Eindelijk heb ik goede foto's van mijn nieuwe aanwinst.
Ik heb Umberto nu inmiddels alweer 7 weken, en ben nu 5 wedstrijden in het Z1 gestart.
Even wat informatie over umberto:
Umberto is een 7 jarige ruin (eind juni pas geworden), een oscar x cabouchon om precies te zijn.
Voor ik umberto kreeg was hij eeen aantal wedstrijden in het M2 gestart, en werd af en toe op stang en trens gereden thuis.
Omdat ik bij de pony's al Z was geweest en met Marillion Z2 reed, moest ik M2 of Z1 starten.
Na een paar weekjes oefenen hebben we het erop gewaagt om te gaan starten in het Z1.
De eerste wedstrijd verliep niet zonder succes
, ik was namenlijk 1ste met 213 punten.Vandaag had ik mn 5e wedstrijd met hem, en had tot vandaag 5 wp maar daar kwam vanochtend gauw verandering in

Nou zoals ik al zei, had ik vandaag mn 5e wedstrijd

Vanochtend ging om half 6 de wekker omdat ik al om kwart over 9 moest starten.
Wij naar stal gegaan en gaan vlechten.
Toen we daar aankwamen zag het er niet best uit....
Overal lang ijs, sneeuw en het was spekglad.
Mn mams en ik zeiden al, dat als we het niet op konden lossen we niet zouden starten.
Eenmaal binnen even het een en ander gevraagd en aangemeld.
Iemand van het secretariaat zei dat er tussen de banen door een zandpad lag waar we gewoon overheen konden.
Gelukkig was dat wel loopbaar.
Met losrijden stond hij er fijn aan, was lekker scherp aan het been ect.
De 1ste proef ging echt super! Hij heeft nog nooit z'n proef gelopen.
Verder nog wel kleine dingetjes maar zeker geen grove fouten.
2e proef ging ook fijn, moest hem alleen 1 keer op zn punten zetten na de 1ste uitgestrekte galop.
Hij dramde zo door en dan word hij berensterk... dus even terug genomen naar stap en weer opnieuw aangegaloppeerd.
Verder wat slordigheidsfoutjes, maar al met al een fijne proef (voor de 2e keer dat ik een 2e proef met hem startte
)Na de 2e proef kreeg ik nog van de jury te horen dat ze de 1ste proef echt subliem vond, en de 2e proef zeker niet slecht maar wat kleine dingetjes.
Ze had zelden z'n fijn paard in de ring gehad

Uiteindelijk was ik 2x 1ste met 240 (70.5%) en 222 (65.25%), dat waren even 5 instpunten
.Dat had ik van mn leven niet gedacht

Naja, na 5 wedstrijden ben ik Z2 startgerechtigd

Lang genoeg gepraat, hier de foto's
(er zijn geen foto's van het losrijden, het was daar te donker voor)Punten waar ik aan moet werken:
- tenen meer naar binnen
- Iets meer naar voren zitten (geen excuus naturlijk, maar mn zadel moet ook opgevuld worden)
- af en toe iets meer lucht in de hand/stang.
1.

volte 8 meter, 7
2.

Halthouden en 4 achterwaarts, 7
3.

Van hand veranderen in middengalop, 8
4.

Uitgestrekte galop. 7
5.

Volte 8 meter, 7
6.

schouderbinnenwaarts, 8
7.

Mijn knappert na het werk

8.

Mijn allerknapste bertje

Let op!, op alle foto's rust wel een Copyright!

Heel erg bedankt voor het kijken
Groetjes Ashley
grapje 
Heel veel plezier ermee.
Dat gaat vast en zeker nog wat worden !