[M1]Kevin@work(toch wel beetje trots :) )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sharonalover

[M1]Kevin@work(toch wel beetje trots :) )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 14:28

We hebben Kevin inmiddels alweer 4 jaar, hij was eigenlijk bedoeld voor mijn moeder als recreatie/bospaardje, maar toen mijn pony 2.5 jaar geleden een peesblessure, ben ik Kevin ook eens zo af en toe erbij gaan rijden. 1.5 jaar geleden is de pony verkocht, ik werd te groot, toen ben ik Kevin helemaal gaan rijden.
Toen ik met Kevin begon, was hij zo stijf, dat hij in stap achter zowat onzuiver liep, maakte hij in draf heul veel tussenpasjes, en deed hij in galop aan headbengen. Het was dus nog niet echt wat Vork hij was zo ongelovelijk stijf.... Als ik een uur gereden had, was ik bekaf van het vw houden, en kwam hij een ietsiepietsie los in zijn kaak en hals.
Nu gaat dit steeds beter, we zijn nog steeds bezig met lossigheid, hij wordt inmiddels ook een jaartje ouder(hij is 16), hij kan nog zeker een aantal jaartjes mee mits hij gezond blijft, maar we moeten hem dan wel goed los houden Lachen daarom maakt hij ook elke dag een ochtendwandeling in de stapmolen, stappen we altijd goed in en uit en letten we extra op die lossigheid. Ook werken we veel aan activiteit, hij vind alles nog wel eens goed, en dan sukkeld hij een beetje rond, ik moet hem echt elke pas rijden om hem erbij te houden, even zitten genieten is er helaas niet bij Tong uitsteken
Ik ben wel trots op deze foto's, zijn draf is echt verbeterd, op sommige foto's zet hij toch echt zijn voorbeentje een beetje weg, dat hadden we nooit durven dromen Haha!
Ik ben wel weer goed geconfronteerd met mijn houding, volgens mij leer ik dat nooit Huilen van het lachen
Ohja, Kevin heeft eind februari dit jaar een blessure gehad, we hebben er toen ruim een half jaar uitgelegen, inmiddels rijden we ook weer wedstrijden, wat best goed gaat Lachen we starten M1 saampjes en hebben 6 winstpunten nu Lachen

Afbeelding
Mag nog een tikkeltje meer op het achterbeen, maar ben wel trots op zijn beentjes Lachen

Afbeelding
Ik hang er een beetje stom op Tong uitsteken maar paardje loopt netjes Lachen

Afbeelding
Stukje sb.

Afbeelding
Even afwenden, das nog beetje lastig Clown hij wil op de rechterkant nooit zo graag van de hoefslag af, ook al rijd ik kilometers op de binnenhoefslag Clown

Afbeelding
Galop, het blijft ontzettend moeilijk om deze mooi bij elkaar te houden, dan issie toch wel heel erg groot ineens Tong uitsteken Gaat wel steeds beter, maar we zijn er nog niet Knipoog (en moet me hak uitdrukken Tong uitsteken )

Afbeelding
Jaja, ook al zit ik hier allemaal rare dingen te doen met mijn handen, dat voorbeentje zet hij toch wel iets weg Lachen

Afbeelding
Dit soort plaatjes wil ik naartoe Lachen heb me handen wel een beetje hoog, maakte me instructeur afgelopen les ook al een opmerking over, was me daar totaal niet van bewust, dus die zijn inmiddels weer verhuisd naar beneden Tong uitsteken

Afbeelding
Mag het achterbeen er nog iets verder onder, maar verder ook weer fijn plaatje Lachen

Dat waren de foto's, commentaar is zeer welkom, want ik weet ook dat we er nog lang niet zijn Knipoog

Romyv

Re: [M1]Kevin@work(toch wel beetje trots :) )

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:34

En terecht dat je trots bent, het ziet er keurig uit!!

Met het oog op de M2 moet echter wel gaan werken aan nogmeer activiteit in het achterbeen. Hij heeft van nature een buiging in zn sprong en een mooi gebogen achterbeen, zijn hoge kruis maakt het hem alleen wat moeilijker. Probeer hem sneller te krijgen op zn achterbeen door veel korte overgangen te rijden en hem vanuit bij elkaar te krijgen.. Het is een wat langgerekt paard dus je zal er meer moeite voor moeten doen dan eentje die wat korter is, maar dit gaat uiteindelijk zeker dubbel en dwars in je voordeel gaan werken!

Succes

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:36

ik vind het er netjes uitzien,voor mijn gevoel ook lekker ontspannen.
nog veel pleizer en sucses in de M1

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:41

ik zie dat beiden geconcentreerd hun best doen,links en rechts niet helemaal bevestigd en een amazone die af en toe tegenzit en gemaakt , dus stijf in of uit het lood gedrukt, dus de beweging van het paard storend....
Druk je navel wat meer richting de teugel i.p.v. alléén je schouder (en soms je hele rug!) naar achteren....

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 14:50

Iedereen bedankt voor de tips Lachen
Die activiteit, vooral in dat achterbeen, is idd lastig, maar ook een punt waar we veel aan werken, het gaat nog lang niet altijd fijn, maar er zit een stijgende lijn in Lachen

@broadway: ik snap je bericht niet helemaal Bloos wat bedoel je met dus stijf in of uit het lood gedrukt, en met links en rechts niet helemaal bevestigd?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:54

Ziet er hartstikke goed uit hoor Haha!

Ik vind je handen nog niet zo storend, vind dat je zo op de foto een mooie rustige hand hebt, ga lekker veel overgangen kort achter elkaar rijden, en dan komt ook dat snelle achterbeen vanzelf Haha!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:55

Ik zie het hoofd van Kevin kantelen bij naar rechts wenden. volgens mij zit jij ook scheef op je paard.
Zeker omdat je zegt dat je paard niet goed van de hoefslag af wil, adviseer ik veel aandacht te besteden aan het rechtrichten van je paard.
Vraag je instructrice om advies!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:58

Naar mijn idee zit er toch iets van een valse knik in, misschien net ff wat meer het neusje eruit.
Verder ziet het er best ok uit Knipoog
Ga lekker met hem door zou ik zeggen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:26

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoet verwijderd.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:19

haha, pak een lineaal en zet dit op de foto's tegen hak-heup-hals van jezelf ..... of paardeborst en jouw hoofd.....en kijk dan naar jouw houding en hoe het paard onder jouw loopt !

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 20:23

Ik snap het nog steeds niet, sorry... Bloos (voelt zich behoorlijk blond inmiddels Tong uitsteken )
Dat van dat hak-heup-hals van mezelf snap ik wel, moet me onderbenen wat verder naar achteren doen, steek ze wat naar voren, en rechtop zitten.
Maar hoe moet ik die lineaal houden met Kev's borst en mijn hoofd?
dat snap ik niet Tong uitsteken

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 07:38

Mooie foto's Yvonne, ik denk dat voor het beeld het neusje nog net iets kan zakken.

En veder je handen vind ik ook niet storen, maar op sommige foto's hang je wel wat in het zadel.

Veder vind ik Kev er super goed uitzien. Haha!

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:30

Hey Yvonne,

Ten eerste mooie foto's, leuk al die herfstkleuren. Kevin loopt er alweer heel netjes bij en jij zit ook netjes. Maar wat mijn voorgangsters schreven van die knik in de hals daar kan ik mee instemmen, ik zie het ook!

Wat helemaal grappig is, is dat ik dezelfde hoofd,- halshouding zie als bij Sharona (voor ons Roma) De hals gaat vanuit de aanzet omhoog en krijgt dan bij de kaak een knikje waardoor het lijkt alsof hij ontspannen in de aanleuning loopt, maar ondertussen ziet het er wat 'strak' uit, niet 'smakelijk' zeg maar.

Maar het beeld is echt niet verkeerd hoor, jullie zijn een leuke combi!!!!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:15

Oehh super zeg! Dit lijkt net het paardje wat ik nu rijd. Ook als jij zegt dat die nooit los in de kaak etc wou worden,l dat heb ik dus ooK!! Bij mij gaat hets teeds snellers soms een wkartier, maar netzoals vandaag een uur eerder die los laat. Dit was wel echt een uitzondering normaal is het gelukkig wel maximaal een half uur.
maar verder lijkthij er echt op! heel leuk dit om dit zo te zien Haha!!
Ga zo door ziet er super uit Lachen

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:32

mag idd wat activer allemaal en is je bit zo groot...of je teugels zo strak??

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 10:08

@Beli: het bit is idd wat groot...
Het bit is ook niet van mezelf, maar hij loopt hier echt heel fijn op, dus zou hij er wel geen last van hebben, want dat laat hij altijd wel merken Tong uitsteken (er hoeft maar een riempje raar te zitten en hij loopt niet meer :Y )

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:44

ik dnek dat braodway bedoeld dat je een beetje mee lijkt te hangen maar uit het lood dus niet recht boven je paard

ik vind dit zelf ook wel wat probeer rechter boven je paard te zitten
maar verder ziet het er supe ruit genoeg redenen om trots te zijn