draf...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FBN

draf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 21:27

ik heb het idee dat mijn paardje niet helemaal lekker los loopt.
ze loopt vrij kort in de draf en heeft veel moeite met middendraf (heeft ze wel altijd al gehad, nou ja eigenlijk heb ik er moeite mee om het er uit te krijgen bij haar want ik weet dat ze het kan Bloos toen ze 3 was heeft een kennis van ons haar ooit gereden en toen kon ze super strekken helaas spreken we diegene wegens privéomstandigheden niet meer.) maar nu krijgt niemand haar ook maar tot iets verruimen mijn beide instructrices ook niet. zit er nu best wel een beetje mee want we halen nu continue viren en vijfen op concours en we willen natuurlijk richting 6,7 dan ben ik al super tevreden.
ook loopt ze met heel wienig veer. Ze heeft wel een hele makkelijke galop dus als je haar wilt laten verruimen dan springt ze op een gegeven momet aan.
Ze is trouwens op dit moment ook niet zo bespiert maar glimt wel gigantisch en is eigenlijk kerngezond (overal waar we komen krijgen we opmerkingen dat ze zo giga glimt) Misschien ligt het ook wel aan mij dat ik iets niet goed doe of zo maar ik hoop dat jullie me toch kunnen helpen Knipoog

FBN

Re: draf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 21:48

hoe zou je trouwens ook de kwaliteit van de beweging kunnen verbeteren

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:27

Als ze eerst wel goed liep en ook goed kon verruimen en nu niet meer. Zou ik zelf mijn paard na laten kijken ik denk dat het heel goed mogelijk is dat je paard een blokkade ergens heeft en dus niet goed kan lopen.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 20:48

ja we gaan nu zodiezo opnieuw even tanden na laten kijken en ik krijg een ander zadel want ik heb idee dat nu ze een beetje aan het uitgroeien is het niet meer helemaal super ligt.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 19:56

maar iemand nog ideen of zo?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:45

Als je het idee hebt dat je zadel niet meer past zou dit heel goed daar door kunnen komen dan word je paard nu dus gigantisch belemmert is zijn gangen. Dan heeft het ook geen zin om verdere tips te geven want die helpen nu niets. Alleen een ander zadel helpt nu.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 20:39

we hebben nu de afegelopen week veel over cavaletti laten draven en ook buiten op een lang pad getraind en ik merk wel dat het nu iets aan het verbeteren is. Volgens allebei mijn instructrices ligt het goed, maar ik wil liever toch over naar een dressuurzadel omdat deze ook niet bepaald lekker zit...

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 20:42

iemand nog??

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 14:43

monsera schreef:
Als ze eerst wel goed liep en ook goed kon verruimen en nu niet meer. Zou ik zelf mijn paard na laten kijken ik denk dat het heel goed mogelijk is dat je paard een blokkade ergens heeft en dus niet goed kan lopen.

nee daar heeft ze op het moment geen last van...

bokkelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:06

Het is niet nadelig bedoelt hoor Knipoog
Maar misschien moet je het niet bij het paard zoeken maar bij jezelf. Vaak zie je dat probleem bij paarden die op de kop zijn gereden (en soms ook niet aan het been zijn). En als je hem/haar gewoon los aan de longeerlijn laat draven? is het dan beter? Dan heeft het misschien toch temaken met hoe ze gereden is.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 18:13

bokkelotje schreef:
Het is niet nadelig bedoelt hoor Knipoog
Maar misschien moet je het niet bij het paard zoeken maar bij jezelf. Vaak zie je dat probleem bij paarden die op de kop zijn gereden (en soms ook niet aan het been zijn). En als je hem/haar gewoon los aan de longeerlijn laat draven? is het dan beter? Dan heeft het misschien toch temaken met hoe ze gereden is.

bij andere paarden heb ik er geen last van (gelukkig Bloos )m maar het is meer dat ze het gewoon heel moeilijk vind en doet ook gewoon echt haar best voor me alleen snapt ze het gewoon niet goed...
mijn instructrice zei ook al dat dit een van de moeilijkste gevallen was met de middendraf die zij had gezien, nadat ze er op had gezeten ..... balkjes draven helpt bij haar niet omdat ze zo'n krachtige achterhand heeft dat ze op een of andere manier zo hard gaat stuwen dat ze haar passen nog niet verlengt.
Ik heb wel ontdekt (was helemaal blij Haha! ) dat als ik haar los met passoa om laat draven dat ze het dan wel ineens kan maar aan de longe doet ze het dan weer niet, maar goed als ik op deze manier de spieren kan trainen maakt me ook niet zoveel uit.( komt omdat zij een echt showpaardje is .. zodra ze het idee heeft dat er naar haar gekeken wordt dan gaat ze ineens giga bewegen en zo echt heel mooi en dat heeft ze dus als ze daar dan los loopt Knipoog .. op wedstrijd is dit trouwens ook best vervelend want dan gaat ze heel erg lopen showen en groot maken op het losrijterrein, mag ook wel want ze is maar 1.60 en dan kom je de ring in en dan staan er geen mensen dus dan maakt ze zich wat klein en zo en dan kom je dus weer terug de losrijhal in en dan gaat die hals dr weer op Knipoog ....

daegonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:22

Dus als ze losloopt dan verruimt ze wel lekker???
Zou dan eerder het probleem zoeken bij zadel, tandproblemen?, jezelf? geef jij wel de goede hulpen? Is ze gevoelig in de mond?

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 08:13

nou ook nog niet echt als ze los loopt maar net ietsjes meer (wat je meer kunt noemen dan..) zalde hebben we na laten kijken was goed.... tanden heeft ze ook geen last van, en ze is niet zo gevoelig in de mond... met andere paarden heb ik er geen last van dus dat zou eigenlijk het probleem niet kunnen zijn denk ik..