Knikken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mii_Jessica

Knikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 09:21

Wist niet helemaal hoe ik het moest noemen Bloos
Ik rijd een paardje van iemand bij mij op stal. Ik rij dr pas zinds kort!
Moet nog veel aan dit paardje gedaan worden maar zodra je dit paard gaat vragen of ze nagevelijk wil lopen doet ze dit wel voor 2 seconden, daarna komt ze weer omhoog en dan zakt ze weer.
Ik had zelf het vermoeden dat ze het gewoon moeilijk vind om constant te lopen en dat ze gewoon nog haar balans hier in moet vinden! Klopt mijn vermoeden??

Dana82

Re: Knikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:10

Mij lijkt het aangeleerd. Het paard zakt en wordt beloond. Het paard brengt z'n hoofd terug omhoog. Dus terug dat hoofd naar beneden vragen, te vlug "belonen", hoofd terug omhoog. Zo krijg je een knikkend paard.
Wees het paard voor, nog voor ze terug omhoog komt als terug haar hoofd naar beneden vragen. Door het te doen zal ze het wel leren, haar rugspieren zullen langer worden.
Maar er zullen wellicht nog suggesties volgen!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 10:35

Ik heb dat paardje pas 1 keer gereden dus het zou idd kunnen zijn wat jij zegt!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:31

Dan moet je maar eens proberen wat ik je gezegd hebt. Wees haar voor en vooraleer dat hoofd omhoog komt, vraag je ze al terug naar beneden. Na een paar weken zal je al volop verandering zien!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:25

Probeer het paard niet 'aan de teugel' te rijden, maar probeer haar gewoon meer voorwaarts en dan uiteindelijk neerwaarts en ontspannen te rijden. Lukt dit, kan je haar daarna rustig meer oppakken.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:02

Als het paard actief aan het been is en goed reageert op je zit, hoef je helemaal niks te doen met je handen. paard zoekt dan zelf de hand op en gaat zelf zakken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:25

Idd ik krijg uit jouw verhaal ook de indruk dat dit paard onvoldoende voorwaarts en aan het been is. Daar zou ik dus eerst aan werken, als dat goed is zoekt paard vanzelf de hand op en kan er een constante aanleuning tot stand komen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:39

Het kan ook dat ze weer omhoog komt omdat de ruiter de handen niet stil genoeg houdt, maar ik zou er toch iemand bijhalen die je hier even mee kan helpen. Misschien als je zelf vanalles gaat proberen dat het alleen maar erger wordt.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 10:53

Het is niet mijn eigen paard trouwens...
Ik reed dr voor de eerste keer dat ik hier achter kwam
Na mijn iedee is dat paard ook niet helemaal correct ingereden...
Been is voorhaal meteen harder en geen stuur(bv in een volte) en ze is nogal scheef!
Hier wil ik eerst mee aan de gang maar het was gewoon iets wat ik me afvroeg Knipoog