Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Natasjaa schreef:Ik zou eens les nemen overwegen als ik jou was
Natasjaa schreef:En je instructeur/instructrice wist niet hoe dat op te lossen?! Dan zou ik hard op zoek gaan naar een andere...
Ik neem dat alle medische redenen uitgesloten zijn, als last van rug, tanden, wat dan ook? En dat je zadel en hoofdstel ook gewoon goed passen?
Dan zeg ik toch echt, neem goed les!
Joolien schreef:want als ik het zo hoor, is het gewoon staken.
monsera schreef:Joolien schreef:want als ik het zo hoor, is het gewoon staken.
Maar ga je je dan niet eerst afvragen waardoor het paard gaat staken?
@ topic starter. Het kan heel goed zijn dat je paard niet aan kan draven doordat hij ergens last van heeft. Mijn pony is nu 21 jaar en rij hem al heel wat jaren. In het najaar werd het ineens een paar dagen koud in de nacht en toen heeft mijn pony kou gekregen op zijn spieren en ik had dat niet gelijk door toen ik het door had heb ik hem gelijk een deken opgelegd maar al met al ben ik wel een aantal weken bezig geweest om hem weer lekker los te krijgen. Ik ben terug naar de basis gegaan en heb hem een tijdje alleen maar lang en laag gereden daardoor heb ik het weer opgelost. Soms kan het zoiets zijn en heb je dit niet eens altijd door. Verder staan er in bovenstaand antwoord ook nog eventuele oorzaken. Ik zou niet gelijk het paard op zijn donder geven maar eerst er zeker van zijn dat er niet iets aan de hand is.
Het is heel verstandig om privé les te gaan rijden hoeft niet elke week maar ga dan om de week les rijden. Een instructrice kan goed zien waardoor hij niet wil en als er echt niets met je pony is kan zij je de goede hulpen uitleggen om het voor elkaar te krijgen. Ik vind het wel heel erg raar dat je eigen instructrice je niet kon helpen. Haast zonde van je geld om daar door te lessen.