Rij methode Antoine de both

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarona25

Rij methode Antoine de both

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 16:07

Ik heb ene vraagje voor de mensen die er verstand van hebben.

Ik heb een tijdje terug een clinic gevolgd van ANTOINE DE BOTH en daar door liep mijn maflinger echt super.

Alleen nu is het punt dat hij wel meer clinics geeft maar ik geen mogelijkheid heb om daar heen te gaan en nu ben ik nog steeds wel bezig met die dingen die ik daar geleerd heb maar.... ik wil natuurlijk wel verder.
En bij ons op de manege mogen ook geen mensen les komen geven helaas Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Weten jullie oefeningen voor in de klassieke dressuur.
Heb tijdens de clinic vooral moet los laten aangezien die van mij nogal trekt.
En op mijn zit van gangen moeten veranderen HELP HELP HELP HELP HELP HELP

Wil gewoon verder op de goede manier Haha! Haha! Haha! Haha! Zoals het natuurlijk hoort

laliz

Re: Rij methode Antoine de both

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:17

Ik ken een paar ruiters die bij hem lessen, en wat mij opvalt is dat deze ruiters eigenlijk altijd in de beugels staan, met losse teugel rijden en af en toe met een zweep boven het paardenhoofd zwaaien.

Meer weet ik er ook niet van. Vork

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:05

kijk eens voor paardenrecht.nl voor instructeurs.

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:14

Kan je niet les nemen bij iemand anders in de bak? Ik rijd ook op die manier en sinds ik dat doe is mijn rijden zo vooruit gegaan Pling echt super dat het bij jou meteen goed hielp!
Het is trouwens echt niet zoals Lizzle zei hoor Tong uitsteken dat zou wel heel raar zijn! Je richt je paard steeds recht, alleen de manier waarop is soms ietsje anders dan in de 'gewone' dressuur Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:32

Lizzle schreef:
Ik ken een paar ruiters die bij hem lessen, en wat mij opvalt is dat deze ruiters eigenlijk altijd in de beugels staan, met losse teugel rijden en af en toe met een zweep boven het paardenhoofd zwaaien.

Meer weet ik er ook niet van. Vork

dit vind ik onzin, Ik heb ook op dze methode les gehad en op mijn nieuwe stal waar ik per december heen ga ga ik deze methode weer oppakken.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:37

type even A de B in op de zoekfunctie en je krijgt er div. topics over.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:05

Oké, dan zal het wel toeval (of iets dergelijks) zijn. Lachen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:06

beantsje schreef:
kijk eens voor paardenrecht.nl voor instructeurs.

www.paardenrecht.org om precies te zijn. Lachen

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 12:53

He thanks allemaal ga dadelijk is even kijken.

En even voor Lizzle als je iets denkt of volgens mij kan je misschien maar beter niet regaeren.

Tijdens mijn les heb ik ook zo moeten staan in de beugels om de rug te ontlasten vandaar het staan in de beugels. En aangezien heel veel ruiters maar constant blijven aansporen en een paard dus niet meer reageerd op een kuit maar alleen nog op een aandreivende spoor reageerd een paard niet meer... Idem aan die van mij en daar door moest ik met een hand aan de teugel en een hand de zweep en niet boven het hoofd maar aan de zijkant net als bij het longeren ..... maar paard reageerde super.

En dan de losse teugel ..... mijn haf trok mij alle kanten op niet aan de teugel te krijgen dus zodra zij ging trekken moest ik los laten en zal je wat vertellen ze loopt nu zowaar aan de teugel zonder te veel moeten trekken.
ZE rent niet meer en ze loopt nu een stuk meer ontspannen kan natuurlijk nog meer maar er zit verbetering in. Haha!

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 12:56

Ik ben buiten dat de enige die via die methode rijdt en dan heb je van die &#$@ mensen die dan zeggen oh zij rijdt via de a de B manier.

En dan zijn er van die mensen die rijden L2 en hoger maar die zitten constant te schoppen om dat beest in de goede gang te houden en maar trekken aan die teugel iedereen zijn eigen ding toch Haha! Haha! Haha! Haha!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:25

Je kan ook les nemen van een gediplomeerde instructeur of instructrice die les geeft op de manier van Antoine de Bodt.

Binnenkort begin ik hier ook mee met mijn 5 jarige merrie.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:58

sarona25 schreef:
Ik ben buiten dat de enige die via die methode rijdt en dan heb je van die &#$@ mensen die dan zeggen oh zij rijdt via de a de B manier.

En dan zijn er van die mensen die rijden L2 en hoger maar die zitten constant te schoppen om dat beest in de goede gang te houden en maar trekken aan die teugel iedereen zijn eigen ding toch :D :D :D :D

Ehm... met andere woorden: als je AdB vergelijkt met waardeloos dressuurrijden is het beter? Da's pas reclame voor de methode van die man! :Y)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:28

sarona25 schreef:
He thanks allemaal ga dadelijk is even kijken.

En even voor Lizzle als je iets denkt of volgens mij kan je misschien maar beter niet regaeren.

Tijdens mijn les heb ik ook zo moeten staan in de beugels om de rug te ontlasten vandaar het staan in de beugels. En aangezien heel veel ruiters maar constant blijven aansporen en een paard dus niet meer reageerd op een kuit maar alleen nog op een aandreivende spoor reageerd een paard niet meer... Idem aan die van mij en daar door moest ik met een hand aan de teugel en een hand de zweep en niet boven het hoofd maar aan de zijkant net als bij het longeren ..... maar paard reageerde super.

En dan de losse teugel ..... mijn haf trok mij alle kanten op niet aan de teugel te krijgen dus zodra zij ging trekken moest ik los laten en zal je wat vertellen ze loopt nu zowaar aan de teugel zonder te veel moeten trekken.
ZE rent niet meer en ze loopt nu een stuk meer ontspannen kan natuurlijk nog meer maar er zit verbetering in. :D

Niet reageren als je iets denkt? :=
Maar ik zou als ik jou was sws op zoek gaan naar goede instructie, want je hoeft nu veel minder te trekken om haar aan de teugel te krijgen? Ook zou ik evt. naar een andere stalling op zoek gaan als je op een manege staat waar je geen les mag nemen...

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:58

Lizzle schreef:

Meer weet ik er ook niet van. :Y)

hahaha weet er totaal het fijne niet van maar het is idd zo dat viel mij ook op bij ons op stal.

lizzle zal het niet hatelijk oid bedoelen net zoals ik maar als je nooit een clinic van hem gezien hebt of erover gelezen hebt sta je wel een beetje raar te kijken als mensen zo in de bak rijden pas als je er meer in verdiept weet je het hoe en waarom....

groetjes steffie

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 07:40

Call me crazy, maar ik heb nog ouderwets geleerd van mijn instructeurs dat ik alleen aan mocht drijven als het paard inactief werd in de achterhand of er van tempo veranderd moest worden. Als ik aandreef zonder nut werd er gewoon gevraagd of ik aan wilde drijven en zo ja, waarom er dan geen reactie kwam. Na drie keer blozende wangen probeer je er echt wel op te letten, nog sterker, als ik mezelf erop betrap dat ik aan het drijven ben en er gebeurt niks onder me dan hoor ik nog steeds de stem van mijn instructeur in mijn hoofd ;) Ik begrijp niet waarom je daarvoor een zweep in moet zetten? Meestal heeft het steeds aandrijven trouwens ook meer te maken met problemen in de zit dan met opzettelijk willen drijven.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:55

Je kan les nemen van een instructrice die volgens de methode les geeft bij jou in de buurt. ;)

zal even wat opzoeken voor je ;)

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:00

Hier een aantal instructeurs in de buurt van Spijkenisse ;)

- Joyce van Steenis (Vlaardingen)
- Heleen Brizee (Goedereede), komt ook in Rotterdam, ze geeft namelijk les bij ons op stal!
- Els Vis van Heemst (Hellevoetsluis)
- Ingrid Pas (Dordrecht)

Voor meer info kan je op http://www.paardenrecht.be/

En dan onder het kopje Instructeurs ;)

Tel. nummers staan op de site...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:53

Ik ga met Urielle mee.

Met een goede instructrice die aandacht besteedt aan de basis ben je ook al een heel eind op weg. Daar schort het nogal eens aan, maar daar heb je niet persé AdB voor nodig hoor!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:41

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:44

WowAmigo schreef:
Ik ga met Urielle mee.

Met een goede instructrice die aandacht besteedt aan de basis ben je ook al een heel eind op weg. Daar schort het nogal eens aan, maar daar heb je niet persé AdB voor nodig hoor!

Ben ik het ook mee eens alleen er zijn zo weinig instructeurs te vinden die je de basis goed aan leren.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:18

Dat klopt dan ook weer...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:24

Een goede instructeur met wie het ook nog klikt is goud waard :j want met een lantaarntje te zoeken (of ik ben zo'n moeilijk mens, dat kan ook)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:24

mijn persoonlijke mening :o

A de B is erg goed in de basis, maar naarmate je verder komt loop je op een gegeven moment vast. Sommige dingen die ik daaruit geleerd heb gebruik ik heel soms nog, maar veel meer heb ik er niet aan gehad. In het begin ben je helemaal enthousiast, daarna zakt het al heel snel af...tenminste bij mij en nog een aantal.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:25

Ik heb idd ook een keer een clinic gevolgd. Vond het idee van rechtrichten wel goed, ik kreeg wel het idee van de schouder rechtzetten door, maar heb me daarna de hele tijd af zitten vragen hoe je dit dan voortzet. Mijn laatste instructrice deed eigenlijk bijna hetzelfde (alleen veul goedkoper ;-)) en schopte me daarna zo het Z in...

saskia_g

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:11

gelukkig dat er ook bokkers zijn die wel weten dat meneer de bodt oude wijn in nieuwe (dure) zakken stopt...
Gewoon een goede trainer met nuchter verstand en kennis van zaken, word iedereen blij van :-) en leer je heerlijk rijden!