) en ik pak voor het eerst een drafje mee, dan gaat ze altijd met een 'lange hals' lopen. Nu probeer ik dat op te lossen door mn ellebogen meer aan mijn lichaam te houden en dan de teugels een slag korter. Maar dan gaat ze weer met een 'kamelen' hoofd lopen. Ik rijd haar actief, als ik rijd ga ik haast nooit doelloos rondhobbelen (heel zelden). En dan probeer ik haar ook goed aan mijn been te laten lopen, rijd veel stelling in, neem een pasje wijken mee, maak tempowisselingen, rijd veel slangenvoltes met veel/weinig bogen. Dat ze ook echt haar koppie erbij houd. Ik rijd ook onverwachte dingen, zoals een kleine volte.
Wat kan ik hier tegen doen?
2. Weet iemand nog figuren om te rijden? Ik rijd vaak hetzelfde: Gebroken lijntjes, afwenden, door S van hand veranderen, voltes. (ik heb het NIET over stelling etc, daar gaat het hier niet om. Simpel om de figuren!)
3. Dan heb ik nog een persoonlijk probleem. Als ik alleen in de bak rijd, of met een vriendin en ik ga springen. Dan gaat het heel goed. Kan ik mijn eigen hoogte bepalen. Ik had eerder een springfobie maar ga nu met gemak over stijltje 4. Ik spring liever stijltjes. Ze gaat er ook heel rustig op af want ze weet, als ze als een gek overheen gaat; dan gaan we ''babyhindernissen'' doen en daarna dressuren. (tjonge, wat een afgerichte pony
). Maar in les gaat ze er keihard als een gek over. Bij vrijrijden vind ik het totaal niet echt als ze zo hard gaat maar in de les wel, heel raar. En dan neemt ze me daar toch een reuzensprong. Maar soms dan gaat ze er keihard op af en dan ineens weigert ze. Ik vind het dan helemaal niet meer leuk en geef haar dan vaak een tik dat ze dat niet mag doen. Dan rijd ik weer aan en dan doet ze het wel. Dus de conclusie (gebrabbel hierboven xD) is dat ik met vrijrijden wel durf te springen en in de les niet, terwijl we daar hoger springen. Iedereen zegt wel dat ik met springen in de les gespannen erop zit en met vrijrijden niet maar dat probeer ik niet meer te doen maar het lukt niet
Iemand dit ook ?? TIPS??