Niet in draf willen gaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Espiranza

Niet in draf willen gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 00:56

Ik heb vaak het probleem met me paard als ik in stap loopt en ik wil gaan draven dan weigerd dat staat ook de zweep helpt niet en als ik haar weer kuit geeft dan gooit ze steets haar hoofd naar boven alsof ze wil stijgeren (denk ik).

Weet iemand een paar tips hoe ik ze wel in draf kan krijgen???

Natasjaa

Re: Niet in draf willen gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 00:56

Ik zou eens les nemen overwegen als ik jou was Ja

Espiranza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 00:58

Natasjaa schreef:
Ik zou eens les nemen overwegen als ik jou was Ja

Heb ik ook eens gedaan maar dan weigert ze nog steets

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 01:00

En je instructeur/instructrice wist niet hoe dat op te lossen?! Dan zou ik hard op zoek gaan naar een andere...
Ik neem dat alle medische redenen uitgesloten zijn, als last van rug, tanden, wat dan ook? En dat je zadel en hoofdstel ook gewoon goed passen?
Dan zeg ik toch echt, neem goed les!

Espiranza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 01:02

Natasjaa schreef:
En je instructeur/instructrice wist niet hoe dat op te lossen?! Dan zou ik hard op zoek gaan naar een andere...
Ik neem dat alle medische redenen uitgesloten zijn, als last van rug, tanden, wat dan ook? En dat je zadel en hoofdstel ook gewoon goed passen?
Dan zeg ik toch echt, neem goed les!

ik ga dan toch een keer proberen een prive-les te nemen mischien helpt dat wel

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 09:45

Niet eens een keer les nemen maar structureel! Elke week of om de week. Anders bereik je niet zo veel omdat de instructeur natuurlijk ook je paard moet leren kennen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:08

Als het geen lichamelijk probleem is zou ik je paard gewoon eens flink naar voren rijden. Vaak dezelfde been/zweephulpen geven werkt niet. Gewoon één keer goed duidelijk maken, want als ik het zo hoor, is het gewoon staken.
Mocht je dat eng vinden, laat dan iemand anders er eens op stappen. Misschien kan deze persoon ook vinden wat het probleem is.
Succes!

toucher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:12

hoe is et bij het longeren,, heeft ie et dan ook??

als dat niet zo is,, dan kun je denken aan het zadel,, last van zijn rug,, niet goed passend hoofdstel,,, vraag je teveel druk,, doe je je handen ook overdreven naar voren als je naar de draf gaat,, miss ook een tip... maar zou idd structureel les gaan nemen,, en als diegene et niet weet een andere instructrice nemen,,, succes..!!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:06

Joolien schreef:
want als ik het zo hoor, is het gewoon staken.

Maar ga je je dan niet eerst afvragen waardoor het paard gaat staken?

@ topic starter. Het kan heel goed zijn dat je paard niet aan kan draven doordat hij ergens last van heeft. Mijn pony is nu 21 jaar en rij hem al heel wat jaren. In het najaar werd het ineens een paar dagen koud in de nacht en toen heeft mijn pony kou gekregen op zijn spieren en ik had dat niet gelijk door toen ik het door had heb ik hem gelijk een deken opgelegd maar al met al ben ik wel een aantal weken bezig geweest om hem weer lekker los te krijgen. Ik ben terug naar de basis gegaan en heb hem een tijdje alleen maar lang en laag gereden daardoor heb ik het weer opgelost. Soms kan het zoiets zijn en heb je dit niet eens altijd door. Verder staan er in bovenstaand antwoord ook nog eventuele oorzaken. Ik zou niet gelijk het paard op zijn donder geven maar eerst er zeker van zijn dat er niet iets aan de hand is.

Het is heel verstandig om privé les te gaan rijden hoeft niet elke week maar ga dan om de week les rijden. Een instructrice kan goed zien waardoor hij niet wil en als er echt niets met je pony is kan zij je de goede hulpen uitleggen om het voor elkaar te krijgen. Ik vind het wel heel erg raar dat je eigen instructrice je niet kon helpen. Haast zonde van je geld om daar door te lessen.

Espiranza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 09:22

longeren gaat nog wel maar in de bak wilt het echt niet Medisch is er niets met haar aan de hand en de kou is het probleem ook niet.
Ik heb toen ik prive les volgde de instructriese laten rijden en die kreeg haar wel in draf (met moeite) maar het komt hoofdzakelijk dat ze niet alleen wilt gaan draven maat met andere paarden in de bak.
dat laaste wat ik zei komt doordat ik na de prive-les nog even ging vrijrijden in een bak waar ook nog 2 personen reden toen hun in draf gingen wou mijn paard ook in draf maarja dat mochte toen niet!!!!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:59

Misschien geef je gewoon teveel druk, waardoor de pony gaat staken, mijn haffie had ook besloten om niet meer te willen draven omdat hij een paar x een nare ervaring heeft gehad met een bijrijdster en zo het draf als eng had mee gekregen.
Ik ben als ik voelde dat hij niet in draf wilde eraf gegaan en ernaast lopend in draf gezet , een paar x overgangen aan de hand gemaakt en een klikje erbij en toen na een aantal keer er weer op en nu draaft hij weer als vanouds op even lichter zitten en ruimte geven.
Met de zweep of sporen heeft geen zin, je wil tenslotte dat hij het voor jou doet.
Les nemen van iemand die het jou en je pony het op een geduldige manier kan leren zou helemaal niet verkeerd zijn.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:03

En wat zei die instructrice daar dan van? Wat was volgens haar dan de oorzaak en hoe moest je dit gaan oplossen?

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:01

En? Is er al verbetering? Of heb je nog geen les gehad?

mexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:10

Hand naar voren en been geven. Je daar eerst op focussen en dan komt de rest vanzelf.
Je kunt een paard niet lekker rijden als het niet aan je been is, dus trainen. En inderdaad iemand die je daarme kan helpen is nooit verkeerd!
Succes ermee

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:18

Misschien dat je uit dit topic wat info kan halen, worden verschillende dingen genoemd.
Mijn paardje wilde op zich wel draven maar ging ook zomaar in staking.
Mijn oplossing hoeft de jouwe niet te zijn, maar staan meerdere ervaringen in het topic.

Succes!

Sluit idd al het medische uit en ook kwa zadel etc!

Wantivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:53

Ik ken het probleem. Mijn paard wil ook niet aandraven. Buiten en aan de longeerlijn doet hij dit prima. Op een tik met de zweep reageert hij met een bok. Dit blijft doorgaan, dus ik volg dit topic even.
De rug van mijn paard is helemaal nagekeken en het zadel past ook goed. Als iemand nog tips heeft, graag!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:56

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:57

Hoelang is het paard eigenlijk al gereden?
Is ook vaak voorkomend bij paarden die slecht zijn doorgereden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:00

monsera schreef:
Joolien schreef:
want als ik het zo hoor, is het gewoon staken.

Maar ga je je dan niet eerst afvragen waardoor het paard gaat staken?

@ topic starter. Het kan heel goed zijn dat je paard niet aan kan draven doordat hij ergens last van heeft. Mijn pony is nu 21 jaar en rij hem al heel wat jaren. In het najaar werd het ineens een paar dagen koud in de nacht en toen heeft mijn pony kou gekregen op zijn spieren en ik had dat niet gelijk door toen ik het door had heb ik hem gelijk een deken opgelegd maar al met al ben ik wel een aantal weken bezig geweest om hem weer lekker los te krijgen. Ik ben terug naar de basis gegaan en heb hem een tijdje alleen maar lang en laag gereden daardoor heb ik het weer opgelost. Soms kan het zoiets zijn en heb je dit niet eens altijd door. Verder staan er in bovenstaand antwoord ook nog eventuele oorzaken. Ik zou niet gelijk het paard op zijn donder geven maar eerst er zeker van zijn dat er niet iets aan de hand is.

Het is heel verstandig om privé les te gaan rijden hoeft niet elke week maar ga dan om de week les rijden. Een instructrice kan goed zien waardoor hij niet wil en als er echt niets met je pony is kan zij je de goede hulpen uitleggen om het voor elkaar te krijgen. Ik vind het wel heel erg raar dat je eigen instructrice je niet kon helpen. Haast zonde van je geld om daar door te lessen.

Dat zeg ik, als het geen lichamelijk probleem is. Even lezen Lachen