trappen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DyMarvel

trappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:41

mijn paard heeft 2 jaar lang niet echt meer in een bak gereden. Verder is hij ook neit egwend om met andere paarden te rijden. Nu staan we sinds 2 dagen op een nieuwe stal. Ik wilde proberen om in de binnenbak te rijden. (paard heeft altijd buitengereden altijd recreatief) Dit ging prima, liep in de bak alsof het normaal was. Maar toen kwam er een ander paard de bak in. Hij werd heel nukkig maar reed door. Toen er een 2e de bak inkwam werd het hem te druk en begon gericht naar paarden te trappen. Dit strafte ik direct af met een paar flinke tikken. Nu wil ik hem rustig laten wennen dus ga het morgen weer proberen op een rustig tijdstip. En ik bind denk maar een rood strikje in de staart. Iemand dit ook gehad ? En heeft iemand tips?

lovey_ou

Re: trappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:44

waarom een rood strikje? Misschien kan je een stuk van de bak afzetten en vragen of ze daar niet willen komen omdat je paard niet gewend is om met andere paarden te rijden

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:47

Het rode strikje wil zeggen dat een paard slaat!
Het paard heeft duidelijk niet zijn aandacht bij de ruiter op zijn rug, maar let op andere dingen. Taak is om dat te veranderen. Hou hem aan dus het werk.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:47

ik weet niet of ze dat op prijs stellen. Zou t kunnen vragen. En dan hij moet t ooit leren om langs de rest te kunnen draven of eventueel ernaast te kunnen stappen.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:49

Ja hij is niet erg geconcentreerd bezig. Ik krijg gelukkig aankomende week les in de bak. Dus ben benieuwd of dat veel verschil maakt. Hij heeft ook een hele tijd geen contact met soortgenoten gehad. (kan ik niets aan doen is niet van mij) dus denk ook dat het nog wat veel voor hem was. Nieuwe bak , nieuw plek, nieuwe paarden.