Peter & ik @ onderlinge wedstrijd, Zevenaar!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rampshellie

Peter & ik @ onderlinge wedstrijd, Zevenaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 10:26

Jaja, we mochten eraan geloven! Voor de eerste keer met Peterpaard een onderlinge wedstrijd (het is helaas maar een manegepaard). Het ging echt super, en dat werd ook beloond door de jury; 194! Anders meisje met hetezelfde paard had 161 gereden, dus was zeer zeker tevreden!

Eigen commentaar;
- Hakken uitdrukken
- Tenen naar binnen

En de rest is welkom!

Binnenkomen;
Afbeelding

Ingezoomd;
Afbeelding

De bocht door;
Afbeelding

Grote volte hals strekken, dacht ik;
Afbeelding

Drafje;
Afbeelding

Netjes;
Afbeelding

Hoek door;
Afbeelding

Galopje;
Afbeelding

Hals uitschuiven in middenstap;
Afbeelding

Naar X toe;
Afbeelding

Belonen;
Afbeelding

En nog een close-up;
Afbeelding

Leave a message Knipoog!
Groetjes!

Hannahnas

Re: Peter & ik @ onderlinge wedstrijd, Zevenaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:30

Wat een leukerd!!!:)
Probeer je handen iets meer te 'dragen' en je benen wat meer aan te sluiten.
Verder een hele mooie houding.Knipoog

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 10:30

Dankje Suus Haha!! Haha, tsja, die cap.. Misschien ben ik gewoon een beetje scheef!

Voor het beeld mocht het een groter paard zijn..

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:31

KEURIG! Voor een "manegepaardje" zeker. Tips voor je houding? Denk om je tenen dat je die niet naar buiten draait, dus misschien hakken een beetje naar buiten uitdrukken...
Verder een beetje trotser gaan zitten! Dat mag heus wel als je je paardje zo weet te rijden. Denk omhoog en neus de lucht in! Laat zien dat je er bent! Succes!

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:34

Ziet er leuk uit voor een manegepaard! Inderdaad voor het oog mocht het een groter paard zijn. Denk om je tenen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:19

Netjes gereden. Wel jammer dat je je post begint met de mededeling dat het "maar" een manegepaard is. Ik denk dat je waarschijnlijk bedoelt dat een paard wat zo kan lopen als hij, eigenlijk geen manegepaard zou moeten zijn. In jouw geval lijkt het me juist fijn dat hij manegepaard is, geeft jou de gelegenheid een goede proef neer te zetten.

Heb een paar kleine puntjes: je geeft bij de foto waarin je middenstap moet laten zien aan dat je hem van voor meer ruimte geeft. Ik zie dat niet terug op de foto. In plaats van dat je paard ruimte neemt, duikt hij nu met als risico dat hij op de voorhand valt.

Verder zou het netter zijn als je je ellebogen meer laat aansluiten bij je lichaam. Op alle foto's steken ze iets af.

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:16

Ik vind het er erg goed uit zien voor een manege paard. Als tip: je kan je hakken wel wat meer uitdrukken. Veel succes nog!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:06

Zo, dat ziet er netjes uit. Inderdaad jammer dat hij een manegepaard is, hopelijk blijft hij lekker zo lopen, het is vaak zonde als paardjes met talent afstompen...
Je rijdt hem netjes, probeer hem ietsje meer ruimte te geven, hij loopt veel met z'n mond open. Ik wil niet perse zeggen dat je te hard trekt (zo ziet het er niet naar uit namelijk Knipoog) maar het plaatje zou mooier zijn als dit niet zo zou zijn.
Maar goed, het is natuurlijk heel erg leuk te horen dat een ander veel lager heeft gereden dan jij op hetzelfde paard Lachen proficiat!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:56

SusanH: Juist, vind het zonde dat zulke leuke paardjes op maneges terecht komen. Maar juist weer in mijn voordeel! & Dankje natuurlijk Haha!.

Mirjam79, Cantlover, Jublover; Dankjullie!

MariekeS; Klopt, zie het zelf ook. Maar hij liep juist zó fijn en ontspannen, en liet los van voren.. En indd. ik trok niet (al zeg ik het zelf).

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:31

Ziet er leuk uit Rachel. Wel je teentjes naar binnen eh dat kan zo niet. Lachen Op naar de volgende wedstrijd. Ja

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:25

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de RT-HAW regels voldoen zijn verwijderd

suzanne_noyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:39

nou zeg.. m'n berichtje over je mooie scheve cap is verwijderd.. Boos! nou bij deze ; hakken naar beneden, tenen terug op z'n plek & CAP RECHT Haha!

En nou afwachten hoelang het duurt voor deze wordt verwijderd.. Sorry Annetje (A)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:41

Ik vind het er netjes uitzien. Wel jammer dat hij zijn mond vaak open heeft, het lijkt alsof je erg streng bent terwijl het volgensmij wel meevalt.
In middenstap mag je van mij het neusje er nog wat meer uit rijden, hij schuift nu wel keurig uit maar duikt tegelijkertijd ook achter de teugel.

Je hebt trouwens 2x dezelfde foto geplaatst, die van het halsstrekken is dezelfde als die ervoor. De foto van het daadwerkelijk halsstrekken ontbreekt Lachen

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 14:04

Brigitta; Dankje! Vriendin van mij was mee om te kijken, en die zei dat ik indd. iets te streng was met m'n binnenhand, dus het kan kloppen Lachen. Oja, ik zie het! Ga even kijken welke foto het wel moest zijn!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:20

ik zie wat spanning.
ik vind je ook te groot voor de pony.
verder loopt hij niet slecht.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:24

Vilouma; Het is geen pony Lachen! Het is een paard van 1.63m ongveer. Maar het kan prima, alleen voor het oog is het minder mooi.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:51

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Met name hetgeen je aan het werken bent in je training, welke problemen je tegenkomt en wat je er nu aan doet om het op te lossen mist in de beginpost.