amora ( sirius x parcival) eerste 2 keer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tantethee

amora ( sirius x parcival) eerste 2 keer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:58

haoi,

gisteren voor het eerst op amora gekropen de dochter van urissa die lissy op bokt rijd.
ze is 2 weken weg geeest naar een stal om zadelmak gemaakt te worden, gisteren was ze ontzettend gespannen en rillerig ( foto's met longeerlijn) en ben ik vooral met ontspanning en vetrouwen bezig geweest,( handen en benen bewegen en op en afstappen tot het gewoon was enz)
vandaag was ze al een stuk stoerder en hebben we ook gedraaft.

teugels veelal erg los, ik laat een paard in het begin het liefst op zijn eigen benen lopen, zodra draf gewoon is,
komt de rest vanzelf, ik zit iets naar voren om haar te ontlasten en met de grote bergschoenen is het niet echt mogelijk om mijn tenen naar binnen te draaien.
ook weet ik van mijn pianospel, ( kan bijna beethoven spelen)

ons niveau: we trainen ontzettend hard voor de bixie,
ik vind amora erg leuk en wil jan dan ook bedanken dat ik haar mag rijden, en lissy en juul bedankt voor de hulp en de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorriso

Re: amora ( sirius x parcival) eerste 2 keer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:05

Mooi beestje zeg! Ziet er al aardig volwassen uit.
Je rijden ziet er heel ontspannen uit, en wanneer jij erop zit, zie je ook dat ze een stuk rustiger is. Ik vind het er fijn uitzien, alles op het gemakje, zoals het hoort dus. Let er wel op dat je schouders recht blijven, zit je gelijk een stuk rechter met je bovenlichaam.
Is moeilijk, vooral bij een jong paard omdat het contact met de mond wel eens kan wisselen (ja, ik rij er een van de Z-jaargang, dus ik maak me ook schuldig aan dat schouderdingetje Nagelbijten / Gniffelen ).

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:06

Netjes! Had ook niet anders verwacht na gisteren, nog raar gekeken op dat witte bord? Geen leuke op- en afstap foto's? Erg leuk te zien hoe je met haar bezig bent, lekker nuchter. Ook fijn te zien dat je haar niks in de weg zit en haar lekker op eigen benen laat lopen. Jullie komen er wel!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 18:07

dat mijn schouders naar voren hangen kan ik niks aan veranderen, door een autoongeluk draait rechts niet meer, maar rechterop zitten dan dit kan ik zeker wel, maar was nu drukker met in draf houden later ga ik wel weer op mezelf letten, bedankt alvast

juul": jawel, maar op de 1 of andere manier lukt het me niet die te plaatsen
Laatst bijgewerkt door tantethee op 09-11-08 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:09

Oh, oke, heb ik niks gezegd Knipoog. Ja precies, dat heb ik dus ook, je moet zoveel dingen bijhouden dat je houding er soms wel eens bij inschiet.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:56

wat leuk en denk ik goed paard! jullie zijn ook leuk stel zo ja!

vind dat je haar netjes rijdt, goed gelijk contact met teugels
(behalve de laatste dan maar goed) zo doorgaan zou ik zeggen!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:21

Uris heeft haar goede genen doorgegeven Haha! al vind ik wel dat amora veel meer op haar vader lijkt dan op haar moeder wat uiterlijk betreft.

Amora is trouwens ster en voorlopig keur Lachen volgend jaar IBOP dus!

ben ook heel benieuwd hoe Bommel het volgend jaar gaat doen Ja

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:41

wat een mooie heb je daar! mooi achterbeen gebruik ook, heel sterk en ruim. over het rijden kan ik verder weinig zeggen. goed dat jullie rustig aan doen. probeer contact te houden met de mond, maar je geeft wel een ontspannen beeld door het paard op de eigen benen te laten lopen. succes samen Lachen

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 22:51

contact zit er nog niet echt in, mede omdat ze zelf draven nog moeilijk vind, wat aanmoediging vanuit het midden en belonen en hulpen geven van bovena gaat het super, maar het is nog niet echt rijden.
ben blij dat het niet de eerste 3 jarige is waar ik op zit, weet behoorlijk goed op welke manier ik waar naar toe wil en dat gaat vast goedkomen. het is een fijne welwillende merrie.

sjaan: die voeten... tja, die schoenen zitten heerlijk maar voor het rijden niet echt geschikt gezien ze dtrak om je enkel zitten buigt het niet echt,zodra het wat soepeler gaat ga ik mijn rijlaarzen wel aantrekken, maar die moet ik nog steeds inlopen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:46

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de HAW-regels verwijderd.
Let erop dat rijtechnisch commentaar op HAW verplicht is! Knipoog Offtopic geklets kan beter via de PM.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:12

Gefeliciteerd dat je dit leuke diertje mag rijden.
Weet ook zeker dat je het lukt, je hebt genoeg ervaring dus zou helemaal goedkomen.

Ik zou volgens de regel ook nog commentaar moeten geven maar zou niet weten wat!
Je zit er net op en doet het super vriendelijke en het paard reageerd er lekker op.

Klasse ziet er goed en lekker uit. Ga zo door en je gaar Lissy achterna in de dressuur!