Ik weet het allemaal niet meer...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_R

Ik weet het allemaal niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:47

Haast wanhopig worden we er van.

Vanaf dat we Wimbledon gekocht hebben galoppeerd hij niet,of met veel neid.

Hij is helemaal onderzocht en goed verklaard,het zadel is helemaal nagekeken en ligt en past super,en hij krijgt van ons 1x in de zoveel tijd een massage kado Knipoog

Dus hebben we een tijdje geleden besloten dat iemand anders met meer ervaring en steun voor hem,hem 2x in de week kon trainen.

Stap en drafwerk doet hij prima,daarin is hij super vooruit gegaan,ook de zijgangen als wijken en sbw pakt hij super op en doet hij zonder probleem.

Maar oh wee als je wilt galopperen...
Het aanspringen is nog tot daaraan toen,maar zodra hij langer moet galopperen begint hij met het slaan met zijn achterbenen,en vandaag zelfs tegen het schot aan.
Buiten galoppeerd hij wel,maar dan achter een ander aan,en maakt zich als een plank...
Los in de bak en aan de longe galoppeerd hij ook.

We weten gewoon níet wat het is..

We gaan samen met degene die hem traint,haar instructrice,en de fysiotherapeut in overleg,en ik hoop van harte dat we dat we kunnen vinden wat het probleem met hem is.

Ik zou toch wel graag ooit met dit geweldige dier willen startten... Verdrietig

EmptyWords

Re: Ik weet het allemaal niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:56

wat als je hem van voren loslaat (handen naar voren) en alleen maar voorwaarts laat gaan?
Mijn paard vind de galop ook heel moeilijk en hier ben ik mee begonnen, nu kan ik langzaam gaan peuteren, maar loslaten doet hij nog niet...kost tijd

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:56

Hey Mariska, ik snap dat je met hem wil starten, wat een prachtig paard is het ook! Het enige wat ik kan bedenken is dat er toch iets niet goed zit in zn rug of wat dan ook, alleen je zegt zelf dat je hem volledig hebt laten nakijken.. Misschien laten nakijken door een andere ostheopaat/chiropractor? Misschien vind diegene net weer iets anders dat kan helpen.
Verder zou ik het niet weten en ik hoop voor je dat alles goed komt!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:58

En als je nu wat galop betreft weer bij het begin begint?
Aan de longe, evt met een pop er op zodat hij echt in de gaten begint te krijgen dat het géén zeer doet, níét eng is enz.
Wie weet is het 'gewoon' een vertrouwenskwestie?

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:01

hmm, lastig probleem idd.. het idee ven BrittKitt is misschien ook nog nie zo verkeerd..
Misschien heeft hij eens iets mee gemaakt waardoor hij het vertrouwen "kwijt" is met de galop onder 't zadel..
omdat hij 't los, en aan de longe wel goed doet...

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 20:03

Zit ook wat in...

Ik heb hem natuurlijk niet in de periode voor zijn 4 jaar gekend..
Hij is op zijn 4e jaar ook pas ingereden...kort daarna kochten wij hem,maar wie weet wat er bij de fokker gebeurd is,dat weet je toch niet..

Misschien inderdaad een ostheopaat..dat hij net weer een andere kijk op dingen heeft als de veearts..

Moeilijk is het...zo jammer dat ze niet kunnen praten...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:03

ik weet wel wat het is............ laat maar eens foto's maken van zijn rug en nek............

zal je zien dat op de foto te zien is dat rug en nek niet goed zijn.......

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 20:15

KiWiKo schreef:
ik weet wel wat het is............ laat maar eens foto's maken van zijn rug en nek............

zal je zien dat op de foto te zien is dat rug en nek niet goed zijn.......

Heb je het zelf ook eens aan de hand gehad als ik vragen mag?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:16

van dichtbij meegemaakt...........

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 20:20

KiWiKo schreef:
van dichtbij meegemaakt...........

Je mag me wel PBen als je het wilt vertellen...ik ben zelf in staat alles erbij te halen voor hem,maar mijn ouders moeten ook overtuigd worden denk ik Verdrietig

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:22

nee hoor hoeft niet per PB ik heb van dichtbij een corrigeerpaard gehad die niet meer te hanteren was........ ding bleek zo kapot in zijn lijf dat hij dat ook niet kon........ en voornamelijk in de galop Lachen

zet hem maar een keer op de foto, het is zo gebeurd, kost weinig en je weet alles Lachen Lachen

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 20:26

KiWiKo schreef:
nee hoor hoeft niet per PB ik heb van dichtbij een corrigeerpaard gehad die niet meer te hanteren was........ ding bleek zo kapot in zijn lijf dat hij dat ook niet kon........ en voornamelijk in de galop Lachen

zet hem maar een keer op de foto, het is zo gebeurd, kost weinig en je weet alles Lachen Lachen

Ik zou hem dolgraag op de foto willen zetten,maar mijn moeder vind gelijk dat ik overal weer het ergste van verwacht..
Wil alleen maar het beste voor hem..

Helaas zou ik er ook niet eigenhandig heen kunnen rijden,aangezien ik eerst mijn B rijbewijs moet zien te krijgen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:30

ik denk dat je je moeder dan moet vertellen dat het betekend dat jij verongelukt met het dier (dik het maar aan!!)

de kosten zijn zo rond de 500 euro, en dan weet je alles..........

een paard dat kapot is, moet of gerepareerd worden of naar de sloop (crue gezegd) ........

maar een paard met jouw symptomen is geen gezond paard......... daar moet je wat mee........ laten lopen en lijden is niks, want uiteindelijk wordt het verzet steeds erger en verongeluk je......... misschien is er nu nog in dit beginstadium nog iets te doen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:32

Daarnaast; misschien is er nu nog wat aan te doen en is het als je af blijft wachten misschien wel te ver of te vast om er nog iets aan te doen?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:33

Citaat:
Ik zou hem dolgraag op de foto willen zetten,maar mijn moeder vind gelijk dat ik overal weer het ergste van verwacht..

Ik denk persoonlijk dat als je een paard niet kan galloperen je ook wel aan iets ernstigs mag gaan denken Nagelbijten / Gniffelen Hoe gaat het aan de longe dan?

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:36

Ik zou je heel erg mijn chiropractor aan willen raden: http://www.steffivanderlaarse.nl/
Zij is ostheopaat,chiropractor,dierenarts en acupucnturiste(hoe je het ook schrijft Tong uitsteken ) Zij heeft mij heel erg met mijn paardje geholpen! Ze ziet echt alles! Ze vertelde bij mij ook dat ze in dr rug en haar nek niet goed zat, en dat heeft ze in een paar behandelingen zo gecorrigeert dat het eigenlijk gelijk al weer goed zat! (kraken, maar dan zonder verdovingen hamers enz. maar gewoon met haar handen, 1 klein maar effectief duwtje op de goede plek, en hup het zit weer goed! Haha! ) Ik heb toen ook nog een fyschio erbij gehad en die bevestigde dat ze enorm verbeterd was Haha! (sorry voor het lange verhaal, het schoot me ineens te binnen)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:40

Steffie is goed, heel goed........... absoluut.............

maar toch eerst naar de kliniek en foto's maken............. want helaas heeft ook Steffie geen rontgenogen...........

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:43

Ik zou ook zijn rug even op de foto laten zetten.
Als je een full body check doet kost dat bij ons rond de 500,- maar alleen de rug op de foto valt reuze mee.

Het zou best zijn dat hij bv kissing spines heeft en dat dat vooral in de galop naar voren komt als de rug belast word.

Je kan wel leuk gaan kraken, masseren en aangepast trainen (wat ook klauwen met geld kost!)
Of je kan de rug helemaal op de foto zetten, zien wat er (misschien) aan de hand is en doelgerichter te werk kunnen gaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:45

zet het op de foto en je weet het Lachen

dan kan je altijd nog gaan hokuspokussen Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:01

als je moeder nog enige overtuiging nodig heeft dan wil ik wel mijn telefoonnummer geven............ Dit paard is niet goed........ en dat moet bekeken worden........

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:04

Heb je al aan een mentaal probleem gedacht?
Ik heb ook een pinto gereden die prima kon galopperen. Op de wei, als ie los liep in de piste, op wandeling. Alleen in de bak wou ie niét galopperen... Dit is hem eigenlijk nooit gewoon gemaakt...
Verder doet dit mij ook denken aan de draver bij ons op stal. Ja natuurlijk, deze beestjes worden geslaan als ze in galop gaan. Hij wordt nu gebruikt als recreatiepaardje, maar hij gaat altijd gigantisch stressen als hij moet galopperen. (best wel logisch...)
Misschien heeft Wimpie tijdens het zadelmak maken en inrijden een nare gebeurtenis beleeft? Waardoor hij altijd in paniek raakt als je de galop vraagt van hem...
Je kan proberen hem in draf voorwaarts-neerwaarts te rijden en vanuit de àllerontspannentste draf rustig aan te galopperen... En ook in galop rijdt je hem voorwaarts-neerwaarts en zorg dat hij zich gaat ontspannen... Hij moet met zijn hoofd zo laag mogelijk lopen, want als een paard met zijn neus laag loopt wil dat zeggen dat hij ontspant... Kalinka ging vroeger ook super gaan stressen in galop en deze techniek werkt, als je er geduldig mee bent... Ik ben nu al een dikke 5 maand zo bezig en nu beint ze wat ontspannen te galopperen... Als hij volledig fysiek in orde is, moét het wel mentaal zijn...

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 07:01

Voordat je denkt dat het in zijn koppie zit zou ik hem tog ook eerst op de foto zetten. Misschien heeft hij wel eel vpijn & een dier met pijn laat je tog niet doorlopen? Knipoog

Succubi schreef:
Je kan wel leuk gaan kraken, masseren en aangepast trainen (wat ook klauwen met geld kost!)
Of je kan de rug helemaal op de foto zetten, zien wat er (misschien) aan de hand is en doelgerichter te werk kunnen gaan.

Idd Ja

Ben benieuwd wat er met hem aan de hand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 07:06

Toch maar even naar de kliniek dacht ik zo want hier zit iets medisch fout, goed fout ook!!

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 08:01

Het zit me echt super dwars,ik slaap er ook niet lekker van... Ik sta echt op een full body check...
Pfff.... Verdrietig

Heb het ook aangegeven aan zijn trainster,en die legt het voor aan de fysio...dan moet het haast wel goedkomen Lachen

Ik wil niet dat mijn paard bij de ''sloop'' eindigt... Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Mariska_R op 11-11-08 08:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 08:03

Wb vervoer, kan je niet kijken naar een kliniek die ook foto's op locatie neemt? Is volgens mij wel aan de prijs, maar dan hoef je niet daarheen.