Afgelopen vrijdag is Ulaney door de Osteopaat/fysio behandeld.( http://www.equinehealthcare.org )
Mijn gevoel was dat hij z'n achterhand niet volledig gebruikte, en ruimer/beter kon bewegen.
Dat klopte gezien z'n achterhand helemaal vast zat (bij bekken). Hierdoor was de
spierobouw in z'n rug en kont ook niet optimaal. Nu moeten we 8 weken "revalideren"
Eerste 2 dagen was 6 x 10 minuten stappen, dit hebben we braaf gedaan. Daarna was onze opdracht
om elke dag schouderbinnenwaards op klassieke rijkunst te rijden. ( zo leert hij waar hij z'n benen goed kan neer zetten)
Alleen het probleem is dat meneer niet eerst even mag draven ofzo, dus ontzettend druk is en daarom niet
de aansporingmet het zweepje (gewoon tasten natuurlijk) op z'n achterbeen niet accepteerd.
Ik heb er een dvd bijgekregen en daar ook de instructies van opgevolgd natuurlijk. Dit houd dus in, bijzetteugels, losjes zodat
hij gewoon zn eigen weg kan zoeken, de stelling moet zo danig goed zijn dat de binnenteugel er losjes bijhangt.
Afin, het komt er op neer dat het scharen en openen moeilijk gaat en dat hij het gewoon moeilijk vind
om schouderbinnenwaards aan de hand te lopen
Hebben jullie tips of adviezen hoe ik dit beter kandoen zonder dat hij na 2/3 passen weer snel achteruit loopt of naar voren springt omdat hij het niet snapt?
Of wat ik natuurlijk fout doe of beter kan doen!
Ik hoop van wel