Contragalop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amibre

Contragalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 19:19

Mijn bijrijdpaard komt uit Denemarken en is daar in de Z uitgebracht. Nu is het een erg leuk leerpaard waar ik heel veel aan heb maar de 'simpelere' dingen zijn dus erg lastig. Ik noem even een voorbeeld:

De contragalop:
De wissels gaan perfect als ik de hulp daarvoor geef en ook wanneer en waar. Nu wil ik graag een stuk contra galop doen maar hij springt automatisch over. Ook als ik die hulp niet geef. Nu weet ik wel dat dat er zo bij hem in zit maar ik geef de hulp niet!
Ik heb al van alles geprobeerd. Ook op de gebroken lijn spingt hij al over.
Heeft iemand tips of trucs?? Graag!

marrianne

Re: Contragalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:10

probeer heel erg overdreven dan de galophulp te behouden die je hebt dus .. zit je in de linkergalop en die wil op de rechterhand verder in de contra rijden,, blijf hetzelfde zitten, maar, houdt je rechterbeen dus goed naarachter en behoudt je linker stelling, zo doe ik het met de mijne want die springt ook om als het te moeilijk wordt

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:19

En probeer de contra op te bouwen, dus eerst een minimale gebroken lijntje en dat steeds verder uitbouwen naar meer.
(Misschien eerst een gebroken lijntje van nog geen halve meter).
Ik weet niet of je dit ook al geprobeerd hebt?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:22

Ik weet niet of het zo is hoor maar probeer je binnenteugel los te laten.Vaak springen paarden de wissels op de teugels en helaas niet op de benen.
nogmaals ik weet niet of het zo is, maar allicht het proberen waard

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:25

Dat wilde ik ook net zeggen. Denk ook om je buitenteugel, misschien heeft hij idd geleerd om te springen op het omzetten van de stelling met de hand. Als je dan steviger begrenst op de buitenkant kan dat wellicht helpen.
Ook is een wissel makkelijker dan contra, dus misschien ben je gewoon nog niet genoeg op hem ingespeeld en doet hij wat hij prettiger vind. Je zou elke keer als hij omspringt een wissel terug kunnen maken, of terug naar stap en contra aanspringen.

Amibre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 09:40

@ Mirkip: Ja ook bij een super kleine gebroken lijn springt hij over.

@ladygiroc: Dat zou misschien nog wel eens kunnen helpen. Ik heb eigenlijk geen idee of ik de binnenteugel op dat moment teveel loslaat. Daar zal ik eens op gaan letten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:16

Let er ook op dat je heel stilzit!
Ik heb eens met een paard gereden wat GP was opgeleid en wilde daar contra mee rijden en die begon gelijk met de wissels om de twee omdat ik niet stil genoeg zat Bloos