aanleuning

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DaanPrior

aanleuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 13:48

Dag,
Ik en mijn paardje hebben problemen met de aanleuning.
Hij wil in de stap wel aanleuning pakken maar in de draf is alles veel te spannend. Daarnaast zijn we ook nog eens scheef (ik in mijn zit waardoor hij in zijn lichaam). Mijn instucteur zegt dat ik dit moet voelen, maar nu komt er nog een probleem, door een medische aandoening in mijn handen voel ik niets. Wanneer hij ontspant ben ik te laat met loslaten. Dit alles zorgt voor veel frustratie.
Wie weet wat ik moet doen aan ons probleem!!???Wie heeft dit ook?

groeten Daan

wemkelover

Re: aanleuning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:26

Tja, behoorlijk lastig. Ik weet mischien wel iets, maar dat is heel lastig en ik zelf kan dat ook nog niet altijd voor de 100%. Maar probeer het met je zit te voelen, er gebeurd iets met de rug zodra het hoofdje naar benenden komt. En stiekem af en toe even loeren hahah

DaanPrior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 16:04

Ja zoiets had ik al vaker gehoord, toch maar meer concentreren opmijzelf denk ik Tong uitsteken . Dank je voor je tip!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:21

Voel je alleen in je handen niets, of in je hele arm? Als het alleen je handen zijn, moet je het in je armen n.l ook voelen als je paard nageeft. Het zijn voornamelijk de gewrichten die los moeten laten, dus pols, elleboog, schouder.
Misschien als je instructeur elke keer even zegt wanneer hij nageeft, dat je het op een gegeven moment wel gaat voelen.
Lijkt me een lastig probleem.

DaanPrior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 16:23

Mijn handen vallen in slaap, en dat trekt door tot aan mijn ellebogen. Vooral op mijn rechterkant. Ik voel dan niets meer en dan ga ik trekken om mn paard te voelen. dit is niet bevordelijk voor de aanleuning.
Dank je voor de tip