sloffen, of toch iets anders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horseygirl

sloffen, of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 10:01

Hallo,

Mijn pony sloft met zijn achtervoeten (hoeven). Eerder had ik dat niet door, maar laatst moesten we even een stukje in draf over de weg (oversteken). Toen hoorde ik dat zijn achtervoeten een beetje over de weg 'schraapten'. Alsof hij ze niet goed optilt. Later heb ik nog een stukje over de weg gedraafd (om zeker te weten dat het niet met het 'enge' oversteken te maken had) en toen deed hij het weer.

Betekent dit dat hij zijn achterhand niet goed gebruikt? Hij geeft niet aan ergens last van te hebben, is altijd heel vlot en vrolijk met rijden, heeft geen weggevallen spieren op zijn schoft, rug, achterhand ofzo. Is dit iets wat sommige pony's nu eenmaal doen, of moet ik me zorgen gaan maken?

Marchador

Re: sloffen, of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:26

Je pony is wel genoeg voorwaards? Hoe gaat het in de bak?
En volgende vraag, zijn de hoeven niet te lang?

toucher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:09

jaah,, dat denk ik ook idd,, loopt ie wel volt,, hoeven niet te lang,, miss achterhand zwak,,
rij veel overgangen stap-draf draf-stap,, maar ook van stap-galop,, ga ook versnellen en verzamelen,, zo kun je de achterhand sterker krijgen

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:11

Achterhand misschien sterker maken?
Veel overgangen.. Voorwaarts houden..

horseygirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 18:47

Oe, nóg meer voorwaarts? Hij is nu al errug, ehh, fris. Daar ligt het echt niet aan. Veel overgangen rijden doen we al (maar niet teveel, want daar wordt 'ie alleen maar heter van). Zijn achterhand is ook niet onderontwikkeld, hij heeft juist een lekkere stevige kont, net als ik! Clown

Zou het kunnen liggen aan de manier waarop hij is ingereden? Het fijne weet ik er niet van, ik weet alleen dat hij op 2-jarige leeftijd op een manege kwam te staan (was hij niet geschikt voor, ging kindertjes in de maling nemen Extreme duivel ). Misschien dat het daaraan ligt?

toucher

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:03

horseygirl schreef:
Oe, nóg meer voorwaarts? Hij is nu al errug, ehh, fris. Daar ligt het echt niet aan. Veel overgangen rijden doen we al (maar niet teveel, want daar wordt 'ie alleen maar heter van). Zijn achterhand is ook niet onderontwikkeld, hij heeft juist een lekkere stevige kont, net als ik! Clown

Zou het kunnen liggen aan de manier waarop hij is ingereden? Het fijne weet ik er niet van, ik weet alleen dat hij op 2-jarige leeftijd op een manege kwam te staan (was hij niet geschikt voor, ging kindertjes in de maling nemen Extreme duivel ). Misschien dat het daaraan ligt?

kleine voltes rijden,, en meer op je zit terug rijden,, maar als hij al zo heet is en moelijk terug te rijden is,, miss is et dan verstandig om les te nemen,, anders zou ik et ook echt niet weten,, dan zou ik et zien moeten,, soms tillen paarden hun achterbenen niet goed op,, maar weet niet hoe ie dat doe bij jou? heb je foto's waar je et kunt zien?