Vajnic (v. Weltino) @ work voor selecties (M1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Vajnic (v. Weltino) @ work voor selecties (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 21:56

Ja, voor je het weet beginnen de selecties alweer, dit keer voor ons in de M1 Clown
We hebben pas 2 wedstrijden M1 gestart, niet al te veel oefening dus, 4 winstpunten nu.
Op zich gaat het redelijk tot goed. We oefenen thuis fijn door, de ene keer beter dan de andere.

Echt probleem loop ik momenteel niet tegenaan. Behalve dat ik op deze foto's zelf niet zo heel netjes zit.
Mijn laarzen zijn wijder gemaakt ivm een blessure waardoor mijn spier bij inspanning opzet en dat was vandaag even wennen.
Verder hebben Vaj en ik vandaag een paar miscommunicaties gehad, maar hebben we ook fijne stukken gehad.
Aan het eind nog even proefje doorgereden voor zondag, daar zijn deze foto's van.

Afbeelding
Deze foto is van vorige week. Om te bewijzen dat ik wel rechtop kan zitten, was alleen net iets tegen mam aan het zeggen Clown

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Imo begint ie meer te sluiten Ja

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Miscommunicatie, het aangalopperen op E Clown
Ik wilde galop, hij ging met zijn benen smijten en werd strak in de bovenlijn ROFL

Afbeelding
Het kwam uiteindelijk goed Knipoog hier op de volte middengalop

Afbeelding
Ergens in een hoekje

Afbeelding
En lekker bulldozeren na het oefenen van de proef Clown
Zo draven (of galopperen) we altijd even uit.

Afbeelding
Zijn knappe koppie Lovers

Afbeelding
En af en toe is er ook plek voor wat gespeel en geklier, wat ie allemaal wel grappig vindt Haha! Clown

Dat was 'm weer voor nu, we zullen zien hoe het zondag gaat Lachen
Laatst bijgewerkt door Annash op 06-11-08 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Re: Vajnic (v. Weltino) @ work voor selecties (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:02

Ik ga iets heel gevaarlijks zeggen aangezien je het vanaf een foto niet kunt beoordelen maar ik het het gevoel dat je ophouding soms iets te lang duurt.
Denk dat je meer lossigheid kunt krijgen als je die sneller kunt maken.

Verder begint hij nu echt volwassen te worden in zijn type en houding. Ja

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 22:03

Da's niet gevaarlijk daar ben ik het met je eens.
Imo moet hij sneller worden in het remmen, maar ook in het vertrekken. Is een punt waar we aan werken. Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:06

Hee Shanna, ben jij nu kleiner geworden of is Vaj groter geworden, of lijkt dat maar zo? Tong uitsteken

Ik kan op deze foto's goed zien dat je hem niet helemaal lekker aan het lopen hebt. Hij laat zich niet helemaal fijn los in de kaak, of lijkt dat maar zo? Komt dat misschien doordat je hem nu meer in oprichting rijdt? Lachen
Desalniettemin vind ik het er nog super uitzien en heb je hem toch lekker aan het lopen, alleen heb ik wat fijnere pics in het verleden gezien.
Dat bulldozeren ziet er wel erg fijn uit. Ja Heerlijk ontspannen, maar toch goed aan het werk daar nog, zie dat achterbeentje!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 22:09

Ik ben kleiner hier. Volgens mij heeft dat ook met mijn bodywarmer te maken Haha!
Hij liep ook niet helemaal 100% vandaag. Maar ik wilde de foto's toch gewoon laten zien. Het is immers een training, hier werk je om te verbeteren. Op concours moet het goed zijn.
Bijkomstigheidje is dat Vaj thuis een tikkie lastiger te rijden is voor mij, waardoor concoursplaatjes er al sneller fijner uit zien. Dat vindt ie heel leuk, kun je merken, en op één of andere manier heb ik dan vaak weinig (minder) te stellen met hem. Da's grappig toch, vaak zie je dat het op concours slechter gaat door zenuwen Haha!
Loslaten in de kaak is vanaf het begin een probleem geweest. Vanaf juli wordt dit (met name thuis!) steeds beter. Vandaag was het weer wat wisselend, zoals vermeld in de openingspost. Klopt dus dat je dat ziet. Eerder bleef ik dan maar basis rijden en zo proberen hem los te krijgen, maar dat werkt niet, dat bleek. Wat wel werkt is gewoon doorgaan en ook oefeningen meepakken. Dus dat is wat ik tegenwoordig doe. Op een gegeven moment laat ie dan los en kan ik toch fijn afsluiten, iets wat eerder lastiger was.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:20

Je kunt inderdaad zien dat ie net iets minder fijn is dan anders. Dat uit zich ook in dat ie iets korter in de hals wordt en wat minder fijn door de kaak. Maar je geeft zelf al aan dat je daar mee bezig bent. Verder zie ik nog steeds een inwerkend linkerhandje..
Ik vind de vijfde foto (van nu, niet van vorige week) wel weer erg fijn, daar zit jij ook mooi.

En als je dat wapperen met de benen in goede banen kunt leiden, wordt ie wel errug gaaf hoor! *LOL*

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:14

Leuk om weer foto's te zien. Dit is een paard met wat lijkt een ontzettende goede zelfhouding. Daar heb je echt profijt bij, blijft een heel goed dier! Ik vind zijn draftoer (vanaf de foto's) fijner nog dan zijn galop. En idd als je die zwaaibenen in goede banen gaat leiden, dan wordt hij spectaculair! Gefeli met je 4 winstpunten

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:46

Nou je paard gaat de goeie kant op begint lekker te klimmen vanuit de schoft. Ik zou soms nog wat meer lengte voor in de hals willen zien. Ik zie dat paard van achteren goed mee blijft trekken en ook beter gaat sluiten. Succes

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:32

Nou ik ga idd met de rest mee, maar ik vind je eigenlijk niet kleiner ogen op vaj, eerder wat groter Ja
Of begin ik er nou gewoon aan te wennen Knipoog
Maar pff blijft er goed uitzien, en wat kan hij met z'n benen wapperen he, super!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:08

Hij ziet er goed uit Shan! Gaat steeds beter sluiten en dragen. Je ziet inderdaad wat spanning in de halshouding en kaak. Maar goed, je weet dat je daar aan moet werken.
Ik vind je houding overigens helemaal niet slecht hoor. Je lijkt af en toe wat in een stoelzit te zitten. Maar ik zie wel mensen rotter op hun paard zitten Knipoog
Hoe bevalt het trouwens, je laarzen wat losser?

Enne, je lijkt inderdaad wel wat kleiner. Haha!
Wanneer kom je eens op een passende pony rijden? Schijnheilig Haha!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:27

het ziet er heel erg netjes uit Lachen hij gaat zich steeds beter dragen om het even zo te zeggen echt heel mooi bergopwaarts Haha!

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:07

haha we hadden het er net over, ik wist niet dat je ook een topic had gemaakt dus doe ik ook even reageren Vork

Hij mag inderdaad meer lossigheid in de bovenlijn. Maar zoals ik begrepen hebt ben je hier nu net mee bezig: met meer opsluiten en verzamelen.
Wat je zelf ook al zegt is dat ie sneller moet worden, zodra Vaj sneller wordt zal hij ook eerder loslaten en komt de lossigheid vanzelf.
Ik denk dat je zo gewoon lekker moet dooroefenen en dan komt het echt wel goed, weet ik zeker Haha!

Trouwens: foto 1 vind ik al een heel fijn beeld geven!

Lydjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:21

Er zit toch wel verbetering in hoor, foto 6 ziet er echt heel fijn uit! Met name de oprichting is beter. Ik ben het met de rest eens dat hij ontspannender is geweest, maar nu vind ik wel dat hij nu nog beter beengebruik heeft! Zoals bijvoorbeeld foto 6. En bij de miscommunicatie is z'n voorbeen wel echt heel gaaf Tong uitsteken Verder vind ik dat je al heel recht zit hoor, maar je kan op bijvoorbeeld foto 5 nog meer je schouders naar achter 'rollen', om het maar even zo te zeggen. Dan is het plaatje echt compleet.
Al met al blijven jullie een super combinatie en heb je gewoon een heel gaaf paard! Haha!
Veel succes met de selecties! Knipoog

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:04

Geweldig paard heb je onder je kont! Ziet er echt heel fijn uit. Commentaar is al gegeven door jezelf dat het schakelen nog beter moet gaan functioneren (Goh ik hoor mn intrcuctrice praten :''Hij De rem en het gas moet nog beter functioneren'') Mijne kan ook zo lekker door bulldozen! Heel veel succes iig!

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:10

Mooi paard heb je:D
Ziet er goed uit!!;)
Succes op de selectie!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:47

Moderatoropmerking:
Berichten verwijderd die niet volgens de regels van HAW geplaatst zijn. Denk erom dat je berichten rijtechnisch commentaar moeten bevatten. Vajnic is heel mooi, en dat mag je best zeggen, maar aangezien HAW speciaal voor onderbouwd rijtechnisch commentaar is, moet je bericht dat ook bevatten.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:31

wat leuk om de vooruitgang bij jullie te zien. die foto van de miscommunicatie is mooi fijn aan elkaar en klimmend uit de schoft.
Jammer dat dat de bedoeling niet was anders had je met iets meer lossigheid vanuit je hand (of minder aanhouden zoals katja het zei) een super draf gehad Haha! maarja nu sloot je 'm vast terug voor de galop.
iig succes morgen

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:49

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoet verwijderd.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:58

Allereerst wil ik graag even zeggen dat ik vind dat je altijd erg fijne plaatjes laat zien en ik vind Vajnic echt een gaaf beest. Knipoog

Vind hem alleen op vooral foto 3 wat 'strakjes' aan de voorkant? Misschien doordat je nu wat meer in de oprichting rijdt maar hij lijkt een beetje stijf-achtig en kort. Probeer hem dan net wat losser te laten, even wat meer soepel te maken. Eventjes weer wat ronder en losser alvorens je weer opricht. Lachen