Ik weet dat het alles behalve perfect is. Bijou is een Anglo-Arabier van 14 jaar die in het verleden heel erg op de voorhand heeft gelopen. Ik heb haar pas sinds haar 10e en we zijn dus pas op late leeftijd begonnen met dressuur. Dit maakt het heel erg moeilijk voor Bijou de spieren te gebruiken die ze nooit heeft moeten gebruiken. Maar we gaan vooruit. Ze loopt nu al veel minder hard op haar voorhand, maar ik vrees dat we het er nooit helemaal gaan uit krijgen, want Bijou is een beetje overbouwd, en dat maakt het natuurlijk extra moeilijk. Bovendien is Bijou een paard met een moeilijk karaktertje. Ze is erg koppig en heeft niet altijd even veel zin om mee te werken. Dat maakt dat ze zich nog wel eens durft opboeien zonder echte reden, dat dan leidt tot miscommunicaties. Maar dat is gelukkig al een heel stuk beter dan vroeger. Ze is de laatste tijd veel meer bereid haar rug los te laten en ontspannen te blijven in de aanleuning. We hebben een lange weg afgelegd, en ik weet dat Bijou nooit een top dressuurpaard zal worden, maar dat is niet wat ik wil bereiken. Ik vind het veel belangrijker dat het voor mij en voor mijn paard zo aangenaam mogelijk wordt om te rijden.
Ik weet dat mijn houding ook niet al te best is. Ik moet recht zitten en niet naar de grond kijken, en mijn handen met momenten meer dragen en niet te breed zetten. Soms dreig ik ook pianohandjes te krijgen, en hangen mijn teugels door. Hier wordt aan gewerkt.

Maar dus.. Al bij al was ik tevreden over zondag. Wat denken jullie, zijn we klaar om officieel te starten in de B?
Het licht in de binnenpiste was niet al te best, vandaar is de kwaliteit van de foto's niet overal even goed.

1. Aan het wachten voor we binnen mochten samen met mijn voorlezer
. Let niet op mijn kop !Jaa haar dotjes trekken op niet veel

http://img511.imageshack.us/img511/8733/voorlezerxf3.jpg
Eerste proef E7:
2. B-E-B cirkel 20 m
Mag wel iets meer stelling.

3. Een paar pasjes later..
Lekkere achterhand ! Ik moet wel contact houden..

4. Begin diagonaal van hand veranderen..
Hier zijn mijn handen dus aan de brede kant, maar dat is ook omdat ze hier een beetje sterk werd en wou vertrekken.

5. Galop C-X-C cirkel .. Check die oortjes

Tweede proef E5:
6. Diagonaal van hand veranderen in stap en voor bereiken van de hoefslag in draf
Ik moet contact houden !

7. Een paar pasjes later
Beetje te hard op de voorhand..

8. C-X-C cirkel in draf

9. Een paar pasjes later

10. Uit de cirkel van hand veranderen

11. Eindelijk hou ik mijn handen goed !

12. Vlak voor het aanspringen in galop bij X

13.

14. Ik zit wat te ver naar achter.. En ik mag meer contact nemen.

15. En klaar ! Mooi paard

16. Beetje overbelichte foto..