Valyra @ sgw barchem&diepenheim EB!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Valyra

Valyra @ sgw barchem&diepenheim EB!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 15:50

Heee!
Het leek me heel leuk om een HAW te maken van de foto's die van mij zijn gemaakt tijdens mijn 1e en 2e cross wedstrijd in Barchem en Diepenheim!
Valyra is nu 6 jaar oud (heb haar vanaf 2,5 jaar) en loopt normaal L2 dressuur en B springen Lachen
We maken volgend jaar samen de overstap naar de paarden omdat ik 18 ben geworden en ze een grote e-pony is en dus wel mee kan naar de paarden, ook wil ik volgend jaar gewoon weer gaan crossen daar!:)

Hieronder mijn verslag!!

Barchem:
De dressuur liep lekker en dat resulteerde in 202 punten (helaas geen foto's) stond hiermee 3e Knipoog! Met springen was ik foutloos en toen kon ik door voor ons debuut in de cross! Hindernis 1 en 2 gingen goed! Helaas op 3 een weigering, ook een op 4 waarna ze niet meer vooruit wilde. Ze kon alleen nog maar steigeren en achteruit, mensen mij uiteindelijk geholpen naar het alternatief (die wel goed ging) en hop weer verder, voor hindernis 5 remde ze alweer af.... toen bedacht ik me dat het verstandiger was om te wachtten op de volgende zodat ik wel de cross uit kon rijden en mijn paardje vertrouwen kon geven dus dat heb ik gedaan en uiteindelijk verder de cross uitgereden zonder fouten! Tong uitsteken

foto's springen&cross:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Overleg voor een paar hindernissen Tong uitsteken

Afbeelding
(Foto: 1,2,4 met dank aan bokker: Muriel)

Diepenheim:
De dressuur ging met inrijden minder ze was ontzettend heet.. Gelukkig toch nog een mooie proef neer kunnen zetten die resulteerde in 202 punten Tong uitsteken (helaas weer geen foto's) waarmee ik ook 3e stond! Springen had ik 1 balkje op de laatste hindernis (eigen schuld van mij, ook geen foto's) Toen de cross in ze was ontzettend druk dus was benieuwd hoe we het er van af gingen brengen! 1 ging goed, daarna door naar 2, maar daarvoor moesten we over een bruggetje heen waar mevrouw niet overheen wou, weer steigeren en doen maar uiteindelijk na 1,5 min haar er toch overheen gekregen en zo konden we door richting hindernis 2! Maar nee ook daar wou ze niet overheen Knipoog, de volgende kwam er al aan (na 2 min start de volgende) dus moest ik wachtten tot zei er over heen was en kon daarna weer verder. Ik weer opnieuw aangereden en verder de cross foutloos uitgereden (veel hindernissen niet achter het andere meisje aan gereden, want die ging zo onwijs hard dat we haar niet bij konden houden *LOL* Ik had uiteindelijk een voldoende voor stijl dus heb m'n eerste winstpunt binnen (waar ik overigens volgend jaar niks meer aan heb maar dat geeft niks!)

Afbeelding
Start

Afbeelding
Op naar hindernis 1

Afbeelding
Afbeelding
Windmolen hindernis 6
Met dank aan bokker: xxitsmexx Haha!

Afbeelding
Afbeelding
Waterbak hindernis 10 b
Met dank aan bokker: Nathalie1993

Eigen Commentaar:
Meer meegaan boven de hindernis, meer 'inscharen'

(Iemand ook nog tips voor als je paardje gek gaat doen als ze bij andere paarden weg moet? Heb het gevoel dat mijn paard een beetje verlatingsangst heeft voor andere paarden, als ik alleen weg wil hier thuis draait ze op sommige stukken door, veel steigeren enz. en dat is nou ook precies wat ze in de cross doet echt zonde wat op crosstraining springt ze alles zonder achter een ander aan te gaan.)

Bedankt voor het kijken! Lachen
Reactie's zouden leuk zijn!! Lachen

__Rianne

Re: Valyra @ sgw barchem&diepenheim EB!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:56

heeel erg leuk lotte, vind het er superleuk uit zien. Dat je nog wat kan zien onder je cap door hihi.

Wat betreft dat 'verlatingsangst', gewoon heel vaak oefenen met bv. een buitenrit dat jij eerst weggaat. Zou het verder niet weten, zou gewoon heel veel oefenen.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:36

Ziet er leuk uit zeg! Oortjes d'rop en gaan Haha! Jullie hebben veel plezier erin zo te zien!

Met die verlatingsangst inderdaad misschien oefenen met wegrijden van een groep en weer rustig terugkomen...

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:20

het ziet er inderdaad wel plezierig uit maar ja wat wil je ook het is crosse Tong uitsteken

verder moet je (net als mijn probleem) opletten dat je je benen niet naar achteren gooit op de sprong om het maar even zo te zeggen, probeer druk op de beugels te houden.

voor het gedoe ik heb het ook gehad, heel vervelend maar jij blijft er tenminste nog op zitten Vork die van mij draaide vliegensvlug om waardoor je gelanceerd werd.
gewoon blijven oefenen heel veel het bos in gaan en als je samen gaat met iemand stug 10 meter of meer voor de ander blijven rijden. Met crostraining ik weet niet hoe jullie oefenen maar ik sprong dan een hindernis en reed een klein rondje door het bos door totdat ik weer bij de groep kwam. toen ze het eenmaal doorhad was het geen probleem meer. dat was vorig jaar, begin dit jaar begon het spektakel weer opnieuw maar dat is ook een gebrek aan ritme geweest. Toen ze weer 1 cros gelopen had was het weer goed.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 18:10

Hee!

Bedankt ik ga het proberen!
Het is echt een onwijs groot probleem, als ik al bij huis weg wil rijden komt ze al omhoog en slaat dan keihard weer op de grond neer (zelfs op asfalt hartstikke slecht dus), gaat achteruit lopen (zit dan geen stop meer op) waardoor ik er vaak af moet springen want anders belanden we in de sloot (ook wel eens gebeurd!)

haha vera_pino er is dus nog hoop voor mij? Tong uitsteken ik zal op m'n benen gaan letten nu je het zegt zie je het inderdaad op elke foto terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:20

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen