Bastet deze zomer bitloos@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

Bastet deze zomer bitloos@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 12:29

Hoi,

Ik kwam deze foto's tegen op mijn laptop en bemerkte dat ik ze nog niet online had gezet. Deze zomer hebben Bastet en ik een paar keer bitloos gereden.
Een topic daarvan kan je hier vinden: [RT-HAW] BWP Bastet (v. Liberty M ) @ Eerste bitloze drafpasjes!
Daar was het vooral mijn bedoeling om samen eraan gewoon te worden, dus gewoon lekker los door het lijf & ontspannen maar.

2 dagen later kroop ik er weer op, heb ik meer figuren gereden, net wat meer "contact" genomen & ook eens een stukje gegaloppeerd. De galop was nog niet denderend maar heb er ook een fotootje van.

Momenteel rij ik helaas nog maar zelden met mijn paardje. Maar ben van plan om binnenkort weer te beginnen. Ons niveau was toen mét bit denk ik ongeveer een B-niveau. Zonder bit zitten we daar zelf nog niet eens. Maar lol met je knol blijft voor mij toch het belangrijkste! Lachen

Afbeelding
1.
Mijn zadel was net nieuw, helemaal komen passen enzo, "aangepast aan haar rug en bouw" zei de zadelmaker. Blijkt dat ie toch nog niet goed ligt. Momenteel rijd ik niet meer, maar vanaf ik weer begin, wordt het zadel weer versteld.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.
En een ontstuimig galopje die ik nauwelijks kon uitzitten.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11.

Afbeelding
12.

Afbeelding
13.

Afbeelding
14.
Liefde Lovers

Afbeelding
15

Bedankt voor het kijken! Ik weet dat ik haar teveel op de voorhand laat lopen. Maar zoals al eerder gezegd; ik wou er gewoon op ons gemak samen kennis mee maken... Lachen

Liins

Re: Bastet deze zomer bitloos@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:08

Super miek! *LOL*
Zonder getrek en gedoe, lekker laag met ze hoofd super.
(Al heb ik er geen verstand van Huilen van het lachen maar oogt ontspannen *LOL* )

Lovers

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:11

Wat een schattig paardje zeg. Ik vind jullie echt leuk samen.

Wat rijden betreft ziet er idd lekker ontspannen uit. Ik zou wel proberen om je handen netjes naast elkaar boven de hals van je paard te houden en iets meer naar voren. En bij de galopfoto heb je je tenen nogal naar buiten en mag je wat meer op je kont zitten, maar dat kan misschien een momentopname zijn

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:11

Ziet er netjes uit! Ik vind het erg erg ontstspannen uitzien. Als tip: Je zou je handen wat meer voor het zadel kunnen houden. Veel succes nog!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 16:12

dankjewel allemaal! Lachen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:52

Het paardje ziet er heel ontspannen uit, alleen jij niet zo. Clown
Je tenen even naar buiten in de galop is niet zo'n ramp, zolang je benen maar goed aangesloten blijven, zodat je voelt wat er gebeurt.
Volgens mij heb je er daar nog wat moeite mee dat je niet echt iets in je handen hebt. Probeer eens zomaar wat rondjes te hobbelen, en concentreer je er dan op om te gaan zitten. Echt goed zitten. Handen waar ze horen, benen aansluiten en rechtop (je smokkelt door voorover te zitten).

Van bitloos rijden heb ik voor de rest geen verstand, maar ik vind wel dat je paardje z'n achterbeen er lekker onder zet zo aan dat lange teugeltje. Ja

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:51

Achterbeen van je paard viel mij ook op, die plaatst ze toch nog vrij netjes onder haar lijf op veel van de foto's.
Jouw houding verdient nog wel even wat werk, het meeste is al genoemd, vooral je handen en het voorover zitten vallen mij op.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:08

Jaa. Dat is pas rijden!
Ziet er goed uit , alleen je moet ontspannender gaan zitten!

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:12

Ziet er lekker ontspannen uit.
Nog beetje je handen bij elkaar houden en komt wel in orde.
(Wat is ze trouwens euhm.. rond Tong uitsteken )

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:12

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de huidige regels van RT-HAW voldoen zijn verwijderd.

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:51

Ziet er ontzettend ontspannen uit, jij zou evt. nog wat meer kunnen ontspannen...lekker zitten en laat je bewegen...
Verder loopt je paard nog netje hoor, mooi achterbeen onder de massa, helemaal super!

Ik had idd ook de vraag hoe het komt dat je nu niet meer rijdt?
En alvast succes als je weer gaat beginnen met rijden!!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 15:30

Dankjulliewel allemaal! Lachen

@joycie81: dankje, ze heeft van nature uit wel een leuk achterbeentje! Ja dat scheelt wel! Lachen
Ik rijd momenteel niet meer omdat ik begonnen ben aan mijn 1ste jaar studies aan de universiteit. Ik kan dus enkel nog in het weekend rijden ( aangezien ik doordeweek in mijn studentenstad ben ) & ik vind het dan niet eerlijk tov bastet om een hele week niet te hoeven rijden & opeens in het weekend wel .... Lachen
Ze gaat wel lekker elke dag de weide in met andere paarden & ze wordt vertroeteld en geborsteld door enkele meisjes op stal.

@bulck: dankje, zie hierboven voor antwoord op je vraag! Lachen

@paintlinger: zo, dankjke, wat een compliment! Lachen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 13:39

yulan schreef:
Ziet er lekker ontspannen uit.
Nog beetje je handen bij elkaar houden en komt wel in orde.
(Wat is ze trouwens euhm.. rond Tong uitsteken )

Ja haha en ze stond nochtans op een kaal stuk weiland. Ahja Vork da's basje he

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:08

Leuk paard! Loopt erg ontspannen zoals hier meermaals al gezegd is geweest.
Maar waarom zou het kwaad kunnen om gewoon in het weekend te rijden? Kan geen kwaad hoor als hij een paar dagen niet heeft moeten werken en plots een keertje in de week wel. Zat veel mensen doen dit.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:21

Ziet er netjes uit hoor! Alleen is een touwhalster niet bedoeld om met constant contact te rijden. Dat doe je op de foto's nog niet, maar ik wilde het toch even gezegd hebben. Verder val je af en toe wat naar voren, probeer je rug mooi recht te houden! Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:58

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:18

Ik vind het er echt goed uitzien. Zoals je al aangaf, zijn jullie net begonnen, maar moet je nu al zien hoe goed je paardje erop loopt. Straks als je er meer ervaren in bent en goed met je zit en stemhulpen kan rijden,moet je eens kijken, dan kan je de hele wereld aan haha..

Wat ik ook heel mooi vind om te zien: let eens op die oren. Zijn constant op jou gericht. Echt goed! Vind ik heel mooi om te zien.

En ook als je hem aan het wassen bent daaro, je ziet echt de band tussen jullie. Heel mooi.

Hoe lang heb je hem al?

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:14

kan het zijn dat ik je zadel gewoon zie opwippen achteraan op de draffoto's? zonde als dit een zadel is dat gepast is geweest door een professional Scheve mond .

verder vind ik dat je paard er toch heel rustig en ontspannen bijloopt. prima, houden zo!

ps: mss heb ik er over gelezen maar zit daar iets New Forestachtig in? ik vind ze van hoofd en halslijn nogal op mijn NF lijken... (in mn profiel staat wel enkel een oude foto van haar denk ik... toen was ze nog vrij jong)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:28

Hey daar hebben we Bastet weer eens!!
Loopt lekker hoor zo bitloos!
Moet zeggen dat ik het steeds meer paard vind worden. Krijgt echt al lekker spieren!

moi_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:37

vind het een mooi paard om te zien, en ziet er heerlijk relaxed en ontspannen uit. Vind dit een mooi beeld, lekker lang en laag zonder al te veel contact!!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 19:31

Bedankt voor de leuke reacties alweer! Ja

@kynshiri: is gloednieuw zadel, gepast door "professional" idd, helaas. Ze is geen New-forest Ze is een bwp met: hollsteiner, hanoveraan & Belgisch warmbloed.
Bedankt! Lachen

@tamadine: ik heb haar nu iets langer dan 2 jaar, we hebben inderdaad wel een goeie band! Lachen bedankt

@Mo_I_rana: tja, bastet is een paardje die enorm veel oefening en regelmaat nodig heeft om iets op te bouwen, met 1 keer in het weekend geraak ik er niet... Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:28

Hey mieke,
Ziet er weer goed uit. Jammer dat je haar momenteel niet veel rijd, maar ik ken het probleem, raak amper op een paard tegenwoordig. Zou zelf het bitloos weer willen oppakken, maarja de tijd he Lachen. Zou het wel willen proberen met een ander paardje, maar eerst gaan we wat op de grond gaan werken hiermee. Lachen
3de foto in de galop, dikkkkkk Knipoog
Ik vind het op veel foto's wel een ontspannen beeld geven. Ze komt er iig mooi rond op. Op je eigen houding letten, maar dat weet je ook wel denk ik. Lachen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 14:39

@ines: dankje, ja ze is idd dik Haha!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:25

Hai mieketje!

Thooo als ik die foto's zie verlang ik zooo hard naar de zomer en de tijden die we gehad hebben samen met de paardjes! Maar tblijft niet duren hé. Nuja, ik vind het er echt goed uitzien! Lekker ontspannen , goed vw nw en toch actief! En die oortjes die steeds naar voor gerricht zijn zijn echt super hé!
Khoop dat je binnenkort terug wa kan rijden met bassie!

En ik mis je op stal!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 18:15

dankjewel alison! Lachen