Vita in training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther91

Vita in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 21:35

Vita is een 6jarige kwpn'er (vader is oldenburger, dus ze is kwpn'er met een blauwpapiertje in het paspoort).
Sinds een half jaar heb ik nu iedere week een uur priveles met haar.
In de training zitten we nu op L2 niveau, helaas heb ik de mogelijkheid niet om wedstrijden te starten met haar (geen vervoer).

De foto's zijn in september gemaakt.
Er zijn geen foto's van het losrijden en uitstappen.

Mijn polsen mogen iets meer naar buiten, ik moet opletten dat ik geen holle rug krijg en ik mag wel wat meer lachen tijdens het rijden Clown

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bulck

Re: Vita in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:38

Mooi paard, maar er is nog veel werk aan de basis.
Wijken moet starten vanuit de achterhand, maar zeker een leuk dier.

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:39

sowieso leuk paardje
let op de punten die je zelf al zegt en let vooral op dat ze niet gaat kantelen(met haar hoofd) tijdens het wijken

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:42

leuk prdje maar let op dat je niet te veel gaat prikken met je spoortje, aantikken en weer los, en je bekken kantelen dan wordt je rug wat minder hol en zit je beter op je zitbeenknobbels.
Succes

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 07:56

Heel erg leuk aansprekend paard! Jullie zijn echt een leuke combi. Ik vind dat je heel erg netjes zit, vooral je beenhouding super Lachen (kan ik nog een voorbeeld aan nemen Bloos )

Ik zou veel gaan schakelen, zodat ze die achterhand wat meer gaat meenemen. Vanuit halthouden wegdraven en op de hoefslag, of beter nog op de binnenhoefslag, paar passen terug, 3 passen naar voren, dan weer terug. Veel afwisselen zodat ze niet van te voren al weet wanneer je naar voren en terug wilt. Misschien ook goed om haar af en toe wat lager in te stellen zodat ze haar rug ook beter gaat gebruiken Lachen Voor de rest lekker door oefenen. Jammer dat je geen vervoer hebt voor wedstrijden want julie zouden het denk ik heel leuk doen!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 08:07

Fijn om foto's te kijken waar bij de hoofd-halshouding van het paard is zoals ie hoort!
Oren het hoogste punt en het hoofd op de loodlijn.
Daarbij vind ik de achterhand er redelijk goed bij, maar okee, kan altijd meer.
Je houding is netjes en een leuk paard!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 08:56

Daar is vita. Lachen Wat een knapperd blijft het toch. Knipoog
Wel een paar puntjes die beter kunnen, maar je hebt niets voor niets les toch. Lachen Wijken mag vind ik met minder stelling en ze kanteld een beetje. Af en toe loopt ze er een beetje uit met dr neusje, maar verder netjes hoor. Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:00

Ik vind het er netjes uit zien.

Probeer inderdaad te letten op het kantelen van het hoofd. Dat valt bij sommige foto´s heel erg op.
Verder vind ik het er netjes en heel gecontroleerd uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:04

Wat een leuk aanspreken paard.
Vind het er erg leuk uitzien maar zou graag de achtergand er wat meer bijzien. Probeer lekker veel te schakelen, (schijn)overgangen te maken.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:03

Wat een prachtig paard! Bij het wijken er wel op letten dat ze haar achterhand goed meeneemt, ze loopt nu niet evenwijdig met de hoefslag. Voor de rest loopt ze heel mooi nageeflijk!

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 11:51

Bedankt voor de complimentjes Lachen

Wel leuk om te horen dat alle tips die jullie geven precies de dingen zijn die ik in de les ook oefen met mijn instructrice.
Vita zit vast in haar bekken, daarvoor is ze behandeld door een ostheopaat, alleen kon die het er niet helemaal uit krijgen en moet het door oefeningen onder het zadel beter worden.
Dat is een van de redenen waarom ze het heel moeilijk vind om haar gewicht te verplaatsen op haar achterhand.

We schakelen heel veel, wijken op de volte, volte verkleinen vergroten, contra stelling, overdreven stelling naar binnen enz.. Geen 10meter doen we hetzelfde zodat ze constant geconcentreerd en actief blijft. Daarnaast heb ik haar tijdens de training normaal niet constant bovenin lopen, we wisselen ook veel met hoofdhouding, laag en rond, voorwaartneerwaarts, iets meer oprichting enz. Voor de foto's had ik haar nu in de oprichting gezet.

Het wijken op de ac doen we in de lessen en training nog niet zo veel, zijn meer bezig met sb op de lange zijdes en met wijken op de volte. Ze moet nog iets sneller wijken voor de druk en idd minder stelling aannemen.

Inmiddels is ze wel al een stuk beter op de achterhand. Mijn druk op twee teugels is nu ook al beter, waardoor ze niet zo kantelt.

Bedankt voor de tips Lachen!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:40

die nek lijkt eerlijk gezegt alsof er een kapstok in zit.. daar moet echt veel meer roinding in!

ik vind het nog geen start rechtig eerlijk gezegt,

jou houdign is int algemeen goed