Waaronder deze merrie. Ze is 23 jaar en heeft vroeger ZZ springen en M dressuur gelopen. Ze heeft daarna in een manege gestaan waar ze duidelijk niet op haar plek stond.
Het is een pittige tante die weet van wanten. Ze trekt me ontzettend snel mee naar voren en zet hem dan op een lopen. Ik neem haar dan rustig terug op een volte en dan komt ze heel gemakkelijk terug. Ze wilt alles zelf bepalen, de snelheid, de richting, de oefening. Dit heeft ze natuurlijk allemaal kunnen doen op de manege, maar niet meer bij mij. Het is een goudeerlijke merrie en een top karakter.
Dit was de 2e keer dat k haar reed, daarom heb ik héél rustig aan gedaan en haar gewoon uitgenodigd om naar benee te komen.

Lekker instappen

Idem

Ze doet haar mond open, maar voor de goede kijker hou ik mijn teugels los.. Gewoon aan het kauwen op het bit.

Ietswat bergopwaarts

Van draf-stap maar ze begint al te komen

Val iets voorruit, maar ze heeft nog zo'n zwakke achterhand dat ik mezelf écht omhoog brengen.

Wanneer zij mijn hand opzoekt, geeft ik haar ruimte om haar nek uit te schuiven en geef ik extra been. Ik begin haar nu steeds meer door te krijgen...

Hier loopt ze onder me vandoor en weer zo'n zwakke achterhand. Ik ben hier mee bezig door veel wisselingen te maken in haar tempo enz. maar het gaat allemaal moeizaam en langzaam.

Kijk hier wordt ik al weer wa tblijer van. Mevrouw begint mijn hand te volgen en wil wel wat nageven. Gek genoeg doet ze dit vooral in draf en galop en in stap is ze nog wat moeilijk, maar ik geef haar de tijd

Ze begint er zowaar lol in te krijgen

Dat was het mensen, let wel, dit is een oud paardje met véél pit. Is de laatste tijd niet/niet goed gereden waardoor ze heel stijf is. Ze wil niet buigen, daar ben ik dan ook erg mee bezig. Helaas is ze voor de verkoop en kan ik haar niet verder trainen. Ik ga volgende week mijn instructrice erheen slepen om even een lesje met haar te nemen zodat ik weet waar ik aan kan werken.
Ik hoor graag commentaar, vooral over hoe ik haarachterhand meer kan activeren en haar buigbaarder te maken. Ik longeer haar 1 a 2 keer per week met pessoa (gewoon draf stap enz.) om te kijken hoe ze daar op reageert( geen enkel paard daar wordt gelongeerd, dus dat was wel schrikken voor hun
).Alvast bedankt!!
Lekker mooi wit.. Hou van schimmeltjes!