Ik heb nu een half jaar een eigen paardje, het is een geweldige 3jarige Quarter.
Ze is western beleerd en ik rijd haar nu ook western. we kennen nu alleen nog de basis. ik rijd dr nog niet erg laag, omdat ze dat gewoon nog erg moeilijk vind i.v.m. balans e.d.
Ik heb eerst altijd bij Ed Gosen gestaan en daar hebben ze een mooie westernbodem. daar heb ik haar ook de beginselen geleerd van de stop en de spin. die kunnen we dus een beetje maar niet heel erg goed. Helaas was het wel heel erg ver fietsen en daarom hebben we haar een paar weken geleden wat dichterbij gezet. helaas hebben ze daar geen westernbak en kan ik dus alleen nog maar de basis oefenen.
Ik heb voordat ik western ging rijden 9 jaar altijd engels gereden en dat vind ik nogsteeds ook erg leuk om te doen. Nou ging ik laatst met haar vrijspringen en dat blijkt ze heel erg leuk te vinden. nou lijkt mij springen met een westernzadel niet erg comfortabel. Ook is mijn droom om van haal het ultimie allround paardje te maken. (dus dat ik haar en western en engels kan rijden) nou vraag ik mij af hoe haalbaar dat is, zonder dat ik haar teveel in verwarring breng.
Nou heb een tijdje geleden in het tijdschrift een ros een artikel gelezen over Wenglish (engels en western). Daarin stond dat paarden de 2 rijstijlen net zo goed kunnen onthouden als dat mensen verschillende soorten dansen kunnen onthouden. Ook was er op mijn vorige stal iemand die gewoon western en engels met m rijd. die deed zelfs een proefje in de f.
Nou is mijn vraag dus eigenlijk. is dit echt zo haalbaar? hebben jullie tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Ik heb hier nog een foto van gister, dat je een beetje een idee krijgt hoe ik nu met dr rijd. de kwaliteit is helaas bagger, maar de foto is met een mobieltje genomen:

Ook zit ik te twijfelen over het aanschaffen van een vhzzadel en hoofdstel enz. maar dan moet ik dus wel zeker weten dat het kan. het is moeilijk om het gewoon te proberen, want ik mag wle een zadel van iemand lenen. maar ik heb niet veel verstand van het passen van zadels en durf het niet aan er zomaar mee te gaan rijden, want wil niet dat ze last krijgt van haar rug.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Groetjes Anneke