Wat te doen met 1 hand.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Relien

Wat te doen met 1 hand.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 13:40

Ik weet niet of het hier goed gaat maar wist niet waar ik het anders moest zetten.
maandag had mijn pony mij er afgegooit tegen het hek en ik hield de teugels vast maar had direct wel door dat het geen zin had maar heb door het vast houden wel mijn hand zwaar gekneusd. Die zit nu dus in een mutella en drukverband,
Aanstaande dinsdag ga ik voor 3/4 maanden naar zwitserland "davos" om te revalideren ivbm astma.
Ik wil dus graag deze laatste dagen nog dingen met mijn pony kunnen doen het nadeel is dus alleen dat ik nu maar 1 hand ter beschikking heb,
Hebben jullie mischien tips om met 1 hand toch te kunnen rijden of dingen te doen met mijn pony ??

gr eline

itsme_ilonca

Re: Wat te doen met 1 hand.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:44

Ik weet niet of je de mogelijk hebt, maar toen ik mijn pols in het gips had, ging ik wandelen met mijn paard aan de hand door het bos.
We vonden het allebei zo leuk, dat we het nu nog steeds regelmatig doen Lachen

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 13:45

Bos hebben we niet echt. Ja dan moet ikl wel heeeeeel ver lopen Tong uitsteken. we hebben alleen maar polder maar ik doe dat idd ook wel is met me pony.. is idd een optie

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:47

Aan de hand lopen is inderdaad een optie, vrijspringen als hij leuk vind kan ook (kan je meteen met die ene hand foto's maken Nagelbijten / Gniffelen ) en misschien als je vrijheidsdressuur doet kan je dat ook nog doen... verder pff, moeilijke vraag Knipoog

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 13:49

haha vrijheids dresuur doe ik niet meneer word dan erg op snoepjes. dus dat doen we maar niet. heb het 1x gedaan en als ik hem nu dan gewoon een snoepje geeft gaat hij de hele tijd staan buigen. krijg dat er nog maar is uit.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:46

Gewoon rijden met 1 hand kan ook wel, gewoon de teugels in een hand nemen (als een westernruiter). Zou het wel op een heel rustig paard doen:)

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:49

Als je paard rustig en braaf is kun je best een beetje rondhobbelen met 1 hand. Maar een engels gereden paard kun je zo wel moeilijk sturen. Dan werk je vaak meer in dan nodig of komt de boodschap helemaal niet duidelijk over.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:26

Een stok (stuk bezemsteel) van ongeveer 30-40 cm nemen en daar aan weerskanten de teugel aan vastmaken. Ik ken iemand die gehandicapt is en op die manie heel behoorlijk kan rijden.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:37

Offtopic: Veel plezier in Davos. Hopelijk doet de lucht daar je heel erg goed! Het is echt heel puur, de lucht dan he. De natuur is daar zo ontzettend mooi. De weg naar italie, ligt vlakbij, zou je voor de mooiheid moeten gaan lopen(al weet ik niet of dat lukt met je astma) of rijden met auto. De mooiste weg van Europa (de mannen van top gear zijn het met me eens Lachen ) Als je de kans krijgt om met een lift omhoog te gaan, zeker doen. Dat is pure schoonheid. Ben er twee jaar geleden geweest, en kwijl nog na Lachen

Sterkte met je hand! Rijden en wandelen kan prima met 1 hand hoor. En wandelen is nog gezellig ook.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:32

longeren met 1 hand een optie?

JorindaLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:46

Western rijden, ik vind het altijd heerlijk om met een lang teugeltje lekker figuren terijden, dan ben je gelijk goed met je zit bezig, een hele goeie oefening, geluk bij een ongeluk zeg maar Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:51

ff lezen, ze is gisteren naar Davos vertrokken. Vraag lijkt me dus niet meer van toepassing.

TS, een hele goede tijd in Davos toegewenst, hopelijk brengt het je verbetering! Misschien kan je ons op bokt een beetje op de hoogte houden?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 10:30

ik heb 2 jaar geleden ook een ongelukje gehad met paard daarbij mijn vingers/pols en hand gekneusd, ik deed mijn mitella af en ging een relaxt rondje door het bos met 1 hand. nu scheelde het dat paard meteen in de gaten had dat er iets mis was en ik kon haar goed met 1 hand rijden

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:04

wandelen?