niet aanteugel willen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JennyQuirini

niet aanteugel willen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 11:15

heey ,

ik heb een D pony die hele maal niet aan de teugel wil !
ik heb al van alles geprobeert .. zo als fisioterapeut , veel longeren , ander zadel , ...
nu d8 ik het kan misschien ook wel aan het bit liggen
ik heb nu een gebroken bit van een normale dikte
wat zouden jullie denk ? wat zou ik er aan kunnen doen
of welk bit zou ik het beste kunnen gebruiken ?

bedankt , jenny

upendo

Re: niet aanteugel willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:16

Les nemen?
Er is een centraal topic over deze problemen.
Daarom tem ik even.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:16

Dat ligt niet aan het bit!
Goed over de rug rijden en voorwaards laten gaan, het aan de teugel lopen komt dan vanzelf wel!

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:24

Dat ligt niet aan de pony maar aan de rijervaring van de ruiter. Als jij het niet kan kan je pony het zeker niet. Goed les nemen lijkt mij de beste oplossing.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:25

Les,les,les,les en nog eens les nemen. Instructeur weet er dan wel raad mee Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:27

goede tandheelkundige en goed les.
ook scheelt het wie het zadel heeft nagekeken, gros van de zadelmaker doet denk ik maar wat. Soms snap ik niet dat er zoveel paarden met een door een zadelmaker gepast zadel lopen die helemaal niet past, niet kwa boombreedte, niet kwa evenwicht van het zadel etc.
In zo'n zadel kun jij niet in evenwicht zitten en kan je paard niet lekker in evenwicht lopen.
kwa tandheelkundige zoek eens op doris van der aue of daan staller. Zij hebben mij een heel eind verder geholpen. Het laatste stukje is opgelost met goed les.

JennyQuirini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 12:23

uuhm... 'k kan het wel !
ik heb al veel ervaring met paarden .. dus daar ligt het niet
aan , en aan het lessen ook niet want mijn lesgevers en zo hebben er ook allemaal op gereden en hij wil gewoon niet
dus het ligt egt wel aan het bit ..
en ik heb wel goede lesgevers .. die er voor geleerd hebben en zelf al van alle kampioen schappen gewonnen hebben
Laatst bijgewerkt door JennyQuirini op 11-11-08 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

JennyQuirini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 12:23

bedankt voor alles reactie's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:25

Dan nog hoeft het niet aan het bit te liggen. Het kan ook aan je lesgevers liggen, of aan het zadel, of aan de mate van africhting, whatever. Het is trouwens Bit en geen Bid.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:27

Ik krijg die van mij ook absoluut niet aan de teugel, maar als manlief (die nauwelijks kan rijden) erop gaat zitten loopt ze binnen no time in de krul. Ligt dus gewoon aan mij Clown
Maar we hebben een paar nieuwe instructeurs gevonden die de juiste dingen tegen mij weten te zeggen en het gaat steeds beter.

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:35

het doel van rijden is ook helemaal niet het 'aan de teugel lopen' eerst dient je paardje voorwaarts te zijn met zijn achterhand erbij terwijl jij hem vooraan gewoon losjes vasthoud en op den duur wanneer het paard zich gaat dragen vraag je iets meer vooraan en komt je paard nagenoeg vanzelf aan de teugel, je kan dit niet afdwingen!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:50

huh vragen? Spelen? Waarom wil iedereen altijd zo graag spelen en kneden met de teugels Haha!

JennyQuirini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 13:01

bij mij moet mijn pony wel aan teugel lopen .. ik rijd wedstrijden enzo en ze moet onderhand maar eens aan teugel lopen !
en aan de reacties net als '' lessen nemen '' enzo heb ik niets aan

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:05

hoezo heb je er niets aan, op het moment dat jij je paard persé 'aan de teugel' wilt rijden maar je kunt het duidelijk niet, dan is de enige goede -en niet schadelijke- optie een goede instructeur/trice zoeken.

Je zegt eerder al dat je eigen instructrice het ook niet lukt, dan zou ik daar ook mijn vraagtekens bij hebben, want als zij het al niet kan, hoe zou ze het jou moeten leren?

Dus de beste tip die je kunt krijgen, ga opzoek naar een instructeur die jou wél kan leren hoe je goed kan rijden en die jou -als jij en je paard daar klaar voor zijn- ook kan leren je paard 'aan de teugel' te rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:08

JennyQuirini schreef:
bij mij moet mijn pony wel aan teugel lopen .. ik rijd wedstrijden enzo en ze moet onderhand maar eens aan teugel lopen !

Je pony moet nageeflijk lopen en dat is heel wat anders dan aan de teugel. Wat voor klasse rij je?

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:12

JennyQuirini schreef:

Zo'n instelling zal je niet veel verder helpen. Hij moet !!.. en natuurlijk ligt het niet aan jou als je pony maar in de krul loopt dat is het belangrijkste Clown

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:15

Hier is een centraal topic voor Lachen.