Linksgebogen of rechtsgebogen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

Linksgebogen of rechtsgebogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 21:32

Het zit zo kom er maar niet uit,mijn paard laat links moeilijk los, hij heeft een zwak linkerachterbeen, en dat merk je aan dit ,wijk je voor het rechterbeen, dus je rijdt op rechterhand en hij gaat naar links dat doet hij heel makkelijk Knipoog neemt achterhand dan goed mee,hij plakt ook het liefste aan de kant dan,wil ik een pasje naar rechts doen gaat koppie omhoog en neemt achterhand nauwelijks mee.(enwijkt zoweer naar links).Op advies van mijn instructrice moet ik op de rechterhand contrastelling rijden en vele overgangen enz en schouderbinnen waarts op de linkerhand.

-Met longeren merk ik juist dit, op de rechtervolte af en toe onregelmatig, loopt net als banaan en wil moeilijk naar rechts buigen(wordt wat beter moet ik zeggen)
op de linkervolte loopt hij soms juist teveel met stelling naar binnen en loopt soms naar buiten weg..

Wie kan me vertellen of ik hier met een Rechtsgebogen paard te maken heb of Linksgebogen?? zoals ik hier omschrijf hoor het graag.. Haha!

Gentleman

Re: Linksgebogen of rechtsgebogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:36

jouw paard is links gebogen, geen twijfel mogelijk!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 21:46

Gentleman schreef:

heb het gelezen,maar toch staat bij het rechtsgebogen paard het zwakke linkerachterbeen Vork

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:59

Vandaar mijn opmerking in je andere topic dat je paard waarschijnlijk een S-vorm heeft. Knipoog

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:22

Betteke schreef:
Vandaar mijn opmerking in je andere topic dat je paard waarschijnlijk een S-vorm heeft. Knipoog

Dat kan natuurlijk ook nog.. Of gewoon recht met een zwak linkerachterbeen.. Vork

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:27

Gentleman schreef:

Hoe verklaar je het gedrag onder het rijden dan?

ts, hoe reageert je paard op een rechte lijn? Handen stil bij elkaar en benen er netjes bij zonder te frutselen aan de voorkant? Valt je paard dan tegen je linkerbeen aan?

Zoals je het beschrijft met rijden zou ik toch echt denken dat je een rechtsgebogen paard hebt Ja. Maar met longeren juist weer een linksgebogen paard Tong uitsteken.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 23:48

zap schreef:
Gentleman schreef:

Hoe verklaar je het gedrag onder het rijden dan?

ts, hoe reageert je paard op een rechte lijn? Handen stil bij elkaar en benen er netjes bij zonder te frutselen aan de voorkant? Valt je paard dan tegen je linkerbeen aan?

hij valt inderdaad tegen mijn linkerbeen aan Vork

Zoals je het beschrijft met rijden zou ik toch echt denken dat je een rechtsgebogen paard hebt Ja. Maar met longeren juist weer een linksgebogen paard Tong uitsteken.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:11

Dan lijkt het toch juist heel erg op een rechts gebogen paard?

Alleen het gedrag met longeren is een beetje vreemd Tong uitsteken