Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Paintlinger schreef:Behalve dat het een redelijk ontspannen beeld geeft vind ik het niet echt reclame voor bitloos ofzo..
De pony loopt compleet "uit elkaar"... er is niks van verzameling of een "bij elkaar gereden paard" te zien...
Eigenlijk kan ik dit geen nuttige demonstratie vinden...
Een goede demonstratie zou laten zien dat je een paard ook bitloos goed daar het lijf kan rijden... want daar wordt nogal aan getwijfeld door de critici...
Buiten dit commentaar is je pony wel gehoorzaam en braaf, dus dat is dan wel weer positief!
Nienkeee_ schreef:Paintlinger schreef:Behalve dat het een redelijk ontspannen beeld geeft vind ik het niet echt reclame voor bitloos ofzo..
De pony loopt compleet "uit elkaar"... er is niks van verzameling of een "bij elkaar gereden paard" te zien...
Een goede demonstratie zou laten zien dat je een paard ook bitloos goed daar het lijf kan rijden... want daar wordt nogal aan getwijfeld door de critici...
Buiten dit commentaar is je pony wel gehoorzaam en braaf, dus dat is dan wel weer positief!
Heb je helemaal gelijk in, hiervoor heb ik 3 privelessen gehad op deze manier, we waren ook nog niet zover dat we ook daadwerkelijk aan verzameling of bij elkaar rijden kwamen. Daarnaast is Sunshine een manegepony, en die zijn (meestal) wat stugger om echt bij elkaar of nageeflijk te rijden (is mijn ervaring).
Het ging hier ook om dat je een paard kunt rijden op zit/houding, en niet door bijv. met de teugels te 'sturen'. Dat doen veel manegeruiters, dit was een demonstratie voor de open dag van het FNRS.

Nienkeee_ schreef:Paintlinger schreef:Behalve dat het een redelijk ontspannen beeld geeft vind ik het niet echt reclame voor bitloos ofzo..
Heb je helemaal gelijk in, hiervoor heb ik 3 privelessen gehad op deze manier, we waren ook nog niet zover dat we ook daadwerkelijk aan verzameling of bij elkaar rijden kwamen. Daarnaast is Sunshine een manegepony, en die zijn (meestal) wat stugger om echt bij elkaar of nageeflijk te rijden (is mijn ervaring).
Het ging hier ook om dat je een paard kunt rijden op zit/houding, en niet door bijv. met de teugels te 'sturen'. Dat doen veel manegeruiters, dit was een demonstratie voor de open dag van het FNRS.

bulck schreef:Ik vind dit eerlijk weer voer voor critici. Bitloos en zonder zadel!!
Zo blijf je dus in die hoekjes laten denken. Heb deze week nog een topic gezien, dat bitloos op wedstrijden zou mogen, wel daar heb ik een paar foto's kunnen zien van iemand die haar pard gewoon rijdt zoals de mensen met een bit. Dit filmpje is in mijn ogen waardeloos, geen contact, geen zadel, is zo echt pure natural. Terwijl dat ik denk dat het een keuze is die elke ruiter voor zich moet maken. Waarom geen wedstrijdruiter zijn die toch een bitloze optoming prefereert.
Verder ziet het er wel leuk uit natuurlijk, ùmaar vind het weinig met het item bitloos te maken hebben.
lique schreef:Ik vind dit ook niet echt bitloos rijden..
Dit is gewoon rondhobbelen..
Je zit misschien netjes rechtop maar je benen schieten nog weleens na voren, dus ik vind je houding ook niet heel geweldig.
misschien in een zadel wel hoor..
vooral als je zonder zadel rijd is je houding en vooral je beenligging zoo belangrijk..
Ik denk trouwens dat de pony het wel leuk vond..hij kijkt erg tevreden,maar nee ook ik vind dit geen reclame voor bitloos...
neem t niet weg dat je goed bezig bent!!!
editje: je gaf aan dat het probleem waar je tegen aan liep was :dat hij niet in stap over wou gaan..
Tja ook voor bitloos geld....overgangen rijden tot je er helemaal gaar van wordt..
maargoed het is niet je eigen pony...

het was toch ook niet de bedoeling van de TS om echt ''reclame'' te maken voor bitloos, of wel?

driebergen schreef:Ik zie uberhaupt geen foto?
HorsesWoman schreef:Als je bitloos rijd hoef je niet gelijk je was aan de teugel op kunnen hangen!
Het ziet er wel heel ontspannen en leuk uit!
Het is ook moeilijk om zonder hoofdstel/bitloos hem nog een beetje bijelkaar te rijden
Ladygiroc schreef:we zijn niet allemaal topsportruiters met perfect opgeleidde paarden.