,Sinds 8 oktober heb ik Zupilot.
Vader is Jupilot, moeders vader is Lauriston.
Springen gefokt dus
Hij is nu 4 jaar en kent nog niet heel veel
.Hij meet 1,67m! (hij lijkt kleiner, maar dat is dus niet)
Wat ik aan het oefenen ben:
Op 2 teugels rijden, en het stuur er op maken
.Dus sturen met de buitenteugel, aangeven met de binnenteugel, buitenbeen er bij houden als hij uitzwaait, en binnenbeen voor de buiging.
Buitenhand op druk houden, en met de binnenhand "kneepjes" maken.
Ook oefen ik dat hij niet door mijn binnenbeen heen valt door de volte te sluiten en weer te openen, en hem dan naar buiten te drukken met mijn been, als gevolg dat hij weer harder gaat lopen en ik hem dus weer op moet vangen met mijn buiten teugel maar er dan heel goed aan moet denken dat ik kneepjes blijf maken met mijn binnenteugel, omdat hij anders weer gaat hangen.
Wat er gebeurt als ik dit niet zo doe:
Als ik mijn binnenhand vastpak (en dus niet die kneepjes maak) gaat hij in mijn hand hangen en mijn hand mee trekken, en hader lopen en door de druk van mijn hand heen lopen.
Als ik dus niet met de buitenteugel stuur maar hem omstuur met mijn binnenteugel gaat doet hij hetzelfde.
Als ik helemaal niets doe gaat hij met zijn hoofd gooien.
Wat ik nu nog niet wil bereiken:
Dat hij keurig netjes afbuigt, aan de teugel loopt, perfect veruimt en ook weer terug gaat, moeilijke oefeningen zoals wijken, schouderbinnenwaarts etc.
En dan nu, de foto's, als jullie in ieder geval snappen dat ik dus geen commentaar of uitleg hoef hoe ik mijn paard in "de krul" rijdt, want dat weet ik onderhand wel. (Heb zelf ook M1 gereden.)
Laat ik eerst de basis er even inbrengen.
Opzadelen

En hier zo'n moment dat hij een bevlieging krijgt
, omdat hij daar niet ontspannen liep, en door mijn binnenbeen heen viel. 
En nog 2 hoofdfoto's

En, wat vinden jullie?

Edit: Het ziet er misschien niet zo werelds uit op de foto's, en op de foto's van mijn vorige topic loopt hij veel mooier. Maar rijdt nu wel veel fijner en veel soepeler en zachter in de hand