Tilithya@ work, fotoshoot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

steeff2

Tilithya@ work, fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 22:24

Een paar weken geleden hebben Fleur (Fleurriee@bokt) en ik een fotoshoot gehad van Lucia. (http://www.lc-f.nl).
Ik ben echt super blij met de foto's en ook echt super trots op Tietje, want ze was zo braaf en reed echt super fijn!

Tilithya (ArgusxConcorde) is een 8 jarige merrie van 1.70.
Ik weet dat het rijden er nog niet perfect uit ziet, maar ik ben heel erg voor uit gegaan, kijk maar naar mijn vorige topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1003085
Ze is steeds meer ontspannen, en veel stabieler. We rijden volgens mij nog echt onder B niveau. Geen niveau dus.

Waar ik aan moet denken is:
-Benen niet naar voren leggen
-Teugels korter, handen dragend houden
- Ook moet ik mijn schouders naar achter houden en neit als een zoutzak zitten
-op 2 teugels rijden, buiten teugel er meer bij houden

Tips zijn altijd welkom, blijf wel zo aardig we doen ons best Haha!

Afbeelding
Afbeelding
om te beginnen gelijk de foto die ik het aller mooiste vind. Alle benen in de lucht. Moet alleen buitenteugel er meer bij houden.
Afbeelding
teugels korter!
Afbeelding

volgens mij was dit een poging tot middendraf?
Afbeelding
Afbeelding

en nog wat andere mooie foto's
Afbeelding
(L)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met Fleur en Rapid

De aller mooiste foto kon ik helaas niet uploaden op mijn album want hij was te groot Huilen
Laatst bijgewerkt door steeff2 op 03-11-08 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

levine

Re: Tilithya@ work, fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:27

Ik erger me echt gigantisch aan je handen, sorry dat ik het zeg Bloos Als je paard nu schrikt, kun jij toch ook niks of zie ik dat verkeerd?? Voor de rest geeft het een heel fijn plaatje. Prachtig paard en dit kleurtje staat hem goed!!! Knipoog

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 22:29

levine schreef:
Ik erger me echt gigantisch aan je handen, sorry dat ik het zeg Bloos Als je paard nu schrikt, kun jij toch ook niks of zie ik dat verkeerd?? Voor de rest geeft het een heel fijn plaatje. Prachtig paard en dit kleurtje staat hem goed!!! Knipoog

haha i know, ik erger me er zelf ook aan, maar telkens als ik mijn teugels weer korter pak zijn ze en minuut later weer langer. Ik kan mijn teugels niet zo goed op maat houden maar ben er wel erg op aan het letten en op aan het oefenen

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:48

steeff2 schreef:
levine schreef:

haha i know, ik erger me er zelf ook aan, maar telkens als ik mijn teugels weer korter pak zijn ze en minuut later weer langer. Ik kan mijn teugels niet zo goed op maat houden maar ben er wel erg op aan het letten en op aan het oefenen

Het is trouwens heeeel herkenbaar hoor Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:56

Inderdaad je teugels een stuk korter en ook vind ik dat je zadel te ver naar voren schuift, kan dat kloppen?
Verder een prachtig mooi paard, ze glimt je tegemoet Pling

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:19

Tilithya!!
Ik zag de titel en ik dacht: uhm volgens mij ken ik die! Maar nu ik de foto`s zie weet ik het zeker! Ik woon namelijk vlakbij Elles en ga vaak met haar rijden enzo. Heb ook wel eens op tietje gereden. Heel mooi paard is het! En ze ziet er echt super goed uit!

Moet met toch aan de regels van het toppic houden, en wat me opviel is dat je een beetje voorover zit. Lijkt een beetje gespannen. Als je wat meer achterover gaat zitten komen je handen ook vanzelf wat beter te staan.

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:26

Inderdaad teugels korter en meer achter je handen aan gaan rijden. Schouders naar achter en rechtop op je paard gaan zitten.
Leuk paard, ook vind ik de kleur van het setje erg mooi staan.
Maar irriteer ik me mateloos aan de bandages. Bij het paard zijn linker achterbeen zit zelfs het klittenband helemaal rond de kogel. Probeer daar ook op te letten.

Succes !!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:26

Leuk paard heb je.. glimt je inderdaad tegemoet..

Wat mij opvalt is dat je met je binnenhand op je bovenbenen rijdt en dat je de hele tijd lijkt te kijken naar de hals van je paard. Dit kan natuurlijk ook een moment opname zijn.

Mijn tips: Kijk lekker naar voren (hierdoor ga je waarschijnlijk al een stuk rechter op zitten) en probeer je binnenhand echt na binnen te brengen. Elleboog bij je lichaam houden pols iets naar binnen draaien en je onderarm naar binnen brengen. Hierdoor kun je nooit sterk worden in je binnenhand.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes met je paad.

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 20:57

Dankjullie wel voor jullie reacties, ik ga er zeker op letten en oefenen!

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 21:45

blacklight schreef:
Tilithya!!
Ik zag de titel en ik dacht: uhm volgens mij ken ik die! Maar nu ik de foto`s zie weet ik het zeker! Ik woon namelijk vlakbij Elles en ga vaak met haar rijden enzo. Heb ook wel eens op tietje gereden. Heel mooi paard is het! En ze ziet er echt super goed uit!

Moet met toch aan de regels van het toppic houden, en wat me opviel is dat je een beetje voorover zit. Lijkt een beetje gespannen. Als je wat meer achterover gaat zitten komen je handen ook vanzelf wat beter te staan.

wat toevallig dat je me hier zo tegen komt! Dankje voor je reactie!

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:51

Je hebt een erg leuk paard!!
Ga helemaal mee met de tips die hierboven staan.
Heb nog een kleine aanvulling, het lijkt of je bit erg laag zit. Er horen twee plooitjes in haar mondhoek te verschijnen als het bit in haar mond zit. Als het bit te laag hangt is de kans groot dat het tegen haar voortanden aan klappert. Daardoor gaat ze proberen hem zelf om hoog te houden waardoor ze nooit lekker los kan gaan laten.
Veel succes verder met je knappe paard!!!

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 21:59

knockout1 schreef:
Je hebt een erg leuk paard!!
Ga helemaal mee met de tips die hierboven staan.
Heb nog een kleine aanvulling, het lijkt of je bit erg laag zit. Er horen twee plooitjes in haar mondhoek te verschijnen als het bit in haar mond zit. Als het bit te laag hangt is de kans groot dat het tegen haar voortanden aan klappert. Daardoor gaat ze proberen hem zelf om hoog te houden waardoor ze nooit lekker los kan gaan laten.
Veel succes verder met je knappe paard!!!

dankjewel! ik ga er eens naar kijken, het is mij zelf nooit opgevallen. Ik zal het ook eens aan mijn instructeur vragen, thanks voor de tip Haha!