Walliska eerste Dresuurwedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Walliska

Walliska eerste Dresuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 16:07

Hoi,
Dit is mijn E pony Walliska ze is 15 jaar oud.
Ik heb hier wat fotos van onze aller eerste dresuurwedstrijd.
Toen deze fotos gemaakt zijn, had ik Walliska pas 3 weken, en het was voor haar de 2de keer dat ze op het ponyveldje was. Dus ze was heel erg druk, en ze vond het allemaal nog al eng.
Maar ik was toch wel tevreden, we waren 9de van de 12 OK dan!
Dit was gewoon een onderlinge wedstrijd van de ponyclub, dus niet officeel ofzo.
[b]Owjah over het bit, ik heb wel een maatje kleiner aleen daar kan ze niet tegen ze gooit dan met der hoofd en gaat recht omhoog staan, ik heb het er ook met mijn instuctrice (rijd z2 dresuur) over gehad en zij zegt dat het best gaat. want een kleiner bit ik weet ook niet hoe het komt maar op een of andere manier kan ze daar niet tegen, en kleiner bit is even dik dus ook niet scherper.

We rijden nu op B nivoo, we hebben erg veel moeite met netjes de galop aanspringen mischien iemand tips?
Nou hier nog wat meer info over Walliska
Naam: Walliska
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 15 jaartjes (is echt niet aan der te merken)
Ras: NRPS

Nou Hier een paar fotos van de wedstrijd van mij en Walliska

Prachtige foto Afgod
Afbeelding

Wachten:P
Afbeelding

In de proef
Afbeelding

In de proef
Afbeelding

Ik hoop dat jullie het leuke fotos vonden

Groetjes..

p.s. laat je een reactie achter?? Vork

Tips zijn van harte welkom natuurlijk:)
Laatst bijgewerkt door Walliska op 14-11-08 16:27, in het totaal 3 keer bewerkt

Valyra

Re: Walliska eerste Dresuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:12

ziet er leuk uit hoor! Haha!
een paar opmerkingen probeer je handen dichter bij elkaar te houden (naast elkaar boven de schoft) en afentoe je schouders wat meer naar achteren te brengen (zodat je recht op zit)
veel succes nog verder!! Haha!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:15

Wauw mooi paard en leuke foto's! Haha!
Let op je handen. Lachen

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:18

Handen rechtop, schouders naar achter wees trots op je paardje Knipoog. En misschien je bit een maatje kleiner kopen ?

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:21

GirlyMelis schreef:
Handen rechtop, schouders naar achter wees trots op je paardje Knipoog. En misschien je bit een maatje kleiner kopen ?

dat van dat bit is volgens mij niet erg, ik heb dat ook en heb gevraagd of het erg was aan meerdere mensen, maar iedereen zei dat het prima was (iets ruimte is niet erg).

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:27

Als het bit aan de andere kant er ook zo uit steekt dan is ie wel echt te groot, maar dat weet de TS vast zelf wel Knipoog

lizzyke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:30

heey mara,
ziet er al goed uit voor 3 weekjes Haha!, lekker ontspannen in het zadel gaan zitten en je armen iets meer buigen bij de ellebogen Knipoog. Ze lijkt echt super groot met jou er op Lachen jullie zijn een super leuke combinatie Ja

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:34

Hee!

Ziet er leuk uit hoor, maar probeer je handen goed rechtop te houden, het zijn nu pianohandjes. Ook kukelt ze wat op haar voorhand maar ik snap dat dat allemaal nog niet lukt na 3 weken Knipoog!

Heel veel plezier met der, jullie zijn een leuke combinatie!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:43

Ik vind het er toch best al oké uitzien. Vreemd alleen dat ze zo heftig op het bit reageert, heeft ze misschien littekens in haar mondhoeken? Misschien moet je gewoon even een beetje rond kijken voor een geschikt passend bitje, er zijn er tegenwoordig zoveel te krijgen.

En over de leeftijd van je pony, meid 15 is nog niet oud, ze ziet er super uit en bovendien heb ik er 1 van bijna 31 op stal staan die pas sinds 2 jaar met pensioen is en waar mijn dochter van 5 nog af en toe een ritje op maakt.Het is juist een perfecte leeftijd voor zo'n jonge meid als jij, veel succes met je pony.

Walliska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 16:46

wendyashley schreef:
Ik vind het er toch best al oké uitzien. Vreemd alleen dat ze zo heftig op het bit reageert, heeft ze misschien littekens in haar mondhoeken? Misschien moet je gewoon even een beetje rond kijken voor een geschikt passend bitje, er zijn er tegenwoordig zoveel te krijgen.

En over de leeftijd van je pony, meid 15 is nog niet oud, ze ziet er super uit en bovendien heb ik er 1 van bijna 31 op stal staan die pas sinds 2 jaar met pensioen is en waar mijn dochter van 5 nog af en toe een ritje op maakt.Het is juist een perfecte leeftijd voor zo'n jonge meid als jij, veel succes met je pony.

Bedankt voor je reactie Haha!
nee zo ver ik weet heeft ze geen littekentjes in haar mondhoeken, ik zal voor de zekerheid toch nog is evenkijken.
Ik zal het er ook nog even met mijn insturtrice over hebben, of zij mischien een keertje mee wil gaan om voor een beetje te gaan kijken.
Maar nogmaals bedankt voor je reactie

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:48

Heey, het ziet er goed uit hoor voor de eerste keer.
De galop moet je gewoon veel oefenen. Mijn paard springt ook nog niet netjes aan in galop, maar dat komt gewoon omdat de achterhand nog niet sterk genoeg is. Gewoon vaak meeneemen, en dan kleine stukjes galloperen.
Veel suc6 met je pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:03

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Helaas, je moet minimaal 5 foto's hebben voor rijtechnisch commentaar als je je topic op HAW wilt plaatsen, wil je gewoon de foto's laten zien, dan kan dat natuurlijk ook op JITP Lachen Je achtergrondinformatie is verder wel voldoende.