sinne (3,5 ) een maand onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeen

sinne (3,5 ) een maand onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 16:39

Sinne is een merrie van folkert x brandus. Ik ben drie maand geleden begonnen met longeren en een maand terug hebben we haar beleerd (er heeft 1x iemand anders gereden want de 1e keer ben ik niet zo'n held Bloos ) ze doet het supergoed. Het is een pittig beestje en ze wil graag wat bokken uitdelen maar het wordt steeds beter. ik laat haar lekker voorwaarts lopen en ben wat met rechte lijnen bezig. lekker rustig aan.

Alle tips zijn welkom
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
in de galop gaat ze bokken dus durf haar nog niet echt langer te laten maar zou wel moeten
Afbeelding

groetjes

corina21

Re: sinne (3,5 ) een maand onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:44

ziet er zeker niet verkeerd uit,uitschuiven komt wel,paard moet eerst eens wennen aan alles,ben eens benieuwd na meedere topics van jullie.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:50

Ziet er goed uit zeg!
Hoe vaak/lang rijd je erop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:51

Dat ziet er netjes uit, ze loopt niet opgekropt ofzo en heeft geen verkeerd achterbeentje! Til maar niet te zwaar aan dat bokken, vooral voorwaarts houden als ze bokt en niet inhouden want een paard wat vooruit gaat kan niet omhoog tegelijk.
Het lijkt of je je hakken wat verder kunt uitdrukken maar daar zeg ik ook niet te veel van, heb er zelf ook een handje van dat te weinig te doen maar dat komt van een pijnlijke enkel.
Veel succes, ik vind het een leuk paard en het ziet er op de foto's vriendelijk en rustig uit.

jeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 16:53

ongeveer drie keer in de week een kwartierje hooguit twintig minuten met in en uitstappen. Ik stop voordat ze echt moe wordt want het moet leuk blijven. OOk longeer ik haar nog 1x in de week voor de afwisseling. Sinne is erg actief en moet wel een beetje bezig gehouden worden. ik doe het liever zo dan 2 a 3 x maar dan veel langer zo hou ik haar fris en gretig

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:15

Ik vind het er erg mooi en leuk uitzien.

Leuk paard ook.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:22

ziet er lekker ontspannen uit! echt een goed begin!
gewoon lekker zo door laten lopen en idd rechte lijntjes rijden!
en in galop gewoon lekker voorwaarts rijden en goed de ruimte geven!
ben benieuwd naar meerdere topics!
veel succes!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:29

het ziet er super uit Lachen ik zou dit paard licht doorrijden, geen gekke dingen doen....... lange lijnen en weinig bochtenwerk om in het voorjaar weer even een half jaartje op het land te zetten.

vraag is natuurlijk waarom?? Lachen

Nou omdat het echt nog een ontzettend puppie is, ze moet nog heel veel groeien, heel veel uitzwaren. Daarom zou ik nu gewoon de basisknoppen bevestigen door 3 keer in de week 15 a 20 minuten te rijden...... en dan volgend weideseizoen even lekker weg te zetten Lachen

Succes! (het ziet er wel heel, heel netjes uit hoor!!)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:09

Het ziet er best netjes uit hoor! als kritiek punt zou ik toch erop willen wijzen dat je binnenbeen te ver naar achter duikelt (of misschien beide benen, maar dat kan ik op de foto niet zien). Zeker als ze in galop wil bokken, op de galop foto zit je binnenbeen echt te ver naar achter en dat voelt niet fijn voor je paard. Zorg dat je lekker rechtop zit, je neigt nu iets naar voren te vallen. Veel succes!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:18

ziet er goed uit voor een maand onder zadel.
op somiige foto's neig je wat naar voren en ook lijkt het of je been iets naar achter ligt, voor derest ziet het er goed onstpannen uit.
En dat bokken, ach tis ook ng een jonkie e

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:52

Ik vind het netjes voor 3,5 maand onder het zadel.
Mooi paardje ook.
Denk zelf erom dat je niet gaat knijpen met je been en probeer dus je hakken laag te houden en je bovenbeen + knie los te laten, zodat je 50% van je gewicht op de beugels hebt.
Ik ben het ook wel eens met KiWiKo, ga niet te snel en geef haar volgend jaar een tijdje een rust periode.

Heel veel succes verder.

_Kissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:57

Mooi paardje! Lachen Ik vind dat je haar wel netjes rijd, mooi ontspannen ook! Dat uitschuiven komt idd wel, en met dat bokken zit wel goed denk ik. Knipoog

nbrouwer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:31

Leuk paardje heb je hoor! Ik heb zelf ook een 3,5 jarige fries en zit in dezelfde fase als jij. Ze maakt zich ook wat ronder, en langzaam maar zeker kan ik steeds meer naar de hand toe rijden. Grappig om hetzelfde beeld bij jou te zien, en je zult straks ook steeds langere stukken naar de hand toe kunnen rijden waardoor ze dus meer gaat uitschuiven. Succes verder, maar dat komt vast helemaal goed:-)

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:33

Leuk paardje loopt al erg keurig voor z'n leeftijd. Let alleen op je schouders dat niet naar voren valt.. Maar daar is wat aan te doen! Keurig verder, veel succes verder in de sport

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:37

Ziet er leuk uit zeg
Kijk idd uit dat je schouders niet naar voren vallen Knipoog

Succes met je leuke paardje !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:15

Dat van die schouders zijn momentopnames, is niet op elke foto zichtbaar. We zijn niet allemaal hetzelfde gebouwd bovendien. Ik kijk vooral naar hoe het dier erbij loopt en daar kan menigeen nog een puntje aan zuigen!!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:19

Ziet er erg netjes uit! Gewoon lekker ontspannen en niet gedwongen! dit is een goede start, ben benieuwd naar de volgende topics!

xLiekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:22

ziet er heel netjes uit hoor Knipoog
Ga zo door!

Carlii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:23

ziet er hartstikke goed uit! vooral omdat ze nog maar zo kor onder 't zadel is. en echt hartstikke leuk paardje Pling