Haflinger Woest wordt Clubkampioen 2008 *filmpje*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

Haflinger Woest wordt Clubkampioen 2008 *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 16:56

De regels:
Woest is een 5,5 jarige haflinger we rijden op B niveau. Hij is 1m53 groot en we trainen vooral de basis waarbij in acht genomen worden: rittigkeit, impuls, en scala der ausbuildung (ben niet zo goed in duits schrijven) in ieder geval
Doorlaatbaarheid
Voorwaarts
Impuls
ect

In onze Limburgse Haflingervrienden club doen we dus elk jaar 4 wedstrijden die meetellen voor het clubkampioenschap. We zijn er altijd hard voor aan het trainen, enkel de rechter galop valt tegen. Maar momenteel krijg ik Privé les van een super instructeur waardoor we op ons 1ste wedstrijd 152 punten en nu sinds ik privé les krijg heb ik 170 en 175 punten gehaald!

BELANGRIJK: bij ons in de club worden de punten zo omgerekend dat je 2x 160 moet hebben om over te mogen naar een hogere klasse, de punten worden dus echt streng gegeven!! Je kan het vergelijken dat 160 punten bij ons gelijk staat aan 3 wintpunten voor de nederlanders. Tis wat ingewikkeld maar ik heb die regels niet gekozen Knipoog

enfin, Omdat woest en ik voor de tweede keer op rij 1ste zijn geworden, zijn we nu samen CLUBKAMPIOEN 2008!!

Hier het filmpje van de proef
met het liedje van Requiem of a dream
http://nl.youtube.com/watch?v=6xqCEaseMes

Mars

Re: Haflinger Woest wordt Clubkampioen 2008 *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:30

Mooi filmpje is het geworden, het is wat moeilijk om hier goed rijtechnisch commentaar op te geven, omdat het wat vaag is, maar ik doe een poging:
- Je tenen steken érg naar buiten, probeer ze recht te houden
- Na de eerste galop lijkt je pony terug in draf te 'vallen' die overgang had misschien iets vloeiender gekunt
- je pony draait het hoofd naar buiten, vooral in galop valt me dit op
- rechtergalop verdient nog wat werk, maar dat gaf je zelf al aan Lachen

Verder een leuke proef neergezet en gefeliciteerd met je clubkampioenschap! Lachen

caballito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:18

Dat ziet er een beetje uit als bij mij Knipoog heb ook haflingertje, zelfde probleem met rechtergalop Scheve mond heel irritant vooral op wedstrijd is dat moeilijk op te lossen, goed aan de stelling werken is mijn tip en goed laten reageren op je binnen been. Heb je ook het gevoel dat hij tegen je been aan hangt soms rechts? Als ik daaraan werk gaat het bij mij vaak beter:)!
Succes ermee en gefeliciteerd met je 'titel' OK dan!

Gr Manon

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 08:39

Dank je, ja hij duwt soms wat terug tegen mijn rechter been, maar als je over de middellijn draaft moet je oppassen of hij gaat wijken voor rechts Clown hij heeft respect voor mijn benen maar alleen in de galop niet zo :s volgens mijn lesgever is dat omdat hij wat "log en lang" is en daarbij moeite heeft om "compact" te lopen, als ik hem met lange teugel zo laten begaan dan gaat het goed in de galop maar als ik het minste van hem vraag is hij "verstrooit" op de rechter kant. Je kan hem soms om je been plooien bij rechts maar van het moment dat je aanspringt wordt hij een plank

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:17

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je filmpje is te veraf om een duidelijk beeld te krijgen.