Mindira@dressuur NK eventing Bathmen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kylyco

Mindira@dressuur NK eventing Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 17:20

Jaja een keer een dressuur topic(maar dan wel van een eventing proef Bloos )

Eerst even wat voor informatie. Mindira is een 14 jarige merrie van Dillenburg. Ik breng haar enkels in het voorjaar op dressuur wedstrijden uit en ben dit voorjaar in de M1 gestart. De reden dat ik alleen dan start is omdat ze heel kijkerig is in een binnenbak en in het najaar cross ik en richt ik me daar volledig op. Naast dressuur spring(M) en cross(M) ik met haar.
We zijn thuis vooral bezig met ontspanning om vervolgens(naarmate de training vordert) tot meer aanspanning te komen. Zodat ze dat meer toe laat. Dit omdat ze op wedstrijden dus erg kijkerig is en daardoor veel lastiger te rijden is dan thuis. We hebben ook al op wedstrijden veel op ontspanning getraint echter neemt ze tijdens de proef dan een 'loopje' met me door ontzettend tegen de hand te worden omdat ze overal van schrikt. Bijvoorbeeld de letters naast de ring, een stukje zwarte grond of koeien in de wei.
Genoeg gekletst. Hieronder de foto's van mijn M eventing dressuur proef in Bathmen. Dat is dus een L2 proef.

Doelen voor deze proef:
- Proberen nagevelijk te houden.
- actief houden

Eigen commentaar:
- handen zijn bij inrijden wel goed maar tijden de proef speel ik piano Boos!
- handen verder naar voren
- algemeen was wat meer ontspanning in de draf wel fijn.

Inrijden:
Afbeelding
Net voor we de ring in gaan. Toen had ze zelfs een mooie hals Knipoog
Afbeelding
Binnenkomen: hier verkort de hals dus alweer.
Afbeelding
Lekker actief.
Afbeelding
wijken
Afbeelding
wijken de andere kant op
Afbeelding

Afbeelding
Door'n S van hand veranderen
Afbeelding
Galop: Wat doet die hand Boos!
Afbeelding
Rechtop zitten!
Afbeelding
Stap: Ze heeft toch best een mooie staart Clown
Afbeelding
Halsstrekken wat er niet echt uit kwam.
Afbeelding
Afgroeten
Afbeelding

De proef werd door de ene jury beloont met 174 en door de andere jury met 192. Nogal een verschil dus. Uiteindelijk na een balk met springen en een foutloze cross 8e in het M op het NK.

imposantje

Re: Mindira@dressuur NK eventing Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:22

Ik vind het er helemaal niet slecht uitzien.
Let wel op de houding van je handen, maar dit is voor veel mensen een leerpunt.
Verder vind ik dat je een leuk paard hebt.
Succes nog verder

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:23

Ziet er netjes uit, gefeliciteerd met je 8e plaats!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:28

Jammer van het verschil in punten! In welke kon je je meer vinden?

Commentaar over je handen geef je zelf al, probeer ze mooi rechtop te houden. Wat me verder opvalt is dat ze op de losrijfoto behoorlijk opgericht loopt.
Ik denk dat als je haar met losrijden meer voorwaarts/neerwaarts kan rijden ook je halstrekken en je ontspanning beter zullen worden.
Ze moet dus nog meer je hand gaan volgen.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 18:32

Teegee: Ik was meer eens met 192 omdat ze voor haar doen echt lekker liep. In vergelijking in Nijerberkoop was ze constant tegen de hand en hadden we nog 168. En andere proeven waar ze halfjes loopt kregen we ook 175. Dus tja.
En het klopt dat je zegt dat ze met inrijden al opgericht is. Dit was toen ik al even bezig was. Ik vind het erg moeilijk om haar daar ontspannen te krijgen zonder dat ze alle bos/graskabouters ziet. Maar we werken eraan Knipoog

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:32

Citaat:
De reden dat ik alleen dan start is omdat ze heel kijkerig is in een binnenbak.
We zijn thuis vooral bezig met ontspanning om vervolgens(naarmate de training vordert) tot meer aanspanning te komen. Zodat ze dat meer toe laat. Dit omdat ze op wedstrijden dus erg kijkerig is en daardoor veel lastiger te rijden is dan thuis. We hebben ook al op wedstrijden veel op ontspanning getraint echter neemt ze tijdens de proef dan een 'loopje' met me door ontzettend tegen de hand te worden omdat ze overal van schrikt

Hier heb ik nou ook standaard last van met mijn paard, erg frustrerend soms.
Wel fijn om iemand zo te lezen die er ook last van heeft Knipoog

Maar even rijtechnisch commentaar, want dat moet tenslotte Tong uitsteken
In het begin van de proef vind ik haar mooi in lengte van haar hals en loopt ze netjes bij elkaar.
En aan het eind lijkt ze een beetje uit elkaar te vallen wel erg zonde, probeer haar de gehele proef netjes bij elkaar te houden.
Ik weet het dat is erg moeilijk met een kijkerig paard, ik hoop dat je jezelf kan vinden in mijn commentaar Knipoog

Ik vind de dressuur er toch netjes uit zien hoor Ja

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 11:34

Zamero schreef:
Hier heb ik nou ook standaard last van met mijn paard, erg frustrerend soms.
Wel fijn om iemand zo te lezen die er ook last van heeft Knipoog

Maar even rijtechnisch commentaar, want dat moet tenslotte Tong uitsteken
In het begin van de proef vind ik haar mooi in lengte van haar hals en loopt ze netjes bij elkaar.
En aan het eind lijkt ze een beetje uit elkaar te vallen wel erg zonde, probeer haar de gehele proef netjes bij elkaar te houden.
Ik weet het dat is erg moeilijk met een kijkerig paard, ik hoop dat je jezelf kan vinden in mijn commentaar Knipoog

Ik vind de dressuur er toch netjes uit zien hoor Ja

Je hebt wel gelijk met dat op lengte. Dat komt omdat ik het bij de galop lastig vind om haar lekker opgericht te rijden. Dan loopt ze me wat uit elkaar. Vervolgens is een foto van middeen stap waarbij ik de hals wat lengte geef, daarna een foto van het halsstrekken en dan afgroeten. Dus het zijn ook een beetje de onderdelen waarin dat terug komt Knipoog . Maar je hebt gelijk, ik kan me erin vinden en porbeer erop te letten.

bedankt voor de leuke reacties en nuttige tips!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:20

he corien ik vindt het er netjes uit zien.
Vindt jullie vooruit gaan, ze zou idd nog beter bijelkaar gereden mogen worden, maargoed ken mindy ook en weet dat het niet makkelijk is.
Over je handen zeg je al.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 17:47

ladyzwien schreef:
he corien ik vindt het er netjes uit zien.
Vindt jullie vooruit gaan, ze zou idd nog beter bijelkaar gereden mogen worden, maargoed ken mindy ook en weet dat het niet makkelijk is.
Over je handen zeg je al.

Bedankt Knipoog