paard lekker los en nageeflijk,maar toch dit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiddes

paard lekker los en nageeflijk,maar toch dit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 19:47

Als mijn paard lekker los en nageeflijk is op beide kanten,begin ik met het echte werk,maar dan vertraagt hij echt in het tempo en krijg hem dan moeilijk voorwaarts tik met zweep helpt nauwelijks hoe los ik dit op,zodat hij wel mooi los en nageeflijk blijft en alsnog niet vertraagt..wie herkent dit?

horse_girl

Re: paard lekker los en nageeflijk,maar toch dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:50

Ik denk dat je andersom moet gaan werken, eerst voorwaarts en wat figuren rijden en dan vanuit die voorwaartse gang aan je nageeflijkheid werken. Vanuit daar blijven schakelen en overgangen maken, ook in de hoeken en op voltes om het achterbeen actief te houden.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:50

In dit geval moet je je paard van voren naar achter werken. Begin eerst aan de overgangen, tempowisselingen ect, en dan zakt een paard vanzelf wel. Is het paard dan weer traag of wil het dan niet zakken, dan weet ik het ook niet. Dan zou ik het aan een instructeur vragen. Knipoog

Groetjes, Maartje

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 20:01

horse_girl schreef:
Ik denk dat je andersom moet gaan werken, eerst voorwaarts en wat figuren rijden en dan vanuit die voorwaartse gang aan je nageeflijkheid werken. Vanuit daar blijven schakelen en overgangen maken, ook in de hoeken en op voltes om het achterbeen actief te houden.

zo doe ik het ook! Knipoog maar het blijft zekers hij meer op het achterbeen moet komen Haha!

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:04

Vertragen kan ook een teken zijn dat hetgeen je vraagt te moeilijk is voor je paard. hou je rijden even simpel, en controleer altijd of je nog voorwaarts kunt. als dat helemaal voor elkaar is kun je weer wat moeilijkere dingen meepakken.

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 20:07

horse_girl schreef:
Vertragen kan ook een teken zijn dat hetgeen je vraagt te moeilijk is voor je paard. hou je rijden even simpel, en controleer altijd of je nog voorwaarts kunt. als dat helemaal voor elkaar is kun je weer wat moeilijkere dingen meepakken.

denk dat dit inderdaad het probleem is rijdt ik hem echt voorwaarts neerwaarts gaat het nog goed,maar wil ik meer bovenin pakken dan krijgt ik dit dus Vork