Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

(en hij dus druk aan het doen, nog niet aan de teugel)
Klijntjuh schreef:Help!!
Okee.. ik heb wat struggles met mijn verzorgijslander, aangezien hij een half jaar niet onder het zadel was geweest, en ik het nu aan het oppakken ben.
Dat hij me er het eerste kwartier met alles wat in hem zit eraf probeert te krijgen is tot daar aan toe. Maar nu deed hij de laatste 2 keren iets engs!
Als je zegt het eerste kwartier wil hij me eraf...... tot daar aan toe . NNNNNNNNNNNNEEEEEEEEE
dat is dus geen samenwerken hé, je paard moet jou vertrouwen en willen samenwerken, doe eerst wat basis-werk, grondwerk e.d.
Ik ben al zo panisch dat ik te zwaar voor hem ben. en nu vliegt hij er vandoor, en 'struikeld' vervolgens door zijn voorbenen!
Hij zakt echt een stuk in! en schrikt er zelf ook van.
Wat is dit?
Klijntjuh schreef:Hoihoi, bedankt voor alle reacties!
Over het been geven en voorwaards laten gaan of het sloom lopen.. het gebeurd dus als hij er vandoorschiet..dus galloppeerd/draaft/tolt op zijn snelheid!
Helaas krijg ik dan dus groot protest. Persoonlijk denk ik dat het ook deels door het zadel komt, omdat hij het al niet leuk vind als ik met dat ding kom aanlopen. En buiten dat denk ik dus dat hij me te zwaar vind.
Het is zo lastig, want ik moet zegmaar roeien met de riemen die ik heb. en dat word dus geen groter zadel of les op hem.
InekeH87 schreef:is privéles geen optie desnoods van iemand die jij zelf goed kent (een paardrijdende vriendin etc.) dan kan zij vanaf de grond kijken hoe het gaat
Klijntjuh schreef:ik heb contact gehad met de eigenaarresse. en ze heeft helemaal gelijk dat als ik met bandages ga rijden, zonder zadel of met zweepje het een kortetermijn oplossing is, omdat het op lange termijn gewoon niet goed voor hem is. (geen drukverdeling)
Een ander (groter) zadel is erg moeilijk, aangezien hij een heel kort rugje heeft.
Ze gaat nog even kijken of ze nog iets kan bedenken, en ik ook. maar ik denk dat ik niet meer op Nok kan rijden..
rustigaan opbouwen en hou gewoon een max aan van een half uur zodra er weer wat spiertjes op komen.