Probleem vrijspringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sethlover

Probleem vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 17:36

Heeej ,
Ik heb een vraagje over mijn paardje. Seth was nogal fris, en ik nogal moe dus ik heb eens geprobeert vrij te springen met hem, maar hij wilde nieteens zelf (los dus) over een balk heen lopen.
Nou wil ik hem geen slechte herrineringen eraan geven, dus ik heb wat geoefent met ernaast lopen, en dan over balkje. Wat hij dan doet, gaat helemaal snuiven en alles, en wil nadat hij erover is meteen wegsprinten.
Heb ook geprobeert met 2 balkjes op een volte (want hij rent altijd los op een perfecte volte) maar hij moest en zou erlangs. En als ik er een zweep bij zou pakken doet tie het ook niet. Maar dat heb ik niet gedaan vandaag.
Hij is een beetje lomp als je met hem loopt aan het halster, maar dat is tie bijna kwijt. Alleen met die balken, hij wilde gewoon echt niet. Wat ik niet snap want als ik erop zit springt hij prima! Alleen zet hij wat te vroeg af maar dat gaat ook steeds beter Lachen Tong uitsteken

(edit: de balken stonden langs de kant)
Misschien iemand tips?????
Laatst bijgewerkt door sethlover op 13-11-08 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

CeesRinko

Re: Probleem vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:38

ik zet ze altijd last de bakrand .. en soms leg ik er een balk naast Knipoog

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 17:41

CeesRinko schreef:
ik zet ze altijd last de bakrand .. en soms leg ik er een balk naast Knipoog

had ik Tong uitsteken

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:48

oh! niet goed gelezen dan Cool sorry!

uhm! misschien kun je gewoon een soort doolhof maken? vanuit de hoek?
Zodat ie wel moet springen .. Knipoog

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:50

hmm ja lastig..
je moet m zo neer zetten dat hij geen keus heeft..dat hij wel moet springen..
((ik heb juist t probleem met die van mij dat ie na de hinernis ook over de bakrand heen gaat (A) )
Succes!

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 17:56

ik heb maar 4 balken Tong uitsteken komen binnekort meer, maar ga ik eens probere!

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:58

Wij zetten met vrijspringen ook idd altijd de hindernis naast de bakrand. Ook zetten we aan de andere kant een of twee dranghekken neer, als het paard/pony dan eenmaal vlak bij de hindernis is, moet hij ook springen.
Succes met oefenen! OK dan!

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:59

Met een 2e persoon erbij misschien? Zodat jullie 'm samen naar de sprong kunnen begeleiden. Sprong ook lekker breed maken Lachen

Wantivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:46

En als je een soort sluis maakt vanaf de hoek, dan kan hij niet anders dan springen (al is het over de verkeerde balk heen, maar dan gaat hij er iig overheen).

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:54

Wat mijn plan is om te gaan doen, hebben eerdere pogingen gedaan maar dan heel laag, ging prima! Is om zeg maar 2 staanders neer te zetten, daartussen kun je ook gewoon drafbalkjes/galopbalkjes neerleggen, en dan een balk op de bovenkant van de hindernis schuin naar beneden zetten. als een soort driehoek, vanaf de zijkant gezien. Zo kan hij er niet langs, maar omdat de aanloop dan wat kort is zet ik er pionnen voor, als een soort paadje richting de hindernis. en Tonnen of iets anders schrikwekkends in de hoeken van de bak xD Anders gaat hij daar de hele tijd in de hoek staan.

Klinkt allemaal heel gedwongen, maar het duurt bij mijn paardje altijd even voordat hij doorheeft dat het eigenlijk heel leuk is, dat springen Lachen Hij gaat altijd met oortjes helemaal naar voren en goed tempo en netjes over de sprongen heen. Eerstvolgende keer gaan we wat hoger proberen te bouwen. (hoogste tot nu toe was een meter denk ik.)

Ik spring ook gewoon mee in lessen trouwens, dus het is niet echt nieuw voor hem..

Hoop dat je hier iets aan hebt?

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 10:15

heyy heb hem gister laten springen , zo met zo'n doolhof, ging perfect!! alleen bij de 50 cm begon hij eng te vinden en te weigeren Tong uitsteken