Pony loopt door binnenbeen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Pony loopt door binnenbeen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 22:35

Hallo allemaal.
Ik heb nu sinds een jaartje een eigen pony, maar ben pas sinds een halfjaartje echt serieus aan het werk. Nu is mijn pony nog best jong, en kan nog niet veel. Dat heb ik haar allemaal zelf aan moeten leren, tenminste daar ben ik nog mee bezig. Dit valt alleen allemaal niet mee natuurlijk. Er zijn een paar aandachtspuntjes maar dat is allemaal nog wel te overzien. Nu loop ik steeds weer tegen het zelfde probleem op, mijn pony valt heel erg door mijn binnenbeen, en dan vooral tijdends het stelling vragen op de grote volte. Stukjes doet ze het dan wel, en dan weer hoofd in de lucht, en schouder naar binnendrukken en hard. Ook wil ze de hoeken nog niet zo goed rijden. Ze is verder wel goed aan het been in de tempowisselingen, maar stelling vindt ze gewoon erg moeilijk. Als ik dan even nét ietsje harder door druk met mijn been, of even streng toespreek dan doet ze het wel. Dus ik weet nu niet of ik haar nu er "door" moet rijden, of dat dit gewoon is dat ze het moeiljk vind.
Dat denk ik persoonlijk wel, maar misschien hebben mensen nog tips om haar beter voor mijn been te krijgen. Zoals gezecht in de tempowisselingen is ze pérfect aan het been.
Ben benieuwd! Lachen

amillia

Re: Pony loopt door binnenbeen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:44

niet reageren op je binnebeen moet je gewoon even een schopje/hakje geven

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:01

amillia schreef:

Nors opkijken lijkt me niet de meest effectieve oplossing in deze.

Zo simpel ligt het waarschijnlijk ook niet.

Geef duidelijk de hulpen, ga eerst bij jezelf na of alles zo duidelijk gaat dat zij het snappen kan.
Begrens goed moet de buitenteugel, vraag met de binnenteugel, buitenbeen er goed bij, binnenbeen duidelijke hulp. De pony is jong en zoekt steun bij jou, jij moet duidelijk uitleggen wat je wil en de pony er nog wat bij helpen.
Ga na of het paard recht is en op eigen benen loopt voordat je dit soort dingen perfect wil doen. Vraag op de hoefslag eens wat stelling naar binnen. Gymnastiek met het paard, los maken dmv (ruime, ivm jonge pony) figuren.

Ik zeg niet dat dit nou hét advies is, maar dit is mijn eerste kijk erop en ik hoop dat je er wat mee kunt. Het is altijd makkelijker gezegd dan gedaan vanaf de zijlijn en zelf kan ik het allemaal leuk vertellen .. maar het voor elkaar krijgen is dan weer wat anders.

WendyxSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:05

Laat weten wie de baas is..

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:14

ik heb het zelfde probleem met me paard ( 4jaar ) die loopt ook door het binnenbeen heen, maar ook alleen op de volte en sommige stukken doet ze heel netjes en andere stukken valt ze door het binnenbeen heen, ik doe altijd de zweep aan de binnenkant en een tikje geven op de hals en dan telkens opnieuw een volte maken

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 16:27

Elise88 schreef:
amillia schreef:

Nors opkijken lijkt me niet de meest effectieve oplossing in deze.

Zo simpel ligt het waarschijnlijk ook niet.

Geef duidelijk de hulpen, ga eerst bij jezelf na of alles zo duidelijk gaat dat zij het snappen kan.
Begrens goed moet de buitenteugel, vraag met de binnenteugel, buitenbeen er goed bij, binnenbeen duidelijke hulp. De pony is jong en zoekt steun bij jou, jij moet duidelijk uitleggen wat je wil en de pony er nog wat bij helpen.
Ga na of het paard recht is en op eigen benen loopt voordat je dit soort dingen perfect wil doen. Vraag op de hoefslag eens wat stelling naar binnen. Gymnastiek met het paard, los maken dmv (ruime, ivm jonge pony) figuren.

Ik zeg niet dat dit nou hét advies is, maar dit is mijn eerste kijk erop en ik hoop dat je er wat mee kunt. Het is altijd makkelijker gezegd dan gedaan vanaf de zijlijn en zelf kan ik het allemaal leuk vertellen .. maar het voor elkaar krijgen is dan weer wat anders.

jaa bedankt, ik heb nu net gereden, en inderdaad. Ik betrap mezelf er vaak op dat ik mijn buitenbeen dan niet gebruik. En het werkt, dus bedankt! Haha!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 16:28

WendyxSenna schreef:
Laat weten wie de baas is..

Jaa dat dacht ik dus ook Huilen van het lachen
maar daar krijgen we alleen maar ruzie van, en dan gaat het helemaal niet Vork

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:27

stef_sweety schreef:
ik heb het zelfde probleem met me paard ( 4jaar ) die loopt ook door het binnenbeen heen, maar ook alleen op de volte en sommige stukken doet ze heel netjes en andere stukken valt ze door het binnenbeen heen, ik doe altijd de zweep aan de binnenkant en een tikje geven op de hals en dan telkens opnieuw een volte maken

Ik zou zeker niet elke keer opnieuw de volte rijden is echt dood en dood saai voor je paard en hier leren ze echt niets van. Ik ben het wel met je eens dat je een goed resultaat wilt hebben maar als dit even niet wil ga dan eerst weer even wat anders doen en vraag het later nog eens. De pony moet het nog leren en jij bent degene die het uit moet leggen als het even niet wil niet eindeloos doorgaan ook met andere oefeningen kun je tot hetzelfde resultaat komen.