Hitalia (19 jaar)@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Guusje1

Hitalia (19 jaar)@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 16:51

Deze foto's zijn al van een paar weken geleden, maar ik zag ze net nog en wou ze toch even aan jullie laten zien.
Van de week heb ik eens al mijn haw-topics bekeken en we zijn echt heel erg vooruit gegaan, al zeg ik t zelf.

Hitalia is een E pony van 19 jaar, vader Formateur. We rijden sinds kort in t L1, en hebben 2 weken geleden onze eerste 2 wp's gehaald en de 2e prijs.

Waar we nu mee bezig zijn is om alles een beetje af te maken, dus nog beter er door heen te rijden, het wijken wat verbeteren, meer op de achterhand en dat soort dingen.

Mijn eigen comentaar is dat ik recht op moet gaan zitten. Ik zit altijd met alles heel erg ingeknikt in mijn linker zij en dat zie je dus heel goed terug op t paard.
Ook moet Hitalia er nog net iets meer doorheen en valt ze af en toe nog op de voorhand, maar daar zijn we dus mee bezig.

Nou hier komen de foto's dan.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7 Zitten!!!
Afbeelding

Nu ik de foto's zo nog een bekijk valt me op dat ik wel weer erg veel naar beneden kijk, ik dacht dat ik dat juist had afgeleerd, maar blijkbaar niet dus Huilen

Ben benieuwd wat jullie er van vinden Lachen

femmiel

Re: Hitalia (19 jaar)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:53

Leuk paardje
Wat je zelf al aangeeft niet naar geld zoeken Haha!
Maar je rijd erug goed.
Veel succes verder Haha!

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:55

echt een heel leuk paardje , alleen bij zes lijkt wel of hij omvalt in de bocht , of licht dat aan mij
veel suc-6 verder

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:58

Heb je wel eens het gevoel dat je naar voren wipt? Je zadel lijkt verdacht vaak van achteren omhoog te wippen, dat doet vermoeden dat je een te wijde boom hebt.

Opzich heb je je bovenlichaam in een goede houding, je benen moet je echter echt om gaan denken. Zoals je ziet rij jij op je hakken ipv de bal van je voet, zo liggen je benen te ver naar voren en ga je zelf in een stoelzit zitten. Bij de 1na laatste foto is dit goed te zien.. Heeft waarschijnlijk deels te maken met het feit dat je op een VZH zadel rijd, volgens mij heb jij best lange benen en het kan heel goed dat jij ze naar voren plaatst omdat je te weinig ruimte hebt, een langer zweetblad zou makkelijker zijn..

Dus beugels minstens 2 gaten langer, benen ongemakkelijk voor je gevoel naar achteren houden, iemand laten toekijken en je erop laten wijzen zodra jij je benen weer naar voren gooit, en oefenen oefenen en oefenen!

Krijg je hier wel eens opmerkingen over tijdens je proeven?

Je handen moet je nog iets meer dragen, je zet ze af en toe nog te breed, waardoor je ze vast zegt. Ook lijkt je pony toch wel af en toe uit elkaar en op de voorhand te vallen, rij je veel overgangen? Tempowisselingen? Heb je les? Probeer vooral eens vanuit achteren naar voor te denken, eerst dat achterbeen, dan de voorkant.

Nog veel puntjes om aan te werken, maar dat is het leuke van paardrijden.
Laatst bijgewerkt door Bubsj op 25-11-08 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:00

Leuk paardje,
ziet er ook nog goed uit voor een 19-jarige.
verder valt het mij op dat je je schouders nog wat naar achteren kan doen.
iets trotser gaan zitten dus Knipoog
succes verder in het L1.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 17:02

Ik heb dit zadel nog niet lang, en toen ik hem kreeg heeft de zadelmaker hem opgevuld en helemaal passend gemaakt. Mijn instructrice is de zadelmaker en die ziet dus ook snel genoeg wanneer het zadel niet goed ligt, dus denk dat dat het niet is. Maar ik kan het nog even na vragen.

Over mijn beenhouding heb je wel gelijk in, ik steek ze vaak nog wel wat naar voren en ik beweeg ze ook erg veel tijdens het lichtrijden. Dit is overigens geen vzh maar een dressuurzadel en hij is niet te klein voor mij. Daar kan het dus niet aan liggen denk ik.

Tijdens de proeven krijg ik op dit moment weinig commentaar over me houding. Eerder wel, maar dat ging voornamelijk over mijn bovenlichaam, dus dat ik recht moest zitten, me handen en armen enz. Maar eigenlijk niet over me benen.

Maar dankje wel voor het commentaar en de tips Lachen

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:07

Haha dat ik het aanzie voor een vzh komt dan dus echt door je lange benen! Ik heb het niet over te klein alsin inchmaat, maar te klein alsin te korte zweetbladen, betekend niet dat je dus maar meteen een nieuw zadel moet hoor, ik heb hetzelfde met mijn zadel, maar wel dat je nog even extra op die benen moet letten!

Het is allemaal niet dramatisch bij jou, er zijn gewoon dingetjes die nog net even beter moeten, als ik ook naar je profiel kijk zie ik af en toe dat je paard echt keurig loopt en jij een hele nette houding hebt, en dan zet je je handen opeens weer heel breed en is je houding helemaal weg Tong uitsteken Gewoon hard dooroefenen Lachen

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 17:10

Oke dankje wel Lachen
Ik kan je voor de grap wel is foto's van een jaar geleden sturen, dan lag je je dood Tong uitsteken
In mijn beginpost heb ik ook gezegd dat we alle puntjes op de i aan t werken zijn, en dat zijn er nog al wat. Maar bedankt voor je commentaar Lachen

naomi109

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:15

Foto 6 lijkt een beetje of je uit de bocht rijdt. Maar het ziet echt leuk uit hoor!
xx

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 21:50

Ja bij foto 6 is het idd een beetje een raar moment.
Voor de rest bedankt Lachen

Nog meer? Lachen

RockerNr11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:57

Evita jongen, je gaat echt vooruit!
Maar je moet niet zo naar beneden kijken, of tenzij dat maar momentopnamen zijn Tong uitsteken

FelxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:03

Ziet er goed uit hoor. Leuk paardje. Kijk alleen wat naar voren, maar dat gaf je zelf al aan

Inseperable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:21

19 jaar al! Dat zou je niet zeggen! Haha!

WillyoWonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:23

Zier er goed uit voor een 19 jarige. ik hoop dat die van mij er dan ook nog zo uit ziet !!!

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:26

ziet er goed uit, leuk beestje heb je. probeer idd rechtvooruit te kijken, het lijkt af en toe of je ook een beetje scheef zit (bijv op de eerste foto) dit komt waarschijnlijk ook door het naar beneden kijken. ik heb dat probleem namelijk ook dat ik naar beneden kijk en daardoor ook scheef ga zitten. misschien dat je je beugels ook iets langer kunt doen, ik vind zelf met lange beugels rijden fijner! maar je geeft zelf ook al je verbeter punten aan, dus dat is iig al goed ! succes !!!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:31

Ziet er netjes uit! Leuk paardje Lachen
Het lijkt wel alsof je paardje af en toe wat te diep duikt. Hierdoor val je zelf ook wat voorover, let daar een beetje op Lachen
Succes met je wedstrijden Lachen

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 15:05

Dankje voor alle leuke reacties Lachen

Ik weet idd dat ik naar beneden kijk en ik vind het echht zo stom en probeer t ook af te leren.
Ik weet ook dat ik scheef zit, en daar probeer ik me nog het meest op t concentreren, maar dit heb ik allemaal al in de beginpost gezet Lachen

Maar bedankt voor het commentaar! Haha!

Nog meer?

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 17:24

Nog iemand commentaar of tips Lachen

willemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:21

Ziet er goed uit voor een 19 jarige ! Haha!

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 18:53

Dankje Lachen

Martii_L_P_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:44

Halloo!
goed dat je ziet dat je soms een beetje ingezakt zit Knipoog
probeer daarom wat rechter op te zitten en naar voren te kijken inplaats van naar de nek van je paard
verder echt heel netjes!!
daagg Knipoog