)Eerst even wat voor informatie. Mindira is een 14 jarige merrie van Dillenburg. Ik breng haar enkels in het voorjaar op dressuur wedstrijden uit en ben dit voorjaar in de M1 gestart. De reden dat ik alleen dan start is omdat ze heel kijkerig is in een binnenbak en in het najaar cross ik en richt ik me daar volledig op. Naast dressuur spring(M) en cross(M) ik met haar.
We zijn thuis vooral bezig met ontspanning om vervolgens(naarmate de training vordert) tot meer aanspanning te komen. Zodat ze dat meer toe laat. Dit omdat ze op wedstrijden dus erg kijkerig is en daardoor veel lastiger te rijden is dan thuis. We hebben ook al op wedstrijden veel op ontspanning getraint echter neemt ze tijdens de proef dan een 'loopje' met me door ontzettend tegen de hand te worden omdat ze overal van schrikt. Bijvoorbeeld de letters naast de ring, een stukje zwarte grond of koeien in de wei.
Genoeg gekletst. Hieronder de foto's van mijn M eventing dressuur proef in Bathmen. Dat is dus een L2 proef.
Doelen voor deze proef:
- Proberen nagevelijk te houden.
- actief houden
Eigen commentaar:
- handen zijn bij inrijden wel goed maar tijden de proef speel ik piano
- handen verder naar voren
- algemeen was wat meer ontspanning in de draf wel fijn.
Inrijden:

Net voor we de ring in gaan. Toen had ze zelfs een mooie hals

Binnenkomen: hier verkort de hals dus alweer.

Lekker actief.

wijken

wijken de andere kant op

Door'n S van hand veranderen

Galop: Wat doet die hand

Rechtop zitten!

Stap: Ze heeft toch best een mooie staart

Halsstrekken wat er niet echt uit kwam.

Afgroeten

De proef werd door de ene jury beloont met 174 en door de andere jury met 192. Nogal een verschil dus. Uiteindelijk na een balk met springen en een foutloze cross 8e in het M op het NK.