Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Broccoli schreef:Been blijven geven.
Buitenbeen iets naar achteren, binnenteugel iets van de hals, binnenbeen blijft aandrijven.
Gaat ie niet? Tikje erbij!
Citaat:Niet met je laten sollen hoor!
maar ik moet ze echt zo hard aanpakken dat ik er zelf gewoon geen prettig gevoel bij heb en het rijden zelf ook minder plezierig word. _iza_ schreef:Dat je paard terugvalt in stap is iets wat naarmate je langer rijd steeds minder wordt. Waarschijnlijk "vallen" ze nu nog een beetje de bocht door.
Belangrijker is het dat een paard naar je luistert en dus afwend als jij dat wilt. En al duurt het twintig meter voordat hij het doet, niet opgeven. Als je een paar keer een paard hebt aangepakt zul je merken dat het vanzelf makkelijker gaat en dat ze beter naar je luisteren.
Qache01 schreef:_iza_ schreef:Dat je paard terugvalt in stap is iets wat naarmate je langer rijd steeds minder wordt. Waarschijnlijk "vallen" ze nu nog een beetje de bocht door.
Belangrijker is het dat een paard naar je luistert en dus afwend als jij dat wilt. En al duurt het twintig meter voordat hij het doet, niet opgeven. Als je een paar keer een paard hebt aangepakt zul je merken dat het vanzelf makkelijker gaat en dat ze beter naar je luisteren.
Als ik kijk naar de rest van de groep, die zijn op een enkeling na bijna net zo lang aan het rijden als ik, maar daar zie ik niet dat ze problemen hebben met het afwenden, vandaar dat ik denk dat "ik" iets niet goed doe, niet duidelijk genoeg ben naar het paard toe of zo.
Kaka schreef:Loop je hulpen eens na, zit daar iets fout? Noem ze hier eens op.
_iza_ schreef:Dat je paard terugvalt, komt waarschijnlijk niet direct omdat je iets fout doet, maar omdat je het nog niet goed genoeg doet. Als je goed blijft drijven, zorgt dat het paard op de achterhand loopt en niet tegen je binnenbeen hangt, gaat het vanzelf goed. Maar ja, dat kan best lastig zijn in het begin.
Kaka schreef:Jij wend dus of op je binnenteugel.
Citaat:Ga eens na waar je je gewicht plaatst in de wending.
zou ik volgende week eens op moeten letten.Citaat:In principe is het zo dat een wending gemaakt wordt door je gewicht op de binnenzitbeenknobbel te plaatsen en de buitenteugel tegen de hals te plaatsen. Maar ik weet dat dat niet overal op deze manier aangeleerd wordt. Afwenden op de binnenteugel is tot daar aan toe (hoewel dat voor problemen zorgt als je moeilijkere oefeningen wilt gaan doen), maar als jij als je af wilt wenden je gewicht de tegengestelde richting op blijft plaatsen, kan het paard bijna niet van de hoefslag af.
. monsera schreef:Staan goed tips bij ik hoop dat het werkt volgende week. Laat je het nog even weten hoe het ging?