v. Wolfgang) @ poging tot dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:05

Mooi paardje!
Ik denk als haar actiever krijg dat ze daar super van gaat lopen, en dat julie gerust kunnen starten!

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 20:45

Bedankt! We trainen nog even door!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:48

Ik zou ook nog maar even rustig door oefenen.

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 20:55

Black_White schreef:
Ik zou ook nog maar even rustig door oefenen.

Zou je me een paar tips kunnen geven?

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:00

Naar mijn idee mag hij heel wat actiever lopen, ik zou hem van voor wat minder tegenhouden en van achter wat meer gaan bijdrijven, hij loopt namelijk vrij veel op de voorhand.
Ook dat uitstappen zou ik liever minder laag zien en meer achterhandgebruik, wanneer de achterhandgebruik goed is vind ik er niks mis mee wanneer ze zo laag lopen maar nu drukt hij zijn rug helemaal weg en maakt van achter korte passen waardoor bijna al het gewicht op de voorhand wordt gezet.

Jouw houding vind ik trouwens wel erg netjes!

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 10:33

Bedankt voor je opbouwende kritiek, daar kan ik wat mee!

AnnaN1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:44

Leuk paard. Ik zou hem inderdaad wat actiever gaan rijden zoals je zelf zegt. Dan gaat de aanleuning ook wat soepeler, want nu komt hij vaak omhoog.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:26

Hij mag inderdaad achter iets actiever zodat hij wat minder op de voorhand valt. Hij lijkt ook nog een beetje slungelig,een beetje meer spieren zouden hem niet misstaan. Maar dat komt wel met trainen of je geeft hem een beetje supplementen bij.

Je houding is goed, maar denk er wel aan voor je te blijven kijken. Zodra je naar beneden kijkt, val je ook wat voorover.
Ik vind jullie een leuke combinatie.

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 15:51

niemand meer?

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:56

Leuk paardje zeg! En wat heb jij een nette houding! Ben jaloerss Bloos
Als commentaar een stuk actiever. Probeer veel overgangen en schijnovergangen te rijden. Ook veel voltes en achtjes draaien daar worden ze vaak lekker soepel van! Lekker dooroefenen en jullie komen er wel! Haha!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:40

Je heb een nette houding ... maar ik denk dat je wat fanatieker en er wat meer dr aan moet rijden (op een vriendelijke en eerlijke/correcte manier natuurlijk) .. ik mis ook echt nog veel bespiering..
Krijg het iddee dat dit paard zo min mogelijk doet dus je moet je paard echt wel goed fanatiek maken ..
Goed veel overgangen maken .. net zolang tot je de perfecte reactie krijg .. goed voorwaarts laten lopen (maar ook weer niet te hard) van voren wat druk houden zodat ze mooi rond gaat lopen... en je laat dr veel te lang .. aan het begin van de training .. een stukje midden in je training.. en bij het afronden van je training is het goed als je je paard goed lang..rond en laag stuurt maar tussendoor moet je ook goed je teugels op maat houden (je handligging mag ook wel wat meer naar voren, je handen zitten iets te dicht bij het zadel) zodat je paard wat korter in de hals wordt en correct rond wordt.
Als je paard wat lui is moet je hem eens goed voorwaarts laten galloperen, daar willen ze ook wel eens goed wakker van willen worden.
En voltes zijn altijd goed voor het soepel maken van je paard.

Maar leg de nadruk vooral op het voorwaarts maken en het goed actief maken van het achterbeen want je paard komt nog een beetje sloom over. En doe om het af te wisselen ook veel voltes maken etc. en als je paard goed aan je been is eens een pasje proberen te wijken.
Verder kan je best wel eens op wedstrijd gaan want daar krijg je juist tips .. je hoeft niet alleen maar op wedstrijd gaan om dik 190/200 punten te rijden .. 160/170 punten is ook oke met goed commentaar op je protecol ..
en als je over de middelen beschikt is een goede instructrice/trainer ook altijd een goede aanrader ..

je heb in iedergeval een leuk paard en een leuke uitdaging en ik hoop dat je aan deze (grote aantal Tong uitsteken ) tips wat heb
succes en ben benieuwd naar de volgende foto;s !!

NAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:41

Ziet er leuk uit! Ik heb er ook een v. Wolfgang Knipoog

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:53

je commenaar geef je zelf al en je geeft het zelf aan je fouten Knipoog
maar jou paard is erg recht in de hals en kan hierdoor minder zijn rug gebruiken.
ook bij lang en laag zorg ervoor dat er RONDING in de hals komt.
dan gaat hij beter zijn rugspieren gebruiken Knipoog
over de actieviteit geef je zelf al aan en op welke fotos het beter is ,goedzo dat je het zelf inziet Lachen

ik vidn dat jij juist een reactie verdient,omdat je gewoon zegt poging tot dressuur.
in plaats van ....@ dressuur
die poging als je op de ronding gaat werken lukt je aardig Lachen

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 12:44

@_Kelly : Dat actief maken is inderdaad een probleem, sloom is ze absoluut niet maar ze wil gewoon het liefst lekker met dat koppie in de lucht lopen dus ben al blij dat we iets vooruitgang hebben geboekt. Ze wil ook nog wel eens rechts wat vasthouden.
Gister weer springles met haar gehad, heb ik ook 1 keer in de week, ging ook weer goed Lachen daar is ze dan weer erg fanatiek in en moet ik haar juist weer veel terug rijden. Bedankt voor je tips! Ik ga er mee aan de slag.

@ vilouma: die ronding in de hals is inderdaad een probleem omdat ze het liefst met haar koppie lekker lang en laag loopt, als ik haar dan actief van achter heb wordt ze ook ronder in haar hals en wat meer opgericht. Helaas zijn dit pas kleine stukjes die goed gaan, maar het begin is er in ieder geval.

Martii_L_P_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:48

ziet er netjes uit !
Probeer meer overgangen te rijden, zodat die wat actiever loopt
verder erg netjes Knipoog

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:39

quincy123 schreef:
@_Kelly : Dat actief maken is inderdaad een probleem, sloom is ze absoluut niet maar ze wil gewoon het liefst lekker met dat koppie in de lucht lopen dus ben al blij dat we iets vooruitgang hebben geboekt. Ze wil ook nog wel eens rechts wat vasthouden.
Gister weer springles met haar gehad, heb ik ook 1 keer in de week, ging ook weer goed Lachen daar is ze dan weer erg fanatiek in en moet ik haar juist weer veel terug rijden. Bedankt voor je tips! Ik ga er mee aan de slag.

@ vilouma: die ronding in de hals is inderdaad een probleem omdat ze het liefst met haar koppie lekker lang en laag loopt, als ik haar dan actief van achter heb wordt ze ook ronder in haar hals en wat meer opgericht. Helaas zijn dit pas kleine stukjes die goed gaan, maar het begin is er in ieder geval.

Nee ik bedoel ook niet dat ze sloom is .. maar dat ze erg sloom over komt door dat ´luie´ achterbeengebruik
Rechtsvasthouden is vaak een probleem bij velen .. ik heb dat ook een tijdje gehad met mn paard maar met veel training en osteo heb ik dr weer zo recht als kan gekregen .. dan kan het dat ze daar wat stijver is doordat ze of een blokkade heb of dat je dr als het ware scheef heb gereden doordat je onbewust rechts vasthoud. Dan is het ook goed om dr goed stelling te vragen, ik doe dat meestal in de vorm van traver maar als je op de lange zeide op de hoefslag loopt dan is het ook goed om eens overheersend stelling naar links en rechts te vragen zo komt je paard ook lekker los .. en probeer er eens op te letten of je rechts erg vasthoud .. ik had het vooral met stelling omdat ze dan zo vast ging houden dat ik echtra druk ging geven waar je als reactie een tegendrukkige stelling op kreeg .. dan moet je vooral niet te veel druk geven, want daar worden ze juist scheef van .. goed dan evengoed je buitenhand druk , binnenbeen druk geven bij de singel en je binnenhand gewoon van de hals af en als ze er dan niet doorheen komt hooguit een kleine ophouding ..
dat vond ik zelf een goede oefening om mn paard weer goed recht te krijgen.
Springen is ook erg goed om je paard lekker soepel te krijgen .. dat dee ik met mijn oudje voorheen veel als extraatje om dr goed los te houden want bij paarden van 15+ is dat soms wat lastiger .. vooral in de winter.