ik heb lang nagedacht of ik wel een topic wilde openen in HAW......maar ik ben eigenlijk zo trots dat ik het wel met jullie wil delen.
Wodan is nu 3,5 jaar, en heb nu in totaal 17 keer gereden.
Ik rijd Wodan maar 1 a 2 x per week, waarvan 1x altijd in het bos en een klein half uurtje 1x per week in de bak of zelfs niet, soms rij ik hem ook wel eens 3 weken niet omdat hij alles zo goed doet en nog zo jong is.
Een niveau hebben we dus eigenlijk nog niet, we zijn vooral bezeig met wodan aan de hulpen te krijgen en het zoeken van zijn balans.
In de stap heeft hij het al aardig te pakken en begint hij al mijn hand op te zoeken, in de draf en de galop zijn we nog niet zover.
Dit was de 2de keer in de grote bak en dat vond hij wat moeilijk, hij kijkt veel met zijn oren naar achter vandaag, dat doet hij normaal niet maar dat komt omdat Wodan een hekel aan modder heeft en hij eigenlijk niet in de bak wilde lopen
vandaar zijn oortjes!Ik moest ook het een en ander aan overtuigingskracht gebruiken voordat hij besloot om zijn eigenwijze haflinger karakter even ter zijde te laten
In de galop val ik nog wat met mijn bovenlichaam naar voren, maar daar werken we hard aan, ik moet meer op me 'bipsje'gaan zitten.
Ik heb mijn handen breed staan omdat ik op deze manier Wodan beter kan sturen zonder ruw of hard in te werken, maar dat weten de meeste wel die ooit een jong paard hebben gereden.
Ik heb Wodan zelf zadelmak gemaakt en dus zelf alles geleerd
Wat mij erg opviel aan mijzelf was:
Dat ik vandaag zo nu en dan mijn hakken optilde omdat hij minder goed voorwaarts was door de modder
Ik nogal eens geregeld geld zoek......
Mijn handen vaak iets te relaxt op mijn bovenbenen laat hangen.....
Waar ik geen commentaar over wil is over de combi Wodan en ik........
Leuk als je een berichtje achter laat!
Los stappen

Drafje door de modder, en nee ik heb geen zin, krijg vieze voeten

Daar heb je mijn handje, foei

Stapje tussendoor....ik had inmiddels zelf modder in mijn oog.....

Kijk en nu doe ik even me oortjes naar voren, want eigenlijk ben ik altijd blij als er geen modder ligt

Er ligt een plas links en nu moet ik aanspringen....bah

Hier word ik weer even blij, minder modder......

Binnendoor bij de plas

Toen ik linksom aangallopeerde opperde mijn vriend dat de camera al in de tas zat met de vraag; Gallopeer je ook linksom
wat een schatje he!Van het uitstappen en draven heb ik helaas geen foto's, ga altijd een ronde om stal dan en mijn vriend had geen zin om de camera mee te nemen door de regen......haha, ben al blij met deze foto's, zo kan ik zien wat er fout gaat.
In Januari start ik met lessen, ik ga overstappen naar western rijden met Wodan!
Groetjes Loes
dat is ook een reden waarom ik heleaas een tijdje niet gereden had, toelichten is denk ik niet nodig
Prachtige haf en jullie passen super bij elkaar.