Hallo!
Sinds een paar maand rijd ik een 18 jarige Fries x New Forest. In de zomer stond hij op de wei en is er van rijden niet veel gekomen. Daarvoor had hij een jaar stilgestaan. Zijn conditie is dus erg slecht. Ik ben nu dus voornamelijk bezig met het opbouwen daarvan en het lekker soepel krijgen van zijn lijf.
Ik rijd altijd in de buitenbak en meneer heeft nogal moeite met zich concentreren op mij en op wat ik van hem vraag. Hij is dus ontzettend onstuimig en negeert mij af en toe compleet. Het probleem is dat ik nu geen moeilijkere oefeningen van hem kan vragen omdat hij 1) nog niet genoeg conditie hiervoor heeft en 2) ik daar op dit moment te weinig echte controle voor heb. Heeft iemand tips om zijn aandacht meer bij mij te houden?
Omdat hij soms dus net doet alsof ik er niet op zit, hebben we nogal moeite met stelling. Vooral rechtsom is dit een probleem. hij kijkt dan standaard naar links. Ik probeer het te negeren en mijn handen heel normaal te houden, evenals mijn benen. Dit helpt echt geen steek! Nu heb ik van iemand de tip gekregen om dan mijn achterbeen maar overdreven naar achteren te leggen. Dat werkt, ik merk dat hij zich meer op mij concentreert en hij kijkt netjes naar binnen. Echter, hij zwaait dan ook zijn kont uit (netjes, zoals dat hem geleerd is) en loopt dus eigenlijk niet netjes door de hoek. Ik heb absoluut het idee dat dit niet de goede oplossing is, maar ik weet ook niets anders. Iemand?
Exuses voor het lange verhaal, maar ik wil hier graag mee aan het werk! Degene waar ik les van zou krijgen is helaas ziek (redelijk ernstig) dus we zijn op zoek naar andere instructie. Ik krijg dus binnenkort les, maar tot die tijd moet ik het zelf nog uitzoeken!
Ik kon trouwens geen goed antwoord vinden op mijn vragen in een ander topic!