Normaal kon ik erop gaan zitten, en dan was tie gewoon relaxed. (Toen reden we wel vaker binnen met dit weer).
Nu heb ik alleen een buitenbak tot beschikking met goede bodem, overigens.
Opstappen is geen probleem, en hij gaat ook niet rennen of zo.
Hij is alleen ontzettend sensibel, schrikkerig en loerderig. Of hij staat stil en verstijfd helemaal hihi.
Het is altijd om de linkerkant van de bak, die niet open is (andere kant is weiland) maar waar struiken achter de open omheining staan.
Verder heeft ie er ergens anders geen last van... Dus in andere bakken loert ie niet zo.
Als ik hem longeer, is de drukte er wel vanaf, maar dan hoef ik eigenlijk bijna niet meer te gaan rijden
omdat ie dan te weinig energie meer heeft. Dat stoptie in z'n stresserigheid.
Hoe moet ik hiermee omgaan? Ik irriteer me er echt aan, omdat ie eerder dit soort dingen niet deed.
Als er iemand bij is, als ik les heb, longeer ik hem niet. En dan gewoon flink binnenstelling, voltes links en rechts.
Als ie vervelend doet, kleine volte en er gewoon stug langs blijven rijden. Dat helpt an sich wel. Maar relaxed rijden is het niet. Als de druk ook van de ketel is, kaktie zo in, dat ie bijna niet vooruit te branden is zonder zweep.
Gister is ie met m'n bijrijdster (die overigens 600x beter rijdt als ik
) aan de haal gegaan van een fietsje die aan die kant om het hoekje kwam.Dat is echt ZO niks voor hem.
Hoop dat iemand raad heeft