,hij is niet echt aan het been,(soms niet voorwaarts genoeg)rijdt met lange rechte sporen waar hij nauwelijks op reageert.Zou wieltjes wat zijn?hoorde dat dat vriendelijke was als de lange rechte!!
gr emaartje
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
,hij is niet echt aan het been,(soms niet voorwaarts genoeg)rijdt met lange rechte sporen waar hij nauwelijks op reageert.
Nickeltje schreef:Welke sporen aan te raden?
Geen!
Gewoon degelijke basis opbouwen met goede lessen en zorgen dat je hem goed en gehoorzaam aan kleine kuithulpen hebt. Dat zal later ook een stuk schelen met hogere dressuur oefeningen.

meliiSsatjje schreef:ik ga ook met de rest mee.
maar als je toch voor sporen kiest ga dan voor wieltjessporen met een glad wiel.
dit is het vriendelijkste spoortje
midgie schreef:Ja ik zou ook aanraden geen.
Zeker als je nog met de basis bezig ben en als je met een spoor het tempo wil bepalen is dat ook helemaal niet slim, want hoe doe je het dan als hij niet meer op de spoor reageert?
Voor het voorwaartse zou je hem wel als ondersteuning kunnen gebruiken, maar dan alleen als aanwijzing.
Dus waar wil je hem voor gebruiken?
daarom mijn vraag welke is dan geschikt
Emaartje schreef:midgie schreef:Ja ik zou ook aanraden geen.
Zeker als je nog met de basis bezig ben en als je met een spoor het tempo wil bepalen is dat ook helemaal niet slim, want hoe doe je het dan als hij niet meer op de spoor reageert?
Voor het voorwaartse zou je hem wel als ondersteuning kunnen gebruiken, maar dan alleen als aanwijzing.
Dus waar wil je hem voor gebruiken?
inderdaad ter ondersteuning natuurlijkdaarom mijn vraag welke is dan geschikt
normaal is hij wel voorwaarts genoeg hoor,alleen als hij iets moeilijker vind worden
ManonR_ schreef:Ik zal even antwoord geven op de vraag;
Wielsporen zijn inderdaad vriendelijker dan rechte sporen MITS het wieltje goed kan draaien.
ManonR_ schreef:Ik zal even antwoord geven op de vraag;
Wielsporen zijn inderdaad vriendelijker dan rechte sporen MITS het wieltje goed kan draaien.
vur schreef:Even zoeken en je vindt er zo een topic over. [RT-D] Wáárom met wieltjes?Dan heb ik hierop weer een vraag. Hoe weet je dat?