Hee wat leuk om jordy te zien!
Zoals je zelf al zegt heb je de neiging je binnenhand over de manenkam te brengen.
Niet doen!
Haha dat wist je zelf natuurlijk ook al maar daar help je hem echt niet mee.
Probeer hem naar je buitenteugel toe te rijden en om je binnenbeen te buigen, dan komt die zachte binnenkant vanzelf.
Nu zie je op de foto's idd dat hij nog niet na wilt geven, dat is natuurlijk niet erg maar probeer dan wel zacht te zijn met je binnenhand.
Het is voor hem namelijk alleen vervelend als je daar aan zit wanneer hij nog niet op je buitenteugel nageeflijk wilt komen.
Verder bij het verkleinen van de volte zie je dat hij erg over de buitenschouder weg loopt.
Als hij nageeflijker is en goed op je buitenteugel wilt nageven is het belangrijk dat je juist je buitenhand echt tegen zijn hals plaatst om zijn schouder mee te nemen, en je buitenbeen wat naar achteren legt om hem zo de volte op te duwen zeg maar.
Eigenlijk een pasje opzij, de volte op.
Op die manier geef je hem eerder een duwtje in de goede richting dan dat je hem de goede richting op trekt (met je binnenhand/te weinig buitenhand)
Nu is dat natuurlijk nog erg lastig uit te voeren omdat hij nog niet nageeflijk is!
Ik denk dat je vooral op moet letten dat je met je buitenteugel nageeflijkheid vraagt, ookal leidt dat nog niet meteen tot de juiste stelling.
Als je dat voor elkaar hebt is stelling vragen een eitje (met de juiste begeleiding natuurlijk
) en worden oefeningen zoals
het verkleinen en vergroten van voltes erg makkelijk.
Hij ziet er wel super uit zeg, wat een set,, chique!
Hij heeft vast nog nooit zo'n schoensel aan gehad!
edit:
ik vind overigens wel dat je netjes rijd hoor,
hahahaha ik zie nu dat ik eigenlijk alleen negatieve punten heb genoemd maar positieve zijn er natuurlijk ook;
- je zit er imo best ontspannen op en bent niet te lomp in je hulpen, netjes!
- jullie zijn pas net een stel dus een heeeeleboel is nieuw en toch ziet het er al lekker uit!
- je bent lekker aan het lessen dus dat stukje lenigheid,soepelheid komt vanzelf, ga zo door en blijf foto's plaatsen