Cinedine Z en Kylie @ work geen nivo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kYliieJ

Cinedine Z en Kylie @ work geen nivo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 16:42

Dit ben ik met 1 van me bijrijdpaarden genaamd Cinedine Z
Cabdula du tillard x Aldato
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cinedine Z is een ruin van ong 1,85/1,86.
Flinke hoogte dus.
Hij is 4 jaar en de eigenaar is hem aan het trainen om te springen en voor mee te nemen op concours.

Tussendoor rijd ik hem wel eens ong 2x in de week denk ik.
Is nog lange na niet perfect maar wat een klus zo'n groot beest rijden.

Commentaar en tips zijn welkom.
op de fotos zijn mijn handen heel laag, de mensen daar hebben liever dat ik mijn handen laag houd dan zo heel hoog.

Het zadel wat erop ligt is een zadel wat gebruikt wordt voor het zadelmak maken van jonge paarden, het goede zadel waar ik normaal mee rijd lag thuis.

Veel kijkplezier Lachen

Alicia2u

Re: Cinedine Z en Kylie @ work geen nivo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:01

Ohw, leuk een Aldato! Ik reed vroeger een Aldato in de manegelessen (zie profiel voor foto's). Dat paard is verantwoordelijk voor mijn springangst, maar qua dressuur ging het vrij aardig.
je ziet de vergelijking wel.

A La Long (v. Aldato), 2005

Wat me opvalt is dat dit zadel je in een stoelzit dwingt; je onderbenen liggen te ver naar voren. Doe je beugels een gaatje langer en probeer op de binnenkant van je benen te gaan zitten (door je hak naar je bibs te trekken als je op je paard ziten en dan je onderbeen terug te leggen op de juiste plaats zonder je knie te verplaatsen, dan krijg je het juiste gevoel.)
Het paardje mag wat meer bij elkaar lopen en je aanleuning moet wat contanter (foto 3 en foto 6).

Ook het zadel mag 10 cm verder naar achteren: nu ligt het op de schouderbladen en belemmert het het paard in de beweging. Zorg dat de schouderbladen vrij liggen, zodat het paard wat meer kan rijzen in de schoft en wat meer gewicht op de achterhand kan nemen.

Erg leuk paard! Jullie zijn een leuke combinatie.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 19:54

Normaal ligt dit zadel er ook niet op. maar het andere zadel lag thuis.
en mijn beugels mogen wel langer ja dat klopt, maar omdat dit paard nog best jong is en soms nog beetje onstabiel loopt zit ik liever eff wat korter zodat ik het paard goed kan leren kennen en maak ik de beugels vanzelf wat langer.

maar bedankt voor je reactie

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:45

leuk paard zeg

probeer hem wat actiever te rijden zodat de achterhand wat meer meekomt.
je benen lijken wat onrustig,waarom gebruik je je sporen?

veel succes iig verder

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 20:53

Normaal rijd ik op een ander zadel wat fijner is om op te zitten en dus mijn benen ook stiller liggen.

paard wordt altijd met sporen gereden dus heb ik ervoor gekozen om ook sporen aan te trekken omdat ik anders zoveel been moet geven de hele tijd en dat is ook geen pretje want dan lijkt het alsof ik zit te trommelen.

en paard is zig 1 keer gaan liggen met mij en kon ik hem niet overeind houden omdat hij niet op mijn been reageerde.met spoor kan ik net wat harder been geven mits hij evt zou willen gaan liggen.

actiever komt vanzelf als we vaker getraind hebben.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:08

Van sporen wordt het paard niet actiever. Sporen zijn namelijk voor zijwaartse bewegingen, niet voor voorwaartse! Naar mijn mening verpest je het paard alleen door nu al met sporen te gaan rijden; uiteindelijk zal hij helemaal niet meer reageren.

Dus ik vind: die sporen af, je been eraf en enkel drijven wanneer het paard terugvalt in gang (dus van draf naar stap). eventueel neem je een zweepje ter hand, als je paard bij lichte beendruk niet reageerd, kun je hem even bijtikken. reageert hij wel; been eraf. Dit is naar mijn mening de enige juiste manier. Sporen kun je weer introduceren als je paard de simpele zijgangen, zoals schouderbinnenwaarts en travers bevestigd heeft.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:14

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet, en in dit geval ook minimaal 5 rijfoto's van voldoende kwaliteit.