Oefeningen om linkerachterbeen sterker te maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

Oefeningen om linkerachterbeen sterker te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 18:45

Mijn Paard loopt de laatste tijd erg lekker, Knipoog alleen heeft hij erg moeite om links los te laten,en wijken voor het linkerbeen te doen,dan neemt hij zijn linkerachterbeen niet mee,en merk het met meerdere dingen...welke oefeningen zorgen ervoor dat het linkerachterbeen sterker wordt en hij meer aankan?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Oefeningen om linkerachterbeen sterker te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:53

Ik weet het niet zo heel goed, maar ik ga een poging wagen.

Zowiezo heuvels lopen, en vanuit stap naar galop is goed om de achterhand te trainen. Specifiek het linkerachterbeen, zou je kunnen doen door toch door te zetten. Dus op die volte gaan, met links aan de binnenkant, en laat hem dat been maar gebruiken.

Maar ik denk dat er collega bokkers zijn die hier meer van weten, dan kan ik ook meteen even bijgeschoold worden. Knipoog

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:32

schouderbinnenwaarts, linksom en travers rechtsom, maar ook het andere been blijven trainen Knipoog anders heb je dadelijk hetzelfde probleem met het rechterbeen Clown

voor de rest lekker veel overgangen en figuren blijven rijden, het heeft even zn tijd nodig Knipoog

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 11:46

alvast bedankt voor de reacties Lachen

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:49

Splinter schreef:
schouderbinnenwaarts, linksom en travers rechtsom, maar ook het andere been blijven trainen Knipoog anders heb je dadelijk hetzelfde probleem met het rechterbeen Clown

voor de rest lekker veel overgangen en figuren blijven rijden, het heeft even zn tijd nodig Knipoog

Precies. Deze oefeningen zorgen ervoor dat het gewicht op 1 van de benen gedragen moet worden.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 12:00

en aan de longe wat me opvalt,heeft hij ook een moeilijke kant als hij dan rechtsom op de volte loopt wil hij ook moeilijk buigen,kijkt dan het liefste naar buiten,loopt dan ook echt een banaan af en toe heeft sdit ook met het linkerachterbeen te maken??

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:23

Als hij rechtsom niet in wil buigen is die linksom niet sterk genoeg. Dat heeft er dus idd mee te maken.

Vaak gaan mensen met dit probleem aan de rechterkant lopen plukken en trekken (om het maar even grof te zeggen) Hierdoor maak je het alleen maar erger want het probleem zit dus hartstikke links.

Je moet dus gaan rechtrichten. En rechtsom juist naar links buigen en linksom naar rechts buigen. Snap je het nog want als ik het typ raak ook wel eens in de war..

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 12:32

Ladygiroc schreef:
Als hij rechtsom niet in wil buigen is die linksom niet sterk genoeg. Dat heeft er dus idd mee te maken.

Vaak gaan mensen met dit probleem aan de rechterkant lopen plukken en trekken (om het maar even grof te zeggen) Hierdoor maak je het alleen maar erger want het probleem zit dus hartstikke links.

Je moet dus gaan rechtrichten. En rechtsom juist naar links buigen en linksom naar rechts buigen. Snap je het nog want als ik het typ raak ook wel eens in de war..

ja ik snap het nog,maar waarom linksom naar rechts buigen?hoorde straks dat schouderbinnenwaarts goed was voor het linkerachterbeen op de linkerhand Vork

is mijn paard dus een rechtsgebogen paard?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:54

Emaartje schreef:
en aan de longe wat me opvalt,heeft hij ook een moeilijke kant als hij dan rechtsom op de volte loopt wil hij ook moeilijk buigen,kijkt dan het liefste naar buiten,loopt dan ook echt een banaan af en toe heeft sdit ook met het linkerachterbeen te maken??

als hij niet naar rechts wil buigen, dan is hij linksgebogen Knipoog links zitten de korte dikke spieren en rechts dan de lange. als je naar rechts gaat moet hij dan de korte spieren oprekken, en de lange spieren rechts aanspannen, dit is moeilijk voor hem. Ga linksom rijden met rechterstelling ( niet gelijk teveel rustig opbouwen) op de lange zijdes. als dat beter gaat kun je linksom in de bochten met rechterstelling rijden, zo rek je rustig de spieren op.

wel blijven afwisselen! niet te lang in 1 houding blijven rijden!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 19:40

Splinter schreef:
Emaartje schreef:

als hij niet naar rechts wil buigen, dan is hij linksgebogen Knipoog links zitten de korte dikke spieren en rechts dan de lange. als je naar rechts gaat moet hij dan de korte spieren oprekken, en de lange spieren rechts aanspannen, dit is moeilijk voor hem. Ga linksom rijden met rechterstelling ( niet gelijk teveel rustig opbouwen) op de lange zijdes. als dat beter gaat kun je linksom in de bochten met rechterstelling rijden, zo rek je rustig de spieren op.

wel blijven afwisselen! niet te lang in 1 houding blijven rijden!

linksgebogen Verward hij heeft juist een zwak linkerachterbeen en het staat bij rechtsgebogen??

Gentleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:39

Kijk maar eens op www.rechtrichten.nl. Daar staan ook plaatjes en als je dat ziet snap je het beter.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:46

Of je paard heeft een S-vorm, dat kan ook nog. Knipoog
Op beide handen evenveel oefenen. Voltes rijden en die groter en kleiner maken, dan wel zorgen dat je goed voelt dat het linkerachterbeen er goed onder wordt gezet.