Na lang nog eens Othello (SF) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Na lang nog eens Othello (SF) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 20:01

Hier eerst even de inleiding. Othello is een 6-jarige selle francais ruin (v. Emilion). Op dit moment rijden we eigelijk puur recreatief. Qua niveau laat ons zeggen B-L niveau. Hij is een paar weken terug wat ziek geweest en nog iets herstellende, daarnaast heeft hij de laatste weken heel weinig getraind, dus het ging niet heel erg super. Er zaten toch wel een paar leuke momenten in. In de training werken we vooral op ontspanning, lukt tot nu toe goed, alhoewel ik deze keer toch iets meer spanning had dan anders, maar dat is denk ik wel een beetje normaal gezien de laatste weken. Hij voelde nog niet helemaal lekker aan, en dus ook nog niet los zoals anders. De laatste tijd zijn we ook meer en meer beginnen werken aan oprichting en verzameling (hoewel we nu even weer opbouwend gaan werken). Die verzameling en oprichting beginnen ook mooi te komen. En als laatste wordt ook nog gewerkt aan de overgangen, die nog iets soepeler laten verlopen. Wijken en schouderbinnenwaarts pakken we er nu ook steeds meer bij, maar de komende weken zal ik me iets meer gaan richten op die oefeningen vanaf de grond.
Gisteren liep hij dus naar mijn mening net iets te stroef. Halfweg even goed voorwaarts gezet en vanaf toen hij hij ook iets beter. Enkel galop kwam hij moeilijk rond. Van de galop dan ook iets minder gelukte foto's.

1/ Drafje in het begin, iets teveel spanning in de rug
Afbeelding

2/ Achterbeentje komt hier wel heel erg onder.
Afbeelding

3/ Hier mag hij iets meer gesteld zijn
Afbeelding

4/
Afbeelding

5/Geen idee hier, inzet wijken mss?
Afbeelding

6/Houding netjes
Afbeelding

7/Hier wat vooruit gezet, iets actiever gemaakt
Afbeelding

8/Wat langer maken
Afbeelding

9/
Afbeelding

10/Jammer dat ik iets vooruit val Lachen
Afbeelding

11/Close-upje, concentratie Haha! Clown
Afbeelding

12/vlieggalopje, iets te vlak en te lang, maar was hier wel de bedoeling.
Afbeelding

13/Handen moeten hier iets hoger Lachen en hij loopt een beetje uit elkaar
Afbeelding

14/Binnenhand wat meegeven
Afbeelding

15/
Afbeelding

en uitstappen:
http://i240.photobucket.com/albums/ff16 ... G_0441.jpg

En ook nog even een bedankje aan Saar (ssunique@bokt) voor het nemen van de leuke foto's:)

Zeebries

Re: Na lang nog eens Othello (SF) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:08

Ziet er fijn uit om ziek te zijn geweest.
Let erop dat je goed recht voor je uit kijkt, je houding zal er direct door veranderen. En probeer je handen iets rechter te houden.
Succes verder!

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:11

Ziet er goed uit!
Je mag ook handen wat dichter bij elkaar houden, en je hakken wat meer uitdrukken,
Jullie zijn een leuke combi Lachen

fleur_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:12

leuk paardje!
probeer je handen iets meer te dragen, en meer voor je uit te kijken. Haha!

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:21

Leuk paard! Kijk idd waar je heen gaat en goed rechtop zitten, je leunt iets naar voren op de foto's.
Verder leuke combi!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:22

ziet er goed uit hoor...

wat een blubberzooi!!!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:32

Ziet er goed uit hoor, idd misschien een beetje spanning op bepaalde foto's, maar op andere foto's dan alweer veel minder Lachen
Othelle begint ook lekker teddy te worden he? Lachen

Verder mag je idd net wat meer bij elkaar brengen Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 21:38

@laverite: Idd Mieke, maar het probleem is als hij een tijdje stilstaat en dan wil ik hem iets meer bij elkaar rijden en verzamelen hij nogal eens gaat hangen of heel sloom wordt en dus totaal niet goed gaat. Dan rijd ik hem liever iets langer en losser. Anders krijg ik zoveel spanning bij hem, en das natuurlijk ook weer niet goed.
En ja hij wordt lekker teddy, houden zo of iig proberen Knipoog

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:03

wees eens trots en kijk vooruit! het is een mooi paard waar je trots op mag zijn hoor Tong uitsteken
ik vind dat je je tenen heel netjes naar binnen gedraaid houdt.
misschien dat je je teugels iets korter kunt nemen en je armen iets meer voor je kunt houden, je hebt ze nu vrij ver naast je lichaam/op je knieen.
succes verder. ziet er goed uit

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 22:13

@lianne_: Bedankt! Idd ik let er zeker op om vooruit te kijken, is iig al veel beter als vroeger, maar nog niet correct. Ik zou in principe idd mn teugels iets korter mogen nemen. Maar op de een of andere manier heb ik dan de indruk dat hij dan sneller tegen de hand wordt, zeker nu hij een tijd heeft stil gestaan. Wordt hij iets regelmatiger gewerkt dan heb ik daar minder problemen mee. Daarom dat ik hier verkies mn teugels wat langer te laten, dan voel ik mezelf meer op mn gemak en hij ook, kwestie van zo min mogelijk spanning op te bouwen. Eens hij weer iets losser wordt kan ik terug wat meer gaan werken aan het verzamelen.

Ssunique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:59

mooie fotootjes Lachen
dat close-upje is goed gelukt é
zoals ik al had gezegd, proberen om vooruit te kijken
ik weet het, othello is een schoontje, ma je moet nu ook ni overdrijven hé Tong uitsteken
't was leuk maandag!
kusje van de fotograaf van dienst Lachen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:17

Leuk om nog eens foto's va Othello te zien!Hij staat idd al mooi in zn teddyvachtje.
Wat me op deze foto's opvalt (ik wete niet meer dirkezt heo de andere foto's waren, maar het valt me nu op omdat ik met het zelfde probleem priobeer of te rekeken Haha!) is je terugwerkende hand. Op nogal veel foto's en vooral in het begin. Is een probleem dat ik ook wat had, mn handen te weinig naar voor brengen en bij het nageven je hand te veel naar voor. Nu probeer ik mn handen 20-30 cm verder voor mij te houden dan wat ik eerst deed en teugels korter ook. Een groot verschil wat je kan doen met je handen!
Probeer ook je handen wat meer rechtop te houden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 17:22

Idd helene er zit een groot verschil in. Als hij iets minder goed gaat dan heb ik idd de neiging om met iets langere teugels te gaan rijden. Eenmaal hij weer beter gaat of gewoon goed gaat dan rijd ik idd ook met kortere teugels, zijn ze netjes op maat en houd ik ze ook op goeie hoogte. Maar nu had het gewoon weinig zin. wou hem vooral vooruit hebben en ontspanning krijgen. Ik wou hem nu eenmaal niet in de spanning rijden enkel en alleen voor de foto's. Verder vind ik het zelf wel meevallen ivm terugwerken van mn hand. Hoop binnenkort weer foto's te kunnen plaatsen van hoe we een paar weken terug zaten, scheelt alweer een hoop. maar nu even een stapje terug, wat opbouwend werken en dan kunnen we de draad weer verder oppakken. Het is geen ideaal plaatje, maar dat was ook niet echt de bedoeling Lachen

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:42

Ontzettend leuk paard heb je. Mooi koppie en ik vind die blonde manen altijd erg gaaf!

Probeer recht op te zitten en je handen nageeflijk te houden. Ik zie op bijna alle foto's terug dat je je handen vast zet en zelf in elkaar in duikt.
Voor je uit kijken, schouders naar achteren, been lang en laten afhangen en handen rechtop en stil voor je houden.
Vanuit daar lekker veel overgangen en tempowisselingen rijden. Hij mag van mij ook een tikkie meer erdoor heen waarbij hij lekker je hand op zoekt en zijn hals/hoofd wat meer wil laten vallen.

Succes!

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:17

Leuk paardje heb je Lachen
Probeer je handen wat meer te dragen, je hebt ze regelmatig er laag. Knipoog

Veel succes verder met je paardje Haha!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:24

foto 3 en 10 daar is het totaal plaatje - naar mijn mening- het best.
je valt wel op bijna alle fotos naar voren,rechtop blijven zitten!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 01:53

Probeer iets meer met je eigen houding te doen, dan met de houding van je paard. Je zult zien dat zijn houding dan ook veel beter is namelijk. En dit houdt in, zoals eerder genoemd; rechtop, kijk om je heen, waar je heen gaat. Ontspannen polsen en ellebogen, die meeveren. Ik vind het nu een brok spanning wat ik hier zie en het komt naar mijn mening vooral uit jouw houding.
Ik vind ook dat het lijkt alsof je bit te smal is.
verder erg leuk diertje.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 18:37

@ WolinLotte en vilouma: Mijn houding is idd vaak iets minder als ik een tijd niet gereden heb en zeker als hij zich gaat opspannen. Gisteren ging het dan weer perfect. Zat mooi in evenwicht, niks naar voor vallen Lachen. Ik voel wel wanneer ik goed zit en wanneer niet. Lachen Denk dat het soms ook wel mede te maken heeft met mn rug. Vorige week had ik er weer last van terwijl dit deze week niet het geval was. Gisteren heb ik hem heel rustig gereden, niks gevraagd, gewoon been erbij en op zit rijden, met licht contact en hij kwam in een twee drie vanzelf mooi naar beneden. Volledig ontspannen Lachen. Dus dat zit wel goed denk ik, we hebben alleen weer een weg te gaan, maar dat gaan we rustig opbouwen. Hij is nog steeds niet in topconditie.
Het bit is goed van maat, een 13.5, past perfect, zou ik anders niet mee rijden, en dat is iets wat ik altijd controleer Lachen

pdjonghe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:50

Ziet er wel n fijn beeld uit en aan de bespiering te zien ook correct gereden. Leuk dat hier af en toe west-vlamingen opduiken!

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:01

leuke combi, misschien je handen wat meer dragen maar god wat een enorm natte ondergrond zeg!!

GinaLoveStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:16

Natte bak en leuk paardje
Zoals het al is gegeven..
Er licht geen goud op de Grond
en je handen hoger .. maar voor de rest , top

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 10:27

pebbels75 schreef:
leuke combi, misschien je handen wat meer dragen maar god wat een enorm natte ondergrond zeg!!

bak valt wel goed mee. blijft goed berijdbaar, aangezien het water meer op het zand blijft staan en dus niet gaat vermengen waardoor het blubber wordt. dus lukt nog perfect zo. Bloos

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:36

gaan die peesbeschermers zo niet schuren dan, als heel zn benen nat zijn???

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 10:47

@ Aurora3: Neen in al die jaren nog nooit geen probleem mee gehad. anders zou ik ze ook niet omdoen. Lachen