Ik rijdt sinds een poosje een dravertje bij.
Dit paard heeft vroeger op de renbaan gelopen (van die galoprace's)
Paard wilde alleen maar HARD, en het probleem is dat de eigenaar haar niet kan houden wegens fysieke redenen.
De eigenaar vroeg mij het paard een beetje te corrigeren zodat zei haar makkelijker kan rijden.
Opzich heb ik hier best wat ervaring mee dus zo gezegt maar niet zo gedaan
In het begin was het alleen maar hard, harder, hardst en nog harder..
Dat heb ik er nu redelijk uit. De draf is redelijk, en de galop is zowaar netjes en beheerst, maar moet ze goed bij me houden. Na de galop is het trouwens drama en de rust ver te zoeken. Ik noem het ook bewust rust want echte ontspanning kan ik het niet noemen.
Ik heb haar een tijdje met een martingaal gereden omdat ze heel erg met haar hoofd gooide.
Nu komt het probleem, ik wil dit paard netjes nagefelijk rijden maar op 1 of andere manier wil ze niet zakken. Ze is super aan het been, een rem is heel ver te zoeken..
Aan de longe is lekker ontspannen (ook na de galop) en nagelijk, vw-nw doet ze aan de longe ook niet.
Maar zodra ik erop ga zitten loopt ze wel rustig maar komt niet vanzelf naar de hand toe.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ze haar bouw niet echt lekker mee heeft, ze heeft een ietwat doorgezakte rug en is overbouwd.
Hoe kan ik dit paard nu het beste rijden? IK wil ze dus absoluut niet naar beneden trekken, en rijd ze van achter naar voor maar ik krijg er voor dus niks voor terug..Ja of een hoofd in de lucht of heel veel spanning en kracht.
Ik heb heel wat paarden gereden en gecorrigeerd maar deze zet me echt even met me handen in het haar.
Ik heb eraan zitten denken om een tijdje een slofje om te doen maar weet niet of dit de juiste manier is in deze situatie. Ik Kan overigens wel overgweg met een slof.
Ik sta graag open voor nieuwe trainingsmethode's dan die op dit moment gebruik, vandaar dat ik het hier plaats.
Dus de gouden tip is welkom.!