niet stilstaan.. wat te doen?? help!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XAngel_

niet stilstaan.. wat te doen?? help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 20:37

ik heb een klein probleempje. mijn verzorgpony wil gewoon niet stil staan. bijv. als ik haar wil borstelen, aansingelen, of de beugels naar beneden doen. echt heel erg! en als ik met het zadel aan kom lopen, plet ze haar hele linkerkant, tegen de want, en kan ik er niet meer bij!

nu iriteer ik mij hier helemaal dood aan. No Cheer

maar ik weet niet hoe ik dit kan oplossen..

iemand een idee??

groetjes mij!!

Kelnardo

Re: niet stilstaan.. wat te doen?? help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:45

He, vervelend voor je maar misschien kan ik helpen. Mijn paard heeft af en toe ook moeite met stilstaan. Bloos Meestal corrigeer ik hem dan door gewoon te zeggen dat ie stil moet staan of ik zeg duidelijk Hooo.... Haha! Maar soms heeft meneer ook geen zin om te luisteren dus dan gebruik ik mn zweep om hem een tik te geven meestal beweegt ie dan even heftig maar daarna staat ie gewoon stil. Verdrietig Knipoog Als ze haar linkerkant plet, kun je haar een tik geven zodat ze opzij voor je gaat. Ik weet niet of je over een poetsplaats beschikt maar als je hem daar aan vast zet heeft ie minder kans om aan de wandel te gaan.... Ik heb het idee dat hij nogal dominant over je is, misschien wat meer longeren en wat join- upjes doen zodat ie beter naar je gaat luisteren.... staat hij tijdens het halthouden van het rijden ook niet stil???

Kelnardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:46

Sorry, ik merk net dat ik nogal veel van geslacht wissel, ik bedoel dus mannelijk he...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:50

Ik zou niet zomaar join ups adviseren. Mijn paard heeft dit ook gehad met het opzadelen en dat kwam door een pijnlijk zadel...

Maar gezien het feit dat dit paard het te pas en te onpas doet moet je gewoon veel oefenen. Dicipline. Aan het touw gewoon altijd 4 voeten aan de grond, en je paard steeds op de plek terug zetten waar hij stond. Op een gegeven moment worden ze het zat en blijven ze wel staan.
Het kan zijn dat je dan een keer een middag alleen maar heen en weer aan het lopen bent tussen je paard en je zadel (want als je je omdraait gaan ze klooien), maar als je dan doorzet heb je hem ook. Tenminste, zo was het bij die van mij wel.

Tikken helpen bij die van mij niet. Ten eerste wil ik haar niet 'tik proof' maken en dat krijg je wel als je te pas en te onpas tikken uitdeelt. Ten tweede moet ze het gewoon doen omdat ik dat wil, niet omdat ik haar anders pijn doe. Het moet uit haar zelf komen. Ze kan kiezen, luisteren of niet luisteren, maar als ze niet luistert heeft ze een saaie rotmiddag Tong uitsteken .

XAngel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 20:54

Kelnardo schreef:
staat hij tijdens het halthouden van het rijden ook niet stil???

als ik halthoud en ik zit er boven op dan ook niet. behalve als ik al een tijd gedraaft en gegalopeert heb Huilen

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:04

elke pas die die verzet zet je weer terug, dan rij je maar een keer een dag niet en ga je daar mee bezig, uit eindelijk zou die snappen dat ie op jou moet wachten en stil moet blijven staan. Ook bij het halthouden elke pas die die vooruit zet moet hij ook weer achterwaarts. Dit is even heel vervelend, maar als hij dit snapt, is het super fijn!

XAngel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 15:22

Giorgio_x schreef:
elke pas die die verzet zet je weer terug, dan rij je maar een keer een dag niet en ga je daar mee bezig, uit eindelijk zou die snappen dat ie op jou moet wachten en stil moet blijven staan. Ook bij het halthouden elke pas die die vooruit zet moet hij ook weer achterwaarts. Dit is even heel vervelend, maar als hij dit snapt, is het super fijn!

ik probeer het nu,, maar ze vind het wel heel leuk Verdrietig en dan gaat ze een stapje naar voren en naar achteren, dan weer naar voren enz.. eventje is het best grappig om te zien:O.. maar t helpt niet echt..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:26

we hebben het niet over 'eventjes', doorzetten! Desnoods de hele middag! Als jij een langere adem hebt dan haar gaat het haar echt wel vervelen! Dan sta je maar een middag voor aap voor je stalgenoten uiteindelijk win je wel!